1

Onderwerp: winterduathlon

en zijn ezr geen liefhebbers van dit onderdeel?? ik heb mijn eerste er al opzitten maar is door een griepje dik tegengevallen :-(

2

Re: winterduathlon

nee geen liefhebber, water onder de 15 graden is alleen geschikt voor consumtie

3

Re: winterduathlon

Niet mee eens draak. Zelfs wedstrijden in 13 graden gedaan :-)
Maar een wintertriathlon is fantastisch, ook heel erg leuk als "trio"
Heb solo en trio gedaan in Assen, vroeger ook nog in A'dam, maar die is helaas niet meer.

Ik mis het (marathon)schaatsen hier enorm. Straks met de kerst weer even op de baan in Haarlem, kijk er nu al naar uit

A+
Arthur

4 Laatst bewerkt door Concorde (15-10-09 20:51:10)

Re: winterduathlon

Lijkt me geweldig om te doen.
Wil er al 3 jaar aan meedoen (winter-TRIathlon), maar het komt er niet van.
Tijdgebrek.... het lijkt een smoes, maar was dat maar zo....
Binnenkort maar weer's trainen in Deventer. Heb er wel weer zin in!

Gr, Concorde

5

Re: winterduathlon

Het is dat ik absoluut niet kan schaatsen smile

Gegroet,

Patrick

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

6

Re: winterduathlon

ik heb het wel over duathlons (run bike run) dat water kom je onderweg ook wel tegen als het moet  lol

7

Re: winterduathlon

Ik ben niet zo van de modder op de ATB. Heb al teveel bos/zand/modder gezien op m'n werk.

Gegroet

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

8

Re: winterduathlon

7 november in Valkenburg ben ik waarschijnlijk weer van de partij... Kleine wedstrijd maar wel een hele leuke met een zwaar parcours!

9

Re: winterduathlon

Ronnyke.......waarom zou een winterduathlon niet uit fietsen en schaatsen of lopen en schaatsen kunnen bestaan?

A+
Arthur

10

Re: winterduathlon

voor te schaatsen is het nog een beetje vroeg vrees ik petitmas maar moest het zo zijn zou ik het ook zeker doen. vandaag mijn 2e winterduathlon gaan doen en het ging al wat beter juist mijn mountainbiken zal ik nog wat moeten trainen sjans dat ik in mijn laatste loop nog 6man heb kunnen voorbij steken.

11

Re: winterduathlon

Zaterdag Run ATB Run in Weert!

12

Re: winterduathlon

De ijsbanen zijn al 2 weken open :-)

13

Re: winterduathlon

Yep!
Deventer is al 12 dagen open.
Hmmm, wordt weer's tijd om de klappers uit 't vet te trekken...

Gr, Concorde

14

Re: winterduathlon

Dat blijf ik toch een grappige uitdrukking vinden. Iets wat je NIET moet doen is schaatsen in het vet zetten :-)
Waar dat toch vandaan komt ????????

A+
Arthur

15

Re: winterduathlon

Ik denk dat in het vet zetten nog iets uit de oudheid is om het roesten tegen te gaan, maar waarom zou je ze niet in het vet zetten?

16

Re: winterduathlon

petitmas schreef:

Dat blijf ik toch een grappige uitdrukking vinden. Iets wat je NIET moet doen is schaatsen in het vet zetten :-)
Waar dat toch vandaan komt ????????

A+
Arthur

Haha, Inderdaad!
Is meer figuurlijk bedoeld!
Ik spuit ze meestal dun in met WD40 en berg ze dan goed droog op, in een handdoek gewikkeld.
Schoenen wel goed in het vet....

De uitdrukking komt volgens mij nog van de Friesche doorlopers, die anders gaan roesten (waarom heten ze eigenlijk door-LOPERS?)  :-)

Gr, Concorde

17

Re: winterduathlon

Nou wellicht hierom :

Als het goed is loopt de stoffen band door de gleuven in de leren teenstukken en over de neus van de schoen.

Andere schaatsen hadden een vaste verbinding met schaats en schoen, bij de doorloper is het de doorlopende veter die alles bij elkaar houdt.

A+
Arthur

18

Re: winterduathlon

Deze week kwam een triatleet bij mij met de vraag of er interesse zou zijn voor het organiseren van een wintertriathlon met de combi:
-zwemmen
-lopen
-schaatsen
(of andere volgorde)

Iemand interesse in deze vorm? (als overgang van de wintertriathlons naar de zwemlopen in het voorjaar)

19

Re: winterduathlon

petitmas schreef:

Nou wellicht hierom :

Als het goed is loopt de stoffen band door de gleuven in de leren teenstukken en over de neus van de schoen.

Andere schaatsen hadden een vaste verbinding met schaats en schoen, bij de doorloper is het de doorlopende veter die alles bij elkaar houdt.

A+
Arthur

Ach zo....
Weer wat geleerd!

Gr, Concorde

20 Laatst bewerkt door HJ (23-10-09 13:50:58)

Re: winterduathlon

le Coq schreef:

Deze week kwam een triatleet bij mij met de vraag of er interesse zou zijn voor het organiseren van een wintertriathlon met de combi:
-zwemmen
-lopen
-schaatsen
(of andere volgorde)

Iemand interesse in deze vorm? (als overgang van de wintertriathlons naar de zwemlopen in het voorjaar)

Volgens mij heb je te lang in de chloordampen gestaan.
Ik denk dat er niet heel veel triatleten om staan te springen...

Als er dit jaar weer natuurijs is, mag er van mij wel een ECHTE winterdu/triathlon worden georganiseerd! In Heerenveen hebben ze al een draaiboek klaar liggen...
Ik denk dat daar meer interesse voor is;)

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

21

Re: winterduathlon

Ik verwacht ook weinige belangstelling voor deze combi, vooral ook omdat er geen marathonschaatsers zijn die zich in vloeibaar water willen begeven.

Dit is trouwens geen idee van mij, maar ik had de intitiatiefnemer beloofd om wat rondvraag te doen.
Echter dat ik te veel in de chloordampen sta dat is dan wel weer juist, daarom vanmiddag maar eens een poging doen om zelf een keer langer dan een uur in het water te liggen. Terug naar de basis: veel techniekdrills en een paar lange benensets.

22

Re: winterduathlon

le Coq schreef:

Deze week kwam een triatleet bij mij met de vraag of er interesse zou zijn voor het organiseren van een wintertriathlon met de combi:
-zwemmen
-lopen
-schaatsen
(of andere volgorde)

Iemand interesse in deze vorm? (als overgang van de wintertriathlons naar de zwemlopen in het voorjaar)

Op zich een grappig idee, en hier in Eindhoven kan dat ook zonder problemen, Zwembad vrijwel naast de kunstijsbaan tongue

23

Re: winterduathlon

het lijkt mij niet fijn om nat op de fiets of het ijs te stappen in de winter. en me uitgebreid afdrogen en omkleden tijdens een wedstrijd lijkt mij ook geen goed plan.

Wat ik wel gedaan heb in en ver verleden is een 4 kamp. zwemmen fietsen lopen schaatsen verdeeld over 2 dagen met na elk onderdeel een flinke pauze. Was erg leuk alleen bij de wedstrijd mocht je geen keerpunt maken tijdens het zwemmen, beetje suf, maar verder was het een leuke wedstrijd.

24

Re: winterduathlon

Was onwijs gaaf in Den Haag en het westland. Ontzettend jammer dat dat niet meer bestaat. Ik heb nog meegedaan toen Bart veldkamp het startschot gaf bij het looponderdeel. Pa Veldkamp was coach van zijn dochter die meedeed.

Those were the days :-)

A+
Arthur