1

Onderwerp: Waar leuke halve triathlons?

Waar kunnen we leuke halve triathlons vinden in nederland ?

2

Re: Waar leuke halve triathlons?

Hier:
http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … ;year=2010

gr.
Cor

3

Re: Waar leuke halve triathlons?

De leuke halve triathlons zijn al ter ziele :-(

Aalten
Arcen
Kruiningen

Nu heb je in ieder geval nog Leiderdorp, Nieuwkoop en......???

A+
Arthur

4

Re: Waar leuke halve triathlons?

Mooie halve triathlon, niet in Nederland: Eupen meestal eerste weekeinde augustus.
Snelle halve triathlon, ook niet in Nederland: Keulen, meestal eerste weekeinde september.

Allebei dus helaas niet in Nederland, maar ook weer niet heel erg ver weg

Mike

5

Re: Waar leuke halve triathlons?

wat is het dan ook slecht gesteld met de triathlons in nederland
volgens mij is er ook te weining in de media
hooguit yvonne haalt het nos sportjournaal

6

Re: Waar leuke halve triathlons?

Ja, als mensen het over "sport" hebben, is het meestal over "studio sport", dus vooral voetbal. Daar zit veel geld, dus dat wordt uitgezonden. Jammer, er is zoveel meer en mooiers te zien/doen.

7

Re: Waar leuke halve triathlons?

indd als je ook op triatlonweb kijkt onder http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … ;ID=tri-tv  is het toch bar weining

8

Re: Waar leuke halve triathlons?

wieger schreef:

indd als je ook op triatlonweb kijkt onder http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … ;ID=tri-tv  is het toch bar weining

Het probleem is al tijden bekend. Er is echter weinig aan te doen.. Kom maar eens met goed idee of oplossing wink

9

Re: Waar leuke halve triathlons?

waarom nodig je niet sbs uit, is een zender die er eerder kaas van gegeten heeft en niet alleen naar de standaard sporten kijkt
eurosport....

10

Re: Waar leuke halve triathlons?

Eindelijk iemand die weet hoe het moet. Ik zou zeggen neem het voortouw.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

11

Re: Waar leuke halve triathlons?

Als we nou massaal de media tippen in de weken voor een triathlon dan moet er ergens toch een lampje gaan branden dat een hoop mensen het interessant vinden.

12

Re: Waar leuke halve triathlons?

Dan snappen die belgen het toch beter...

concorde

13

Re: Waar leuke halve triathlons?

tsunami... je hebt een punt
maar ja.. zaou het werken ?

en indd de belgen snappen het beter en wat denken we van de duitsers... die hebben 3 ironmans in hun land en genoeg andere wedstrijden... voordeel is dat de duitser en de belgen veel meer triathleten hebben aan de top als wij ...

ik denk als er een ironman zou komen in nederland het sneller zou gaan

14

Re: Waar leuke halve triathlons?

Als we ze tippen voor de grotere of bekendere triathlons moet dat toch lukken, en inderdaad een ironman zou de bekendheid goed doen

15

Re: Waar leuke halve triathlons?

Jullie gaan er blijkbaar vanuit dat NTB en of grotere organisaties geen moeite doen om TV voor de grotere/mooiere Nederlandse evenementen te interesseren.
De realiteit is echt anders, kan ik jullie verzekeren.

Vooralsnog is de NOS wel geinteresseerd in NK OD en grote internationale kampioenschappen, zie EK Holten.
De commercielen zijn al helemaal niet geinteresseerd, daar moet een buidel geld bij, budget neutraal heet dat...........en dan meestal nog niet.

16

Re: Waar leuke halve triathlons?

blijkbaar toch te wienig moeite (mischien iets te hard gezegd)
mischien kunnen ze eens laten merken wat ze er aan doen of aan willen doen
start promotie acties
vaak praten mensen maar doen ze niets en wat we niet zien weten we ook niet
ik vind dat de triathlon sport meer aandacht verdiend, trekt meer sporters en ook meer toeschouwers
goed voor iedereen en ook sponsors zullen meer belangstelling hebben ..
en meer toeschouwers is ook leuker voor triahtleten

17

Re: Waar leuke halve triathlons?

Beste Wieger,

Ik denk dat je er in dit geval er te gemakkelijk vanuit gaat dat media ook echt geinteresseerd zijn om iets van de triathlonsport te laten zien. Ook denk ik dat er heel veel organisaties zijn die heel veel moeite doen om media en toeschouwers naar hun evenement te lokken. Echter Studio Sport draaft echt alleen op bij die paar NK' s in Nederland. Waarbij er dan een verslagje van een minuut wordt gemaakt over vaak alleen de mannenwedstrijd. Ook komen er vaak alleen toeschouwers die familieleden die meedoen aanmoedigen. Je doet met je opmerkingen dan ook een aantal organisaties (lees vrijwilligers die dit ook allemaal naast hun werk doen) behoorlijk tekort.

En laten we wel wezen: triathlon is volgens mij ook niet zozeer een kijksport. Ik kan er zelf wel van genieten om bij een wedstrijd te kijken, maar dat komt omdat ik ten eerste weet wat het is om een bepaalde wedstrijd te doen. Ook doen er altijd wel bekenden van mij mee, maar ook weet waar de sterktes en zwaktes van de meeste verschillende deelnemers liggen, en daarmee ook kan inschatten hoe en waar de spanning in zo' n wedstrijd nog ligt. Dat is toch een soort nuance die in korte tv uitzendingen nagenoeg onmogelijk zijn mee te nemen, laat staan dat die kennis over atleten bij sportredacties aanwezig is.

Natuurlijk wil ik je niet geheel ontmoedigen: Als jij denkt dat het beter kan, en je daar zelf voor wilt inzetten, dan kun je je denk ik bij alle wedstrijdorganisaties in Nederland meteen melden: Er zijn altijd overal te weinig vrijwilligers, en helpende handen altijd gewenst.

Met vriendelijke groet,

Piet

18 Laatst bewerkt door JanR (29-10-09 11:51:27)

Re: Waar leuke halve triathlons?

Van een basketbaler heb ik wel eens vernomen dat in het basketbal er bovenop de contributie nog eens drie euro aan de bond wordt afgedragen, waarmee de basketbalbond tijd inkoopt bij studiosport. Gek verhaal aangezien ze toch niet commercieel zouden zijn, maar als het waar is verkaart het wel waarom er op zondag vaak eredivisie basketball op tv. Maarja, de basketbalbond heeft ongeveer 45.163 leden terwijl de triathlonbond iets van 5.336 heeft (toch?). Wordt dus direct 8.5x zoveel afdracht om hetzelfde op te brengen: 25 euro per lid... triathlon is gewoon geen grote sport in NL, om er toch 'een grote(re)' sport van te maken kost veel energie en er gaat veel tijd overheen. De beste/snelste manier om dat te bewerkstelligen is denk ik het winnen van een paar gouden medailles op de spelen en WK's of hawai ofzo en dat zou in de toekomst nog wel eens kunnen gaan lukken, als we naar de junioren kijken. Een medaille is dan trouwens niet genoeg, dat is al eens voorgekomen, maar je moet eigenlijk de hele sport domineren, dat vinden Nederlanders het leukst. Kortom, de Nederlandse triathlonsport heeft helden nodig.

19

Re: Waar leuke halve triathlons?

Zonder de 2 recente bijdragen te lezen (wat ben ik af en toe lui he) denk ik dat triathlon/duathlon een te kleine sport is. Hierdoor is het overige publiek, en daardoor ook de media, niet (echt) geinteresseerd. Misschien kan een charme offensief een lange(re) uitzending over de Holland Triathlon, en NK's, mogelijk maken, maar ik denk dat die kans niet zo groot is. Verder wil ik me niet teveel in de discussie mengen, want ik weet er weinig van.

On-topic: Kruiningen was een leuke (halve) triathlon, maar is het nou al zeker dat die niet meer doorgaat??
Je kan ook uitwijken naar Belgie. Ik heb in augustus meegedaan aan de 1e halve van Neerpelt. Dat was m.i. een erg leuke en goed georganiseerde wedstrijd. Ook hier weinig ervaring en vergelijkingen met andere wedstrijden, omdat het pas mijn eerste was. Hopelijk gaat Mario Appermans door met de organisatie van Limburg 113 / Limburg 226.

20

Re: Waar leuke halve triathlons?

http://anne.messageboard.nl/31803/viewtopic.php?t=218

De basketball bond heeft haar eigen productiebedrijf en produceert dus zelf haar televisiebeelden en biedt dit gedeeltelijk aan aan de NOS, waardoor het voor de NOS heel goedkoop is om beelden uit te zenden.

21

Re: Waar leuke halve triathlons?

Oke, vooruit, dan doe ik toch mee. Zouden wij met z'n allen genoeg geld kunnen/willen inleggen om een soortgelijk iets te realiseren? Wie is de Roel Pieper van de triathlon?

22

Re: Waar leuke halve triathlons?

wieger schreef:

blijkbaar toch te wienig moeite (mischien iets te hard gezegd)
misschien kunnen ze eens laten merken wat ze er aan doen of aan willen doen
start promotie acties
vaak praten mensen maar doen ze niets en wat we niet zien weten we ook niet
ik vind dat de triathlon sport meer aandacht verdiend, trekt meer sporters en ook meer toeschouwers
goed voor iedereen en ook sponsors zullen meer belangstelling hebben ..
en meer toeschouwers is ook leuker voor triahtleten

Triathlon verdient meer aandacht!
Dat vind ik ook Wieger!
Laten we tot actie over gaan, maar, we houden het klein.

De wedstrijdorganisaties houden zich gezien de vorige posten dus echt wel bezig met promotie. Daar merken we niets van, maar, er gebeurt wel meer waar we (gelukkig) niets van merken. We hebben het al druk genoeg met trainen, de was doen, fora spammen, tv kijken, werken en zuks meer...

Dit is mijn actieplan:
Ik denk dat we in kleine kring moeten beginnen. Ik noem het 'Het sneeuwbal-promo-triathlon-plan'.
We zijn allemaal hardstikkene goeie triatleten, met een flinke suportersschare; elke triatleet heeft zeker 4 fans. Aan een beetje triathlon doen zeker 200 atleten mee. Al deze atleten nemen hun fans mee. Zo staan er bij een wedstrijd al snel 800 man aan het parcours!!!
Een wedstrijd met 800man aan toeschouwers, daar moet toch zeker media bij! Ergo; persbericht naar de plaatselijke media; een paginagroot stuk in het plaatselijke snuffertje en de plaatselijke radio-omroep doet verslag. Heel veel mensen komen in aanraking met triathlon, en gaan ook kijken, of zelfs meedoen. Het volgende jaar staan er 300 mensen aan de start, dus 1200 toeschouwers, en nog 800 mensen die het verhaal vanuit de plaatselijke media hebben gehoord; een wedstrijd met 2000 deelnemers/toeschouwers!!! Inmiddels staan de sponsors in de rij om hun naam te verbinden aan het evenement, of aan de helden die aan de start staan van dit unieke, fantastische, uitdagende evenement. Het jaar daarop staat de regionale TV-omroep langs de kant. De sneeuwbal is uitgegroeid tot een lawine!!! Wie weet staat volgend jaar Mart wel langs de kant...

Dus.
Iedereen moet (minstens) 4 supporters meenemen. Laten we daar mee beginnen. 
Als dat lukt, kun je ook Piet nog bellen voor het weerbericht. Als je een groepje hebt dat 'Oant Moarn' kan schreeuwen, en je onderneemt iets dat meer voeten in aarde heeft dan het laten van een fikse scheet is Piet van de partij. Mits het ergens in de middag kan worden opgenomen.

Oant Sjen!
HJ

Ik las, bedacht, las nog een keer, checkte m'n bronnen, bedacht me nog een keer,
en postte toen pas...
Mocht het resultaat de admin toch niet bekoren, dan hoop ik dat dit product van consciëntieuze overdenking niet IN STILTE wordt gemodereerd.

23 Laatst bewerkt door MartijnT (29-10-09 13:42:17)

Re: Waar leuke halve triathlons?

HJ schreef:
wieger schreef:

blijkbaar toch te wienig moeite (mischien iets te hard gezegd)
misschien kunnen ze eens laten merken wat ze er aan doen of aan willen doen
start promotie acties
vaak praten mensen maar doen ze niets en wat we niet zien weten we ook niet
ik vind dat de triathlon sport meer aandacht verdiend, trekt meer sporters en ook meer toeschouwers
goed voor iedereen en ook sponsors zullen meer belangstelling hebben ..
en meer toeschouwers is ook leuker voor triahtleten

Triathlon verdient meer aandacht!
Dat vind ik ook Wieger!
Laten we tot actie over gaan, maar, we houden het klein.

De wedstrijdorganisaties houden zich gezien de vorige posten dus echt wel bezig met promotie. Daar merken we niets van, maar, er gebeurt wel meer waar we (gelukkig) niets van merken. We hebben het al druk genoeg met trainen, de was doen, fora spammen, tv kijken, werken en zuks meer...

Dit is mijn actieplan:
Ik denk dat we in kleine kring moeten beginnen. Ik noem het 'Het sneeuwbal-promo-triathlon-plan'.
We zijn allemaal hardstikkene goeie triatleten, met een flinke suportersschare; elke triatleet heeft zeker 4 fans. Aan een beetje triathlon doen zeker 200 atleten mee. Al deze atleten nemen hun fans mee. Zo staan er bij een wedstrijd al snel 800 man aan het parcours!!!
Een wedstrijd met 800man aan toeschouwers, daar moet toch zeker media bij! Ergo; persbericht naar de plaatselijke media; een paginagroot stuk in het plaatselijke snuffertje en de plaatselijke radio-omroep doet verslag. Heel veel mensen komen in aanraking met triathlon, en gaan ook kijken, of zelfs meedoen. Het volgende jaar staan er 300 mensen aan de start, dus 1200 toeschouwers, en nog 800 mensen die het verhaal vanuit de plaatselijke media hebben gehoord; een wedstrijd met 2000 deelnemers/toeschouwers!!! Inmiddels staan de sponsors in de rij om hun naam te verbinden aan het evenement, of aan de helden die aan de start staan van dit unieke, fantastische, uitdagende evenement. Het jaar daarop staat de regionale TV-omroep langs de kant. De sneeuwbal is uitgegroeid tot een lawine!!! Wie weet staat volgend jaar Mart wel langs de kant...

Dus.
Iedereen moet (minstens) 4 supporters meenemen. Laten we daar mee beginnen. 
Als dat lukt, kun je ook Piet nog bellen voor het weerbericht. Als je een groepje hebt dat 'Oant Moarn' kan schreeuwen, en je onderneemt iets dat meer voeten in aarde heeft dan het laten van een fikse scheet is Piet van de partij. Mits het ergens in de middag kan worden opgenomen.

Oant Sjen!
HJ

Goed bezig, HJ!

Update: ik zal nog even inhoudelijk ingaan op de vorige bijdrage en het verwijderen van posts. Het is immers reclame bij de herhaling van RTL Travel en ik heb pas om 13 uur afgesproken om te gaan fietsen... Ik vind dat sneeuwbaleffect erg interessant. In Zeeland gebeurde dat trouwens al bij eerdere triathlons in Kruiningen en Kamperland. Afgelopen jaar was het helaas niet meer het geval, omdat weinig mensen iets willen organiseren. Als er nog mensen zijn, die in Brabant (Tilburg e.o.) iets op poten willen zetten, dan hoor ik het graag... We hebben nu al wel een duathlon, zwemloop en genoeg loopwedstrijden, maar een triathlon erbij of i.p.v. de zwemloop lijkt me wel iets.
Wat betreft sneeuwballen ben ik zelf wel goed bezig, omdat ik meestal met wat supporters naar wedstrijden ga. Helaas moet ik ook wel eens zelf of in beperkt gezelschap, omdat het voor de doorsnee mens nou eenmaal niet zo boeiend is om een paar uur (of langer) naar een triathlon te kijken.
Dan nog even over de censuur op dit forum: jammer!
RTL Travel begint weer.
Laters

24

Re: Waar leuke halve triathlons?

allemaal goed punten
in friesland geldt hetzelfde
3 triathlon
1 ofroad triathlon
1 duathlon

beetje weing aangezien het allemaal 1/8 of kwart zijn
ik geef binnenkort een hardloopclinic en dan maak ik ze gelijk warm voor en triathlon wink

sneeuwbal effect is wel een goed idee
kan je ook evt gelijk reclame maken op het werk... werkt ook nog kan ik uit ervaring zeggen...

25

Re: Waar leuke halve triathlons?

Meer aandacht voor Triathlon op TV?
Ik denk dat we daarrvoor de komende jaren afhankelijk zullen zijn van de prestaties van deze dame en haar generatiegenoten.