1

Onderwerp: Almere

Hoe gaat het bij almere in zijn werk ? niet de dag zelf (doe ik al een paar jaar de triple play en dan hoef ik alleen mee te doen de rest wordt geregeld)

wil nu de hele afstand gaan doen. maar moet je je de dag van te voren melden ? nummer ophalen ? fiets in leveren ?
zie niet veel op de site staan

2

Re: Almere

inderdaad. De dag van te voren melden, briefing & fiets inleveren.

3

Re: Almere

En gewoon even de rust houden totdat ze de nieuwe website helemaal op poten hebben.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

4

Re: Almere

Nou dan kan je lang wachten met die website. Nog nooit zo'n K site gezien.
Het is dat Chris Brands nog een beetje uitslagen heeft verzameld, maar zelf hebben ze niets beschikbaar.

In 2008 voor de 10e keer gestart en gefinisht en dus krijg je dan het jaar daarna "de" herinnering. Die moet dus nog komen. Ze waren "even"  en bestand kwijt. Er was dus ook geen huldiging, alleen een bloemetje.

De site zelf geeft zeer weinig informatie, zeker voor de nieuwkomers. Ze kunnen aan vele andere sites een voorbeeld nemen. Wieger, als je specifieke info wilt hebben mail je me maar

A+

5

Re: Almere

oh handig is dat..

maar ja over de site ben ik het mee eens
voor beginners is er weinig info
als beginner wil je weten hoe alles reilt en zeilt, je kunne voorbereiden
en niet in een zwart gat vallen


( p.s hele afstand ga ik dit jaar doen.. deze week besloten smile  )

6

Re: Almere

heb nu maar eens een mailtje naar ze gestuurd
week later en ze hebbn nog niet gereageerd :s

7

Re: Almere

Wieger, ik denk dat er voor beginners weinig info op staat, omdat je als je aan de hele meedoet, niet meer een beginnend triathleet bent (tenminste ik mag toch hopen dat je wel een aantal wedstrijden gedaan hebt, toch?)
Als je je aanmeldt krijg je van te voren een boekje waarin alles staat wat je moet weten. Maar net als bij de triple: een dag van te voren aanmelden en je fiets in leveren, briefing, etc. Goed onthouden wat je in welke tasjes moet doen, anders sta je straks in de wisselzone na het zwemmen met je loopschoenen waar je dan niks aan hebt.

8

Re: Almere

ja ben geen beginnend atleet
heb al wat kwart en 8e gedaan en train nu gewoon voor de hele
6 juni doe ik in groningen de halve, mooi als voorbereiding
3.8 km zwem ik probleem loos, fietsen is ook goed
alleen harlopen tja 30 km leuk tempo daarna zakt het af, gelukkig bestaat runnersmagazine, stond een goed marathon schema
mar dan geef ik me wel op voor de hele wacht ik het boekje wel  af

9

Re: Almere

weet iemand voor hoe laat je de boel moet inleveren? en nummer moet ophalen ? kan ik er rekening meehouden betreft vrij vragen van het werk

10

Re: Almere

Vraag gewoon vrijdag vrij. Ook goed voor de rust in je hoofd.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

11 Laatst bewerkt door petitmas (07-04-10 20:20:00)

Re: Almere

Een boekje opgestuurd krijgen?
Jij hebt zeker voor het laatst in 1992 meegedaan?

Je krijgt juist helemaal niets meer, alles over de mail en ze verwijzen je naar de (lege) website.
2 Weken geleden nog maar eens gebeld over mijn herinnering, want ruim 1½ jaar naar mijn finish wilde ik die toch wel eens ontvangen.

Maar Wieger, officieel gaat de registratie op postcode, maar niemand die er iets zegt als jij op een andere tijd komt.
Je moet al je spullen in orde maken alsof het DAN al de wedstrijd is, met dat verschil dat je je loopspullen inlevert en er dan niet meer bij kunt. Bij het inleveren van je fiets wordt deze gekeurd als bij elke wedstrijd samen met je helm.

Je fietsspullen kan je op de ochtend van de wedstrijd gewoon bereiken, want je moet ook je banden op spanning zetten, eventueel eten op de fiets bevestigen enz enz. Je zwemspullen neem je mee naar huis, die heb je de volgende ochtend als eerste nodig.

Ga je voor de 1e keer meedoen aan de individuele hele afstand, dan zou ik wel naar de briefing gaan. Na 1 of 2 deelnames weet je het waarschijnlijk wel, tenzij er mega veranderingen in parcours dan wel wedstrijdreglement zijn. 

Overigens nam ik altijd een hele dag vrij. Ik vond het leuk om er rond te lopen, andere atleten te spreken, alles op het gemakkie en met vrienden nog een pannenkoek eten aan de haven. Heerlijk om nog beter in de juiste stemming te komen. Voordeel is nog dat wanneer er iets niet goed is of je iets vergeten bent je dan nog alle tijd hebt.....................tenzij je uit een uithoek van Nederland komt natuurlijk :-)

Succes met je voorbereiding

A+

12

Re: Almere

dank je petitmas hier heb ik wat aan smile:) gha dus gewoon naar de briefing aangezien ik vrij ben

13

Re: Almere

Zoals petitmas het beschrijft heb ik het vorig jaarbij mijn debuut op de hele gedaan. Alleen heb ik geen pannenkoeken maar iets met mie en groenten gegeten smile

Ik was echter wel tevreden met de informatiestroom vooraf. Dus die was waarschijnlijk verbeterd tov een jaar eerder.

14

Re: Almere

Jacob schreef:

Vraag gewoon vrijdag vrij. Ook goed voor de rust in je hoofd.

Dat was al mijn plan, lekker op ´t gemak die kant uit, tentje opzetten enzo. M´n vriendin wil het ook meemaken (zien), dus die gaat mee.

15

Re: Almere

tentje opzetten ? op de camping of daar op het gras vlakbij het parc ferme ?
of is de camping vlak in de buurt ?

16

Re: Almere

Je gaat toch niet de dag voor Almere op een luchtbed of matje liggen?
Zeker NIET de avond voor je 1e deelname. Plenty goede hotels in de buurt toch?

A+

17

Re: Almere

De nedrlands kampioen kroop afgelopen jaar ook gewoon uit zn tentje. Ook niet mijn ding, maar blijkbaar is het zo slecht nog niet voor de prestatie!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

18

Re: Almere

Ik had vorig jaar in het Apollo hotel een "weekend aanbieding" geboekt (wel al in juni ofzo) voor 120 of 130 Euro twee nachten inclusief ontbijt. In mijn ogen is het zonde om je debuut te laten beinvloeden door campings/weersomstandigheden vooraf.

@jacob
Wat Wijnalda deed vorig jaar is ongelooflijk. Het heeft de halve nacht geonweerd en geregend toen. Ik zou geen oog dicht gedaan hebben...

19

Re: Almere

De nacht voor de wedstrijd maakt toch niet meer zo heel veel uit.

20

Re: Almere

Vorig jaar was ik een van de eersten op vrijdag die mijn fiets had ingeleverd en daarna ben ik meteen naar huis gegaan.
In een hotel slapen is leuk en aardig maar ben een hele slechte slaper in een vreemd bed dan maar een uurtje eerder opstaan
Ik ben dan verzekerd van een goede nachtrust zeer belangrijk voor de wedstrijd

21

Re: Almere

Ja Jacob, je wilt toch niet de nachtrust van een NL-kampioen gaan vergelijken met die van een debutant?
Die is al nerveus, ligt aan van alles te denken en dan ook nog, wellicht te koud en/of vochtig, op een matje dan wel luchtbed?

Iedereen zal het met me eens zijn dat je minder risico loopt in een gewoon bed dan in een tent, toch?

Ik zou het risico nooit nemen.

A+

22

Re: Almere

ik ga dan toch maar een hotel zoeken
ga niet naar huis (kom uit friesland )

raad iemand nog een goed of goedkop hotel aan ?

23

Re: Almere

Ik denk dat nervositeit niet per definitie meer of minder is in een beginner dan een ervaren atleet. Voorbeelden te over.
Maar mijn post was er meer één van het kaliber; doe waar je je goed bij voelt.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

24

Re: Almere

Met een beetje geluk kan m´n vriendin de camper van haar baas lenen. Keuken en alles bij de hand, goed bed enzo. En lage kosten bovendien tongue

25

Re: Almere

@ Wieger,

Ik herhaal mijn tekst van enige posts geleden maar smile

Vanzella schreef:

Ik had vorig jaar in het Apollo hotel een "weekend aanbieding" geboekt (wel al in juni ofzo) voor 120 of 130 Euro twee nachten inclusief ontbijt....