1

Onderwerp: Winter Triatlon Twente

Speciaal voor deelnemers aan de Winter Triatlon Twente op zaterdag 27 maart 2010 biedt IJsbaan Twente een serie van 8 schaatsclinics aan. Tijdens deze clinics zal aandacht besteed worden aan de schaatstechniek en het verbeteren van uw conditie. Uiteraard is er extra aandacht voor de speciale omstandigheden die bij de Winter Triatlon Twente van toepassing zijn.

Kortom: zorg ervoor dat je goed beslagen ten ijs komt en doe mee aan de clinics!

Data en tijden:

Vr 22 jan 2010 van 21.15-22.15uur
Vr 29 jan 2010 van 21.15-22.15uur
Vr 05 feb 2010 van 21.15-22.15uur
Vr 19 feb 2010 van 21.15-22.15uur
Vr 26 feb 2010 van 21.15-22.15uur
Vr 05 mrt 2010 van 21.15-22.15uur
Vr 12 mrt 2010 van 21.15-22.15uur
Vr 19 mrt 2010 van 21.15-22.15uur

De clinics worden ondersteund door de organisatie van de Winter Triatlon Twente.

Gastclinic Guido Gosselink op vrijdag 5 maart 20.15-21.00uur (zaal open 20.00uur)

Guido Gosselink (1970) werd twee maal Nederlands kampioen wintertriathlon. Hij was tevens de zilveren medaille winnaar van het EK triathlon in Frederica (Den) in 2003.

Tijdens de gastclinic, voorafgaand aan de schaatsclinic zal onder meer gesproken worden over voeding, kleding en materiaal. Daarbij zullen ook nog eens vele tips aangereikt worden om een snelle wissel te realiseren.

Kosten: €104,-*

Dit is inclusief een kop koffie/thee/warme chocolademelk in het restaurant, na afloop van de iedere clinic.
*excl. Verplichte aanschaf IJsbaan Twente klantenkaart à €2,50

Meedoen?

Inschrijven is mogelijk voor deelnemers aan de Winter Triatlon Twente. Klik hier voor het inschrijfformulier!

http://www.ijsbaan-twente.nl/schaatssch … _triatlon/

2

Re: Winter Triatlon Twente

Winter Triatlon Twente Clinic

Inschrijving Schaats Clinic 5 maart met presentatie Guido Gosselink.

Schrijf je nu in voor de schaatsclinic op vrijdagavond 5 maart, voorafgegaan door een presentatie van Guido Gosselink. Hij is oud-Nederlands kampioen en zal alle aspecten van de wintertriatlon behandelen: voorbereiding, kleding, voeding, materiaal. Alle tips en trucs komen voorbij, dus doe er je voordeel mee! Aansluitend is de schaatsclinic onder leiding van George Bouret, voorzitter van de Stichting Winter Triatlon Twente en marathon trainer.

De kosten bedragen 10 Euro per persoon en de zaal in IJsbaan Twente is open om 20.00 uur. De presentatie is van 20.15 tot 21.00 uur, aansluitend is de schaatsclinic op de het ijs. Aanmeldingen kunnen gestuurd worden naar info@wintertriatlontwente.nl. er is nog plaats voor ca. 25 deelnemers.

3

Re: Winter Triatlon Twente

Wintertriathlon is in Twente blijkbaar een sport voor oude(re) mannen.

Deelnemers Kwart Wintertri (10-50-20):
57 Masters
16 Senioren

68 Mannen
5 Vrouwen (slechts 1 senior vrouw)

Nu maar hopen dat het weer beter is als vorig jaar. Anders roesten al die oude mannetjes nog vast :-P.

Ik ga in ieder geval lekker mijn nieuwe tijdritbak uitproberen in wedstrijdverband. Jammer dat m'n nieuwe helm bij de TNT is blijven steken (geen wonder dat die organisatie moet inkrimpen wat een amateurs).

@Guido: Ben je er zelf nog bij als deelnemer of nog niet genoeg herstelt?

4

Re: Winter Triatlon Twente

Ik ben nog niet genoeg hersteld. Ik zou trouwens ook bij de oude(re) mannen horen sinds dit jaar ;-).  Wat jij schetst was een aantal jaren geleden in Assen op de lange afstand (20-100-40km) ook precies zo.

Maar ik zou het sommetje ook nog maar eens doen voor de sprint als ik jou was, dan komt er denk ik wel een ander plaatje uit.

Succes morgen! Ik ben wel aanwezig, je ziet me nog wel.

5

Re: Winter Triatlon Twente

..gaat de gemeente het parcours nog vegen vanavond? ..het parcours lag er vandaag hier-en-daar toch een tikkeltje modderig bij.. als het morgen nat is, rijdt degene met de goedkoopste fiets, straks nog de snelste tijd en dat willen we natuurlijk niet smile

6 Laatst bewerkt door JanR (27-03-10 23:39:50)

Re: Winter Triatlon Twente

Nou, het lag er netjes bij hoor, het fietsparcours. Het was ook nog lekker weer en de organisatie was óók prima. Tjonge, als het schaatsen zou zijn vervangen door een zwemonderdeel en de volgorde van de onderdelen wat zou zijn aangepast, dan was het helemáál een volmaakte wedstrijd.

7

Re: Winter Triatlon Twente

JanR schreef:

Nou, het lag er netjes bij hoor, het fietsparcours. Het was ook nog lekker weer en de organisatie was óók prima. Tjonge, als het schaatsen zou zijn vervangen door een zwemonderdeel en de volgorde van de onderdelen wat zou zijn aangepast, dan was het helemáál een volmaakte wedstrijd.

Je had natuurlijk altijd nog een duik kunnen nemen in het Twentekanaal.

8

Re: Winter Triatlon Twente

Jah, precies, liever zwemmen tongue