1

Onderwerp: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

Sinds jaar en dag organiseert de Stichting Triathlon Didam en de TV Triathliem een olympische triathlon. Regelmatig zorgen zij daarbij voor een primeur. Na het Nederlands kampioenschap in 2008 voor masters en regelmatige vertegenwoordiging bij het “Jeugd en Junioren Circuit”, het “Scott Masters Circuit” en de “Verenigingscompetitie”, gaat de Stichting de uitdaging aan om voor het eerst een halve triathlon te organiseren. Na het wegvallen van "Kruiningen”een welkome aanvulling, want inmiddels is het dun gezaaid met de halve afstand in Nederland.
Het "groene" autoluwe parcours zal daarbij grotendeels intact blijven. Wel zal het looprondje iets worden aangepast tot 5km (dwz 4x).
De triathlon in Didam wordt door de atleten geroemd om z’n ongedwongen sfeer, de professionele organisatie en de mooie omgeving waar het evenement plaatsvindt.
Het evenement wordt gehouden op 3 Juli 2010 en bevat naast de halve afstand, ook de 1/16e (scholieren), de 1/8ste en de 1/4e.

Voor meer informatie check de website: www.triatlondidam.nl

2

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

ik was hier van plan een van mijn eerste 1/8e te doen

3

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

Zit helaas te dicht op Nuenen, wat voor mij naast de deur is.

4

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

ik heb me ingeschreven voor de halve.
Nog meer forumleden die mee doen?

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

5

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

Jazeker, ik doe mee aan de halve.

Loopt het over hetzelfde fietsparcours als van de OD afgelopen jaar? Dat is een lekker snel parcours namelijk, met lekker lopende bochten. Ik krijg er nu al weer zin in!

6 Laatst bewerkt door triDanny (08-02-10 16:52:36)

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

ik ben ook ingeschreven, voor de middenafstandwink

7

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

triDanny schreef:

ik ben ook ingeschreven, voor de middenafstandwink

Oke okee, je hebt gelijk: het is de middenafstand...... wink

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

8

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

Ik zit er sterk over te denken... maar weet niet of ik het trainingstechnisch ga redden...

....Though his body says stop, his spirit cries - never!.....

(Survivor, Burning Heart)

9

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

nadat ik daar op een 2e plaats bij de wissel werd tegen gehouden omdat ik moest wachten voor ik het fiets parcours kon oversteken. Moet er nog heel wat gebeuren voor je mij daar weer ziet!! Was in 2008, hebben ze de situatie bij de wissel inmiddels aangepast?

10

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

@ Draak.

Dat snap ik niet. Ik heb ook in 2007 en 2008 meegedaan, maar kan me niet herinneren waar een conflict kon ontstaan in de wisselzone.

Leg eens uit?

11

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

na het fietsen rijd je eerst het parc ferme van de sprint wedstrijd voorbij om er aan het einde in te draaien.
als je vervolgens het loop parcours op wil moet je de laatste meters van het fiets parcours oversteken..... en daar komt dan net de achtervolgende groep aan rijden waar je op mag wachten.... redelijk frustrerend. Ook nog 4e geworden :-s (maar dat gat was groter als het wachten hoor;))
hoop dat je het nu snapt anders teken ik het wel een x wink

12

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

Huh, ik heb al meer dan 5 keer meegedaan in Didam, de 1/8e, de 1/4e, altijd een prima georganiseerde wedstrijd. En ik heb vooralsnog nooit het fietsparcours over moeten steken na de wissel. Uitgang naar het loopparcours is aan de andere kant van waar je het PF met de fiets binnen komt...

13

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

deze week maar is vrijvragen voor die zaterdag, en dan mijn allereerste inschrijving doen

14

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

Ik had dezelfde beleving als Diederik, maar soit. Ik ga dat weekend in utrecht meedoen dus zal geen last van oponthoud hebben in Didam.

15 Laatst bewerkt door JanR (10-02-10 15:16:31)

Re: Triathlon Didam gaat halve triathlon organiseren!!

Ze hadden in 2009 wel (tov van 2008) het parc fermee verplaatst naar de andere kant van de weg, waardoor er sowieso in 2009 geen kruising was tussen fiets en loopparcours. Ik kan me wel herinneren dat ik in 2008 was verdwaald in het parc fermee, wat enigszins onoverzichtelijk was en in 2009 werd het looponderdeel getijsterd door een onweersbui, maar ik heb geen aanwijzingen kunnen vinden dat de wedstrijdorganistatie daar iets mee te maken had.

Kortom, in de twee jaar dat ik heb mee gedaan, had ik niets te klagen. Heerlijke wedstrijd!