1

Onderwerp: compressiekleding

Zijn er mensen die hier meer ervaring mee hebben dan ik? Ik loop sinds vorige week met compressiesokken, het idee hierachter is dat de afvalstoffen beter uit je spieren worden afgevoerd waardoor je sneller herstelt/minder spierpijn hebt. Tot nu toe lijkt het te werken. Na een looptraining nog maar 1 dag lichte last van m'n kuiten, terwijl dat eerder minstens 2 dagen behoorlijk last was.

2

Re: compressiekleding

Ervaring; ja. Lijkt prima te werken, na harde trainingen ook minder last en sneller hersteld voor het gevoel. Het is alleen de vraag of je dat wilt. Tenzij alleen de kuiten de beperkende factor zijn voor de omvang van je training zou ik het niet doen, zoals bij jou wellicht het geval is. Het lichaam is lui, en voor nagenoeg alle functies gaat "use it or loose it" op, dus ik weet niet 123 niet waarom dat niet op zou gaan voor de venen. Je geeft min of meer toe aan verminderde belastbaarheid. De wetenschappelijke evidentie is heel erg matig en atlijd gefinancierd door fabrikanten dus hoe betrouwbaar dat is weet ik niet. Ik zou liever/eerder in het bos/onverhard gaan trainen dan.

Nu, koers!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

3

Re: compressiekleding

Oke, niet gebruiken om de trainingsomvang te vergroten zonder dat het echt zwaarder wordt dus. Andere toepassing zou dan versnellen van het herstel kunnen zijn. Dus na een training of wedstrijd een uurtje compressiekousen aantrekken om de afvalstoffen sneller af te voeren.