1

Onderwerp: sponsoring

Wie heeft er ervaring in het zoeken van een sponsor?
wat moet er in staan ?
wat voor bedrijven kan je het beste aanschrijven ?
iemand een voorbeeld brief mail ?
(is eigenlijk vrij simpel wat ik wil, alleen een kleding sponsor)
aan mijn prestaties zal het niet liggen.... 2:10 op een kwart... eeuh toen rookte ik 1 pakje zware shaq in 2 dagen leeg... maar ben nu gelukkig gestopt wink (gestopt met roken dan)

2

Re: sponsoring

Bedenk je waarom een sponsor jou zou willen steunen aka wat heb jij ze te bieden. Begin daar en probeer ze daar vervolgens van te overtuigen. Succes.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: sponsoring

Wanneer besluit je eigenlijk sponsor te zoeken ? Vind dat moeilijk te bepalen.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

4

Re: sponsoring

wanneer je alles in orde hebt qua matriaal
en wanneer je het een dure sport vindt en eigenlijks doe je de sponsor er ook een plezier meer
een bedrijf dat zich verbindt met een sport kan een goed signaal afgeven

5

Re: sponsoring

Wieger,ik heb het gevoel dat je er niet heel goed over hebt nagedacht.

Een sponsor die zich met jou verbindt, verbindt zich niet met een sport, maar met jou! En zoals ik al zei; wat is er bijzonder aan jou? Dat kunnen goede prestaties zijn, maar ook een persoonlijke verbintenis, zoals werkzaam bij een bedrijf. Daarnaast kun je erg bekend zijn in een bepaalde omgeving of doe je veel voor een sport door middel van vrijwilligerswerk enzovoorts.

Wat heb jij te bieden?


Vergis je niet; triathlon is maar een kleine sport, met beperkte exposure. En dat laatste is wat een sponsor zoekt; het uitdragen van zijn of haar merk in een positieve zin. Het liefst op een manier dat het ook nog toename in omzet teweegbrengt. Al is veel ook liefdewerk oud papier. Maar daar komt die persoonlijke verbintenis weer om de hoek kijken.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

6

Re: sponsoring

indd jacob jou omschrijving klopt
omschreef het zelf niet helemaal juist

mijn werkgever sponsort mij ook... echter is dit ook omdat ik dan ook meedeed aan een triathlon waar ze zelf hoofd sponsor zijn... eeuh waren
maar ik vraag me af wat ik voor bedrag moet vragen
als het kleding is.. tja druk kosten... oeps een logo kost al 50 euro .. zucht
iemand ook een voorbeeld brief/mail ?

7 Laatst bewerkt door petitmas (02-11-09 22:32:36)

Re: sponsoring

Sorry hoor, maar krijg de indruk dat je 14 bent of zo :-))))
Je hebt een werkgever, je werkt dus, je bent in wat voor mate dan ook ontwikkelt en toch kan je zelf geen brief schrijven ??????

Volgens mij heeft Jacob alle ingrediënten aangedragen die je nodig hebt om "iemand" te voertuigen dat ze geld in jouw uitdagingen moeten steken.

Nou, hup, achter die pc dan wel laptop en ga maar wat proberen, niet zo mouwen

A+
Arthur