1

Onderwerp: Kleding tijdens zwemloop

In aanloop naar een aantal triathlons wil ik graag meedoen aan een zwemloop (op 3 april in Almere). Heeft iemand tips voor de kleding die je het beste aandoet? Ik heb een trisuit waar ik goed in kan zwemmen en ook lekker in loop, maar dat heeft een zeem(pje) waar ik nu natuurlijk niet zoveel aan heb. Ik wil zo weinig mogelijk omkleden bij de wissel....
Groet,
Anneke

2

Re: Kleding tijdens zwemloop

Een trisuit werkt prima, maar ivm de zeem zou je er ook voor kunnen kiezen om in de zwemkleding die je normaal bij zwemtrainingen aan hebt de wedstrijd af te werken. Daar kun je vaak ook prima in hardlopen. Idd niet omkleden, geen sokken aandoen, geen veters strikken, geen zwembril afzetten, geen badmuts afzetten... alleen even in je schoenen stappen en gaan met de banaan!

Als je geld over hebt zou je nog een speedsuit aan kunnen schaffen. smile Daar schijn je sneller in te zwemmen.

3

Re: Kleding tijdens zwemloop

JanR schreef:

geen zwembril afzetten, geen badmuts afzetten... alleen even in je schoenen stappen en gaan met de banaan!

uhhhm, wil je je niet ongemakkelijk voelen tijdens die 5 of 10km lopen, dan raad ik je toch aan om die zwembril en badmuts gewoon af te zetten als je uit het water komt. Zoveel tijd kost dat nu ook weer niet.

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME

4

Re: Kleding tijdens zwemloop

Volgens mij is je sarcasme-detector stuk Gerbert wink

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

5 Laatst bewerkt door Gerbertvdb (26-02-10 18:22:15)

Re: Kleding tijdens zwemloop

nou je moest eens weten hoeveel er hier in het west-brabant/zeeland tijdens de zwemloop hun zwembril om de nek hebben hangen.
Ik wilde anneke alleen behoeden voor gênante foto's daarna wink

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME

6

Re: Kleding tijdens zwemloop

Ik erken de tekortkoming wat betreft mijn kennis van de kledingcapriolen in de zuidwest hoek van Nederland. Ik heb nog veel te leren blijkt. wink Moet het maar eens met eigen ogen gaan bekijken. smile

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

7

Re: Kleding tijdens zwemloop

Dan zal ik m'n zwembril toch maar afzetten denk ik ;-)
Thanks voor de antwoorden, een speedsuit is het mooiste ja, maar zie dat die best prijzig zijn... Ga er nog even op broeden!

8

Re: Kleding tijdens zwemloop

gewoon je trisuit dragen, hiermee loop je toch ook tijdens de triathlons dus dat moet nu ook geen probleem zijn. Anders gewoon zoals JanR zei je zwempak en dan na het zwemmen een t-shirt of jack lopend aantrekken.
Een speedsuit aanschaffen voor een zwemloop vind ik echt zonde.

If you can feel the PAIN, You are still in the GAME