1 Laatst bewerkt door Erik Boers (11-12-09 10:29:53)

Onderwerp: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Op 3 januari 2010 wordt een try out georganiseerd voor een echte wintertriathlon (schaatsen, lopen, zwemmen) in Eindhoven. In De Genneper Parken liggen kunstijsbaan en zwemstadion naast elkaar, zodat dit eenvoudig te organiseren is. We zoeken 20 mannen/vrouwen die de improvisatie niet schuwen. In januari 2011 wordt de eerste officiële versie gehouden.
Aanmelden en nadere info: erik.boers@hetnieuwetrivium.nl

2

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Zijn er genoeg "haken" om de mensen het water uit te halen als ze kramp krijgen?

A+
Arthur

3

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Lijkt me een leuke, deze ga ik in de gaten houden.

4

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Jammer dat ik niet in het land ben!

5

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

welke afstanden? Misschien is het wel leuk om eens te proberen...

6 Laatst bewerkt door Erik Boers (13-12-09 18:38:54)

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

De afstanden zijn 20 km schaatsen, 10 km lopen, 1500 m zwemmen.  We kunnen om 10.00 u beginnen. Daaraan voorafgaand koffie/thee en overleg/briefing. Het lopen valt samen met een trimloop in het park, kan tot uiterlijk 12.30 uur. Om 13.00 u kunnen we gaan zwemmen in het schitterende Pieter van den Hoogenband Zwemstadion, dus daar bouwen we noodgedwongen een pauze in. Dan kun je bijvoorbeeld wat drinken, want daar is nog niets voor georganiseerd. Drinken meenemen dus met schaatsen en lopen. Je eigen tijden klokken. Na het zwemmen verzamelen in Grand Café Swimmers om te de winnaar van de dag te bepalen en te debriefen met het oog op de officiële versie in 2011. Kosten 12 Euro.

7

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Sorry 20km schaatsen kan ik niet aan op mijn lage noren van 89 gulden uit 1992 smile

Succes met de organisatie!

8

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Kom op Jeroen....
t' zijn maar 50 rondjes! wink

Gr, C

9

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Als het 50 rondjes zijn is het geen 20 km :-)
Tenzij ze keurig 25 binnen en 25 buiten rijden, maar dat betwijfel ik bij een "try-out"
Overigens jammer dat ik niet in het land ben, had graag mee gedaan.

http://www.mijnalbum.nl/Foto-E4PEX7IH.jpg

A+
Arthur

(Voor de eerlijkheid, ik ben de achterste :-))

10

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Oooh ,dan is 't helemaal een eitje..... smile

Leuke formule overigens. Alleen jammer van die ingelastte pauze(s). Maar als dat anders had gekund, hadden jullie dat ongetwijfeld gedaan.

Gr, Concorde

11

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Ja, die pauzes is even lastig, maar dat gaat volgend jaar echt anders. Nu een beetje uitproberen.
Volgens mij moeten het 54 rondjes zijn, klopt dat Arthur? Jammer dat je niet mee doet, want dat schaatsen ziet er snel uit. Had ik wel mee willen maken. Volgend jaar?

Ik heb ooit een rondje van ruim 200 km in Friesland geschaatst op lage noren uit 1983!

Gr. Erik

12

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Ja dat rondje heb ik ook gereden, in 1986 en 3x de 11-meren tocht, maar die is maar 125 km. In 1986 na 100 km een vertikaal scheurtje in mijn schaats waardoor de "2 helften" niet meer recht achter elkaar stonden. Maar goed, met mijn (toen) 5 schaatslessen was ik na 13 uur binnen. Ben benieuwd hoe lang ik er nu over zou doen?

Of ik volgend jaar mee kan doen hangt van het tijdstip af. Ik ben niet altijd in NL, vandaar dat ik nu (ook) niet mee kan doen :-(

Veel succes met het evenement, hoop dat het iets terugkerends wordt.

A+
Arthur

13

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

13 uur was ook mijn tijd in 1985.

Dit wordt een terugkerend evenement, daarover zijn we al in gesprek met de triathlonbond. Houd de kalender tzt maar in de gaten!

Erik

14

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

54 rondjes klopt wel ongeveer, toen ik nog schaatste is mij verteld dat een rondje aan de binnenkant 375 meter zou zijn. Komend jaar eens zorgen dat m'n schaatsen weer in orde zijn, en in de zomer weer meer de skeelers gebruiken. Waarschijnlijk ben ik dan ook van de partij.
@ Arthur: Als je tegen die tijd nog een slaapplaats zoekt, ik woon ongeveer 3½ km van de kunstijsbaan.

15

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Dank je Paul voor je bevestiging van 54 rondjes. Volgend jaar is de volgorde zwemmen, lopen, schaatsen.
Je woont blijkbaar in de buurt, want ik woon op 1,5 km van de kunstijsbaan.

Gr. Erik

16

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Mijn voordeur is op 600 meter van de poort van DAF.

17 Laatst bewerkt door Paul851 (04-01-10 00:12:26)

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

En, hoe is 't geweest? Niemand verzopen of anderszins geblesseerd geraakt? tongue

18

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

niemand verzopen of geblesseerd geraakt. Helaas viel het lopen uit vanwege te veel sneeuw. Organisatie durfde risico niet aan. Maar combi schaatsen zwemmen liep prima. Enkele ISIS studenten schaatsen ons triathleten er finaal uit, maar met hun schoolslag waren ze een makkelijke prooi.
Volgend jaar wordt het menens.

19 Laatst bewerkt door Paul851 (04-01-10 15:39:07)

Re: Wintertriathlon Eindhoven 3 januari 2010: schaatsen, lopen, zwemmen

Mooi zo, klinkt goed. Volgend jaar wil ik erbij zijn, als deelnemer.