26

Re: Waar leuke halve triathlons?

Zelfs ik krijg mensen warm voor onze prachtige sport. Op motor-forum.nl hang ik ook rond, en daar is er al 1 uit Eindhoven die heeft aangegeven interesse te hebben om ook triathleet te worden. Hij brengt al tijd door bij een sportschool, en is sinds een paar maanden aan 't hardlopen, maar dat sportschoolgebeuren, daar is hij een beetje op uitgekeken tongue

27 Laatst bewerkt door Michiel (05-11-09 13:56:19)

Re: Waar leuke halve triathlons?

Ook ik kan me erg storen aan de belachelijk weinige aandacht die onze prachtige sport krijgt in de media. In het weekend van Ironman Hawai dacht ik in studio sport toch op z'n minst een berichtje te horen over Yvonne of iets dergelijks.  Maar niets daarvan. Wel hoorde ik in dit programma dat Wesly Sneijder goed geslapen had en dat een aantal van zijn teamgenoten erg veel plezier hadden gehad met kaarten tijdens hun verblijf in Australie. Het is jammer maar ik ben bang dat het altijd wel zo zal blijven. Zeker als doorgaans goede verslaggevers als Wilfried de Jong in een interview met Yvonne van Vlerken niet verder komen dan:"je moet toch wel gek zijn om aan deze sport te gaan doen".

Ik denk dat het probleem ook zit in het feit van de eerder besproken nuance in de sport die voor verreweg de meeste kijkers onopgemerkt blijft.  Met daarbij het feit dat de meeste Nederlanders erg weinig weten van Triathlon. Vaak weten ze niet precies om welke 3 sporten het gaat en al helemaal niet in welke volgorde die afgewerkt dienen te worden.

Voor echt meer aandacht zal er een Olympisch kampioen nodig zijn ben ik bang
Maar dat het een kleine sport is heeft ook vele voordelen. Ik vind de meeste evenementen erg sfeervol. Waarom moeten evenementen altijd groeien? Je wilt toch ook geen Dam tot Damplooptaferelen!:)

28

Re: Waar leuke halve triathlons?

MartijnT schreef:

Zonder de 2 recente bijdragen te lezen (wat ben ik af en toe lui he) denk ik dat triathlon/duathlon een te kleine sport is. Hierdoor is het overige publiek, en daardoor ook de media, niet (echt) geinteresseerd. Misschien kan een charme offensief een lange(re) uitzending over de Holland Triathlon, en NK's, mogelijk maken, maar ik denk dat die kans niet zo groot is. Verder wil ik me niet teveel in de discussie mengen, want ik weet er weinig van.

On-topic: Kruiningen was een leuke (halve) triathlon, maar is het nou al zeker dat die niet meer doorgaat??
Je kan ook uitwijken naar Belgie. Ik heb in augustus meegedaan aan de 1e halve van Neerpelt. Dat was m.i. een erg leuke en goed georganiseerde wedstrijd. Ook hier weinig ervaring en vergelijkingen met andere wedstrijden, omdat het pas mijn eerste was. Hopelijk gaat Mario Appermans door met de organisatie van Limburg 113 / Limburg 226.

De triathlon van Neerpelt -zowel de halve als de volledige-  wordt in 2010 opnieuw georganiseerd: 27 juni.

29

Re: Waar leuke halve triathlons?

Didam organiseert ook voor het eerst een halve, maar 69 euro inschrijving, is dat normaal?

ik vind dat niet normaal eigenlijk, ik heb in het verleden alleen maar 1/8 en kwarts gedaan gemiddeld zo'n 10 per jaar...en zit nu te denken om eens een halve te gaan doen, maar 69 euro is mij toch echt teveel...

30

Re: Waar leuke halve triathlons?

Maarten80 schreef:

Didam organiseert ook voor het eerst een halve, maar 69 euro inschrijving, is dat normaal?

ik vind dat niet normaal eigenlijk, ik heb in het verleden alleen maar 1/8 en kwarts gedaan gemiddeld zo'n 10 per jaar...en zit nu te denken om eens een halve te gaan doen, maar 69 euro is mij toch echt teveel...

Dit is een heel redelijk bedrag. Er zijn vast wedstrijden waar een halve minder kost, maar meestal (veel) meer. Natuurlijk is het een aanzienlijk bedrag voor een wedstrijdje, maar in de organisatie van zo'n evenement gaan nogal wat kosten zitten.

31

Re: Waar leuke halve triathlons?

Maarten80 schreef:

Didam organiseert ook voor het eerst een halve, maar 69 euro inschrijving, is dat normaal?

ik vind dat niet normaal eigenlijk, ik heb in het verleden alleen maar 1/8 en kwarts gedaan gemiddeld zo'n 10 per jaar...en zit nu te denken om eens een halve te gaan doen, maar 69 euro is mij toch echt teveel...

Is geen bijzonder hoge prijs voor een halve. De 70.3 evenementen zitten al gauw boven de 100 eu, dus dan is dit nog een habbekrats.

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

32

Re: Waar leuke halve triathlons?

Maarten80 schreef:

Didam organiseert ook voor het eerst een halve, maar 69 euro inschrijving, is dat normaal?

ik vind dat niet normaal eigenlijk, ik heb in het verleden alleen maar 1/8 en kwarts gedaan gemiddeld zo'n 10 per jaar...en zit nu te denken om eens een halve te gaan doen, maar 69 euro is mij toch echt teveel...

Het kost maar 45 euro. De 69 euro is incl. daglicentie (atletenlicentie kost overigens 18 euro).

33

Re: Waar leuke halve triathlons?

Licentie bestellen dus!

34

Re: Waar leuke halve triathlons?

didam ziet er ook goed uit
nadeel ik heb een week ervoor ook de 1/4 in stiens.. volgens mij zit er dan nog zuur in de benen
nieuwkoop is ook leuk denk ik maar wel 3 km zwemmen... volgens mij is het geen echt halve want bij een hele zwem je ook geen 6 km

35

Re: Waar leuke halve triathlons?

Nieuwkoop is dan ook een 2OD.