1

Onderwerp: Kona

Toch vreemd dat er hier niet gesproken wordt over DE wedstrijd komend weekend.
Wat verwachten we van de nederlanders? Gaan onze zuiderburen nog potten breken?

JAB

2

Re: Kona

Bij de vrouwen hoop ik op een mooi duel tussen Yvonne en Chrissie Wellington, van mij mag Yvonne natuurlijk gewoon winnen.

Wat betreft de zuiderburen ben ik vooral benieuwd naar Marino Vanhoenacker, maar ik vrees dat hij nog te kort gaat komen voor het podium.

maar goed DE ironman is lang en er kan dus alles gebeuren.

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME

3

Re: Kona

Het zou een hele grote stap zijn als Yvonne kon wedijveren met Chrissie. Het gat was totnutoe wel erg groot. De meesten zetten dan ook in op de strijd die achter CW ontbrandt, met een heel contingent snelle vrouwen(Macel,Crafrae,Keat,Berasetegui, Wallenhorst) die de strijd aangaan met Yvonne.

Bij de mannen. Amai, het zou mooi zijn als good old LvL weer eens zijn beste beentje voor zette.
Een mooie strijd tussen Macca, Crowie, Llanos en een aantal "dark horses" gaat voor veel spektakel zorgen denk ik. Ik weet niet hoe Rasmus Henning ervoor staat met zijn hand en Andy Potts na zijn val maar veel donkerder dan dat worden de paarden niet. Ik denk dat Terenzo Bozzone wel eens hoge ogen kon gaan gooien.
Ow en vergeet onze eigen Chris Brands niet smile

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

4

Re: Kona

Doet Rob Barel ook mee?

Dan denk ik dat Rob Barel gaat winnen.

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

5

Re: Kona

Als age-grouper zou Rob Barel een kans kunnen maken,bij de pro's never
Bij de vrouwen denk ik dat Chrissie Wellington met afstand wint en als de omstandigheden goed zijn dan scherpt ze het parcoursrecord van Paula Newby Fraser aan
Bij de mannen zou Timo Bracht wel eens heel hoog kunnen eindigen

6

Re: Kona

Vergeten jullie niet iemand??? ;-)

7 Laatst bewerkt door mister_arby (07-10-09 23:33:49)

Re: Kona

uh ik zet mijn geld op Diederik big_smile

Goh eerste moment dacht ik dat zulke topsporters om deze tijd wel op bed lagen, maar besefte al snel dat we klein tijd verschil hebben wink

Direct van de gelegenheid gebruik gemaakt om even op ju(llie) site te kijken. Toffe foto's! vooral van het overgereden dier is erg inspirerend big_smile

8

Re: Kona

Als ik het goed heb begint de wedstrijd om 07.00, wat volgens mij in Nederland ook 07.00 uur is maar dan 's avonds. Kan iemand dit bevestigen? dan ga ik zaterdag in iedergeval het zwemmen even kijken op de livestream.

Favorieten?
vrouwen: een beetje een No Brainer: Wellington met gemak
mannen: Volgens Ironman.com 101 mannelijke pro's aan de start. McCormack dacht zelf dat er dit jaar een 2.40 moet worden gelopen om te winnen. Dat zou naar mijn idee betekenen dat er al een heel peleton af valt. Ik ga voor Llanos in een close battle hoewel ik hoop op Faris.

Diederik succes gewenst, met wat voor doel start je? om de ervaring of ben je een serieuze contender in je age-group?

9

Re: Kona

Mijn doel is onder 10 uur finishen, maar dat hangt ontzettend van de omstandigheden af. Er zijn in mijn agegroep ongeveer 30 atleten, top 5 zou fantastisch zijn, want dan wordt je gehuldigd een dag later.

Mijn voorspelling is Philip Graves als eerste van de fiets, maar finisht in top 3. McCormack of Alexander op de eerste plek, op m'n site heb ik wat meer geschreven over de rest van de top 10. Heb Faris gesproken, en die zegt zelf niet heel fit te zijn, maar misschien is dat wel een mentaal spelletje...

10

Re: Kona

Owja, tijdverschil is exact 12 uur, ik lig dus veel te laat in bed, maar bij jullie start de race op zaterdagavond om 18.45, Age-group om 19.00.

11 Laatst bewerkt door Things (09-10-09 12:28:57)

Re: Kona

Laat ik me dan ook maar eens aan een voorspellinkje te wagen volgens het sterren systeem (3 sterren, 1 persoon, 2 sterren, twee personen, 1 ster 3 personen). Eens kijken hoeveel sterren er in de top 5 staan.

*** Criss Mc Cormack
** Timo Bracht, Cameron Brown
* Craig Alexander, Ronnie Schildknecht, Eneko Llanos

Dames:

*** Chrissie Wellington
** Sandra Wallenhorst, Yvonne van Vlerken
* Rebekka Keat, Miranda Carfrea, Dede Griesbauer

Startlijst: http://ironman.com/events/ironman/world … ;year=2009

Wie volgt?

12

Re: Kona

Geen dark horse als winnaar dus, maar weer dezelfde als vorig jaar.
Heb nog niets gelezen, weet iemand wat er met van Vlerken gebeurt is?

JAB

13

Re: Kona

Van vlerken is tijdens het fietsen uitgevallen. Ze had problemen met de derrailleur. Ze heeft opgegeven.
Ze had na het zwemmen een enorme achterstand op Chrissie. Die was echt weer oppermachtig.

Bij de mannen tot halverwege de marathon best nog wel een aantal Pro's dicht bij elkaar. Lieto en Alexander liepen zij aan zij, totdat Alexander ging versnellen. Ruim 2 minuten verschil.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

14

Re: Kona

Lieto en Alexander hebben 0,7 meter zij aan zij gelopen, toen Alexander hem passeerde. Raelert enAlexander liepen zij aan zij. Lieto probeerde het (weer) op de Stadler/Sindballe manier te doen; met grote voorsprong van de fiets.
Belgen vielen zwaar tegen en een aantal topdames ook.
Jammer van Yvonne. Chris Brands deed een 59e plaats met 9.35,  Diederik ging kaput met het lopen, een 5.50 marathon bracht hem een 12.11.

Was een mooie lange kijknacht! Hele nette live-coverage!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

15

Re: Kona

En of ik kaput ging. Op de fiets al wat oververhit terwijl ik toch elk drankstation 2 bidons water over me heen gegooid heb... Eerste 5 mijl gingen prima, liep 7.30 per mijl ongeveer, en om onder 10 uur te finishen kon ik ruim 9 min per mijl lopen.

Na 5 mijl begon ik te trillen, duizelig, vlekken voor m'n ogen en kon m'n voeten niet meer van de grond krijgen. Niets wilde m'n mond in en m'n maag was een dikke klomp geworden. Ik leek wel 8 maanden zwanger. Dat betekende nog 21 mijl wandelen, ruim 34 km... The island killed me...

16

Re: Kona

Jeetje, heftig Diederik. Succes met 't herstel.

17

Re: Kona

website Diederik schreef:

Ik zwalkte over de weg, en elke keer als ik een medische official zag deed ik alsof alles ok was.

Prachtig stukje!

Jammer dat het niet als gepland ging, maar toch weer hele ervaring rijker.

18 Laatst bewerkt door le Coq (12-10-09 15:17:51)

Re: Kona

mister_arby schreef:

Jammer dat het niet als gepland ging, maar toch weer hele ervaring rijker.

Afgelopen week regende het ook harder dan gepland...
Jammer voor Diederik, maar voor een topprestatie op Hawaii moet alles kloppen en is meer nodig dan alleen talent.

Maar hij heeft ook wel geluk hoor! Door te wandelen ipv rennen heeft ie geen spierpijn en zodoende toch nog kunnen surfen vandaag. Elk nadeel heb z'n voordeel.

@krijgertje: Oh ja, heb hier nog wat speciale (oa Aloha lustrum) herstelbiertjes liggen. Binnenkort hersteltraining bij mij.

19

Re: Kona

Aloha vanaf Maui, en mahalo voor alle reacties. Ben helemaal hersteld en voel me alsof ik weer een nieuwe Ironman aankan, @le coq: lijkt me een heeeeel goed plan!! Bier met extra eiwit wink

Terug on topic: mijn voorspelling sloeg weer helemaal nergens op, alhoewel Philip Graves we karakter heeft getoond door te finishen als 57e. Hawaii is toch wat anders dan UK. Wie weet volgend jaar.

Daarnaast Bockel op de 7e plek, insiders in Kona hadden hem getipt, maar toch wel een verrassing!