1

Onderwerp: Holten 2010

Voor de liefhebbers.....


Inschrijving Triathlon Holten 2010 start op 15 december
De inschrijving voor de 26-ste editie van de Triathlon Holten start op 15 december. Via de website www.triathlonholten.nl kunnen belangstellenden voor deelname aan de 1/4 of 1/8ste triatlon of de zwem-loop zich aanmelden. Dit kan tot en met 14 januari. Na die datum start de inschrijving voor de overige series. Specifieke vragen omtrent de inschrijving kunnen gesteld worden via inschrijven@triathlonholten.nl

De belangstelling van recreanten voor deelname aan de Triathlon Holten is elk jaar groter dan de beschikbare startplaatsen. Ook in 2010 zal er naar alle verwachting geloot moeten worden. Deze loting vindt plaats op vrijdag 22 januari. Het aantal startplaatsen is gelijk aan vorig jaar (ruim 600).

De Triathlon Holten is door opname in het World Cup Circuit verzekerd van de komst van internationale toppers, maar de recreantenwedstrijd blijft voor de Triathlon Holten belangrijk. “Dat is waar het allemaal mee begonnen is, en dat zullen we ondanks al onze internationale successen nooit vergeten”, zegt voorzitter Martin Pieters. De minimumleeftijd voor deelname is 14 jaar.
   
De 26-ste Triathlon Holten wordt op zaterdag 10 juli gehouden. De wedstrijd geldt tevens als Open Nederlands Kampioenschap, zodat ook de Nederlandse top aan de start zal verschijnen voor de wedstrijd over de Olympische afstand (1500 meter zwemmen, 40 kilometer fiets, 10 kilometer hardlopen). Het randprogramma met omlijstende (sportieve) activiteiten begint al op vrijdag 9 juli.

Bron: Trifacts 49


Gr, Concorde

2

Re: Holten 2010

thanks! ik ga weer een poging doen om ingeloot worden smile ben benieuwd smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

3

Re: Holten 2010

Hahahah vorig jaar stond ik als 250ste ofzo hahaha, vooral de holtenaren kregen voorang smile, tja tis ook een thuis wedstrijd natuurlijk voor ze.

Ook ik ga dit jaar weer een poging doen smile

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

4

Re: Holten 2010

Joe Black schreef:

Hahahah vorig jaar stond ik als 250ste ofzo hahaha, vooral de holtenaren kregen voorang smile, tja tis ook een thuis wedstrijd natuurlijk voor ze.

Ook ik ga dit jaar weer een poging doen smile

Holten is ook helemaal triathlon-gek....
Er zijn volgens mij 3 of 4 series, alleen voor Holtenaren.
Het leeft daar gigantisch, als deelnemer, organisatie, sponsor of vrijwilliger.
Heb ook al een aantal keer meegedaan; fantastisch evenement!

5

Re: Holten 2010

idd, mooie wedstrijd, en voor mij een thuiswedstrijd (voor mijn gevoel dan) ik train daar regelmatig als twentenaar, dus ik hoop in 2010 er weer te mogen zijn, vorig jaar niet gelukt sad

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Holten 2010

Voor mij ook, ik woon er een km of 12 vandaan.
Altijd leuk; rondje Holterberg. Plus een aantal keren rondje motieweg, jou vast wel bekend.
Twee jaar geleden stond ik helaas langs de kant, heb je toen nog wel zien zwemmen.
Suc6 met de loting!

Gr, C

7

Re: Holten 2010

hehe, is stond later aan de kant op het fietsparcours, bleken wat boutjes los te zitten, zie dan maar eens een imbussleutel te vinden, heeft me toch dik 2 minuten gekost om dat geregeld te krijgen en de basebar goed vast te krijgen (4 boutjes.... gebeurd me geen 2e keer, idem een kies trekken 48uur daarvoor)

Jij ook suc6 met de loting!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

8

Re: Holten 2010

Ik kreeg vorig jaar vlak voor het keerpunt een tak in m'n derailleur!
Nog nooit gehad, en uitgerekend.....
Soms zit 't mee.... :-)

9

Re: Holten 2010

Met zulke enthousiaste reacties ga ik me ook maar inschrijven. Op de 1/4 weliswaar.

Alleen waar wordt gezwommen, in het beekje ten noorden van holten?

10

Re: Holten 2010

Benieuwd hoe het zit met de NK Age-group. Zou toch een aparte startserie voor zijn?

11

Re: Holten 2010

Jah, ik vraag me ook af hoe dat NK eruit gaat zien. Het NK wordt uigevochten in de elite-serie, dus dat houdt in dat hier ongeveer 5 Nederlanders aan meedoen? Is dat niet jammer? Kan het niet zoals Stein 2008 en 2009? Hoe ging dat in 2007? (dat is nl nét voor mijn tijd)

Zo'n open NK is toch ook leuk? Of vind de top 10 van Nederland dat te suf? Of is dat niet praktisch ivm nederlandse deelname aan de world cup? (jah, zijn een beetje veel vragen.. (of staat dit allemaal op de site?))

12

Re: Holten 2010

pivdberg schreef:

Met zulke enthousiaste reacties ga ik me ook maar inschrijven. Op de 1/4 weliswaar.

Alleen waar wordt gezwommen, in het beekje ten noorden van holten?

Nee, 1/8 en 1/4 zwemt in zwembad Twenhaarsveld, de OD zwemt in de Domelaar, dit is een zandafgraving richting Markelo.

NK info misschien op de site, heb ik me niet in verdiept (is voor mij ook niet nodig.... ;-) )

Gr, C

13

Re: Holten 2010

Concorde schreef:
pivdberg schreef:

Met zulke enthousiaste reacties ga ik me ook maar inschrijven. Op de 1/4 weliswaar.

Alleen waar wordt gezwommen, in het beekje ten noorden van holten?

Nee, 1/8 en 1/4 zwemt in zwembad Twenhaarsveld, de OD zwemt in de Domelaar, dit is een zandafgraving richting Markelo.

NK info misschien op de site, heb ik me niet in verdiept (is voor mij ook niet nodig.... ;-) )

Gr, C

Hmm, tja tja, in een zwembad. Dat vind ik dan toch weer jammer. Ik start wel gewoon mee met die toppers van de OD.

Ik hou de site in de gaten.

14

Re: Holten 2010

Voor mij ook "thuiswedstrijd". Vorig jaar meegedaan aan de 1/4 maar vanwege mijn voorkeur voor zwemmen (en al helemaal in buitenwater) ga ik dit jaar voor de OD. Hoop dat ik ertussen kan komen, de belangstelling zal wel fors zijn...

15

Re: Holten 2010

Ik ben ingeloot voor de 1/8e, eerste keer dat ik me aanmeld dus wel mazzel gehad!

16

Re: Holten 2010

Ik mag ook weer smile
2009 niet ingeloot
2008 DNF door kies getrokken 2 dagen ervoor en stomme materiaalfout

nu dus de kans om het jaar 2008 goed te maken smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

17 Laatst bewerkt door Concorde (24-01-10 23:33:45)

Re: Holten 2010

Ik heb uiteindelijk besloten me niet in te schrijven....
Dit jaar doe ik rustig aan, alleen lekker fietsen en cyclocrossen.
Heb deze winter nauwelijks gelopen door luchtweg- en gewrichtsproblemen.
Voorbereiding is dus prut.
Fietsen gaat wel goed. Hoop daarmee de conditie een beetje op peil te houden, en zal dit jaar misschien één of twee 1/8e tri's doen (misschien wel trio), afhankelijk van de vorm.

Heb dit jaar ook minder tijd om te trainen: m'n andere hobby (muziek maken) zal ook meer tijd vragen.

Voor degenen die zijn ingeloot: veel succes! Ik sta uiteraard wél langs de kant!

Gr, Concorde

18 Laatst bewerkt door Vanzella (25-01-10 12:57:36)

Re: Holten 2010

Ik ben uitgeloot, mijn vrouw is wel ingeloot op de 1/8e. Dus misschien toch maar inschrijven voor het NK age group, ik ben toch daar...

19

Re: Holten 2010

Kunnen wij in ieder geval alvast een biertje drinken Jeroen! smile

20

Re: Holten 2010

Weet iemand hoe het zit met de NK Age group, aangezien ik uitgeloot ben, misschien een optie.

21

Re: Holten 2010

Kun je gewoon voor inschrijven via de site van triathlon Holten.

22

Re: Holten 2010

Ik lees net op triathlonweb dat het parc fermé en de finish zijn verplaatst....

...en op de website van de organisatie zelf dat het fiets parcours dat de motieweg (10%) in het prcours is opgenomen (voor de 1/4 dus 2x te doen). Even 1+1 gedaan...en dat betekend dat de kasseienstrook bij het restaurant gelukkig omzeilt wordt big_smile . Echter wel 4x een 10% klim nu (2x motieweg, 2x diepe hel): dat gaat leuk worden!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

23

Re: Holten 2010

Finishlocatie gaat naar Kalfstermansweide, de organisatie moet wel, Smidsbelt is door de verbouwing te klein geworden gezien de groei van de triathlon.

Kasseienstrook blijft er volgens mij gewoon in! Waar baseer je je mening op? Enige waar ik nog aan twijfel is hoever we de Holterberg in moeten. Heb op afstandmeten even snel de route bekeken en je komt niet zover als de triathlon van vorig jaar, echter het keerpunt bij de 1/8 zou dan bovenop "de diepe hel" zijn, de 1/4 er iets voor. Als het aan mij ligt blijft deze er gewoon in, erg leuk die klimmetjes.

De organisatie zal binnenkort wel met de definitieve route komen

24

Re: Holten 2010

Ik basseer de mening op kennis van de locatie (kom er regelmatig) en het feit dat het oue fietsparcours voor de 1/4 de 40km bij lange niet haalde, parcours wordt dus iets langer dan vorig jaar:

Oude situatie:
-je komt van de rotonde, slaat rechts af, en dan de eerste weg rechts. Vervolgens klim je met een flauwe klim omhoog (rechtsom, linksom bij een boerderij(?) en dan klijn bultje en dan zie je het restaurant/kasseienstrook. daar ga je over en je rijdt gewoon door (aan de linkerzijde zie je dan de motieweg liggen)

Vermoedelijke nieuwe situatie:
-je komt van de rotonde slaat rechts af, en rijdt 1000m door, dan rechtsaf de motieweg in, diet uitkomt pal na de kasseienstrook.
-> keerpuntlocatie moet gelijk blijven ivm ruimte, of ze moeten de diepe hel eruit laten wat me sterk lijkt, dus na de diepe hel de afdaling af heb je een zeer breed stuk waar je net als voorgaande jaren een geschikt keerpunt hebt
->normaal was het fietpsparcours 37km voor de 1/4, dit zal nu 41km (geschat) worden, door het ommetje via de motieweg, dus nog strak rond de 40
->afdaling via kasseienstrook lijkt me sterk, krijg je 2 problematische punten (die achter het restaurant, en die  bij de rotonde), of je zou aan de linkerkant moeten rijden ipv rechterkant van de weg, parcours wordt dan een 39km totaal.

Ik wacht nog op de definitieve parcourskaarten, ben zeer benieuwd of wat ik vertel klopt, maar klinkt vrij logisch imho

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

25

Re: Holten 2010

Vandaag weer in Holten geweest, even de motieweg wezen bekijken en voeler
De motieweg (onderdeel van het nieuweparcours) is een leuk klimmeje, met gelijk het mooiste asfalt van het hele parcours. Hij hakt er wel in zo zonder aanloop (gelijk 10-12% 200m aanhoudend, en dan nog een 250m stevig vals plat geloof ik)
Het parcours wordt er wel pittiger op denk ik  smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800