1

Onderwerp: Welke fiets voor een starter?

Ik ben sinds kort lid van een triathlon vereniging. Ik ben niet helemaal een leek wat betreft het benodigde materiaal maar ik zou graag willen weten waar ik op moet letten bij het aanschaffen van een fiets.
Ik ben niet voornemens een "tijdrit" fiets aan te schaffen maar denk eerder een multifunctionele fiets. Als ik in een fietsenwinkel rond loop zie ik hele dure (> 2500) tot redelijk goedkope fietsen (<1000). Ik weet wel waar het prijsverschil in zit en ben daardoor geneigd te gaan voor het dure segment, maar is dat wel noodzakelijk als starter op semirecreatief niveau? Uw advies is welkom!
Gr.
Gert-Jan

“You are young and life is long and there is time to kill today.
And then one day you find ten years have got behind you.”

2

Re: Welke fiets voor een starter?

Hoi Gert-Jan,

Kijk eens rond op dit forum, dit onderwerp is al vaker besproken. Daarnaast kun je eens kijken op Slowtwitch, daar hebben ze een uitgebreide bespreking van fietsen en voor wie.

Succes met je doelen!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: Welke fiets voor een starter?

altijd leuk nieuwe fietsen uitzoeken. ik heb het hier al vaker gezegt maar ik zou voor een koersracefiets gaan met aero buizen. dit zit wel allemaal in het segment 1500 euro en hoger
voor 1500 euro koop je al een cervelo soloist
2300 euro stevens slr aero
2900 euro felt AR4
waar ik vooral op zou letten is welke groep (versnellingen remmen naven ed) erop zit. Van shimano zou ik voor minimaal 105 gaan al is de nieuw tiagra groep ook erg goed, die is net wat goedkoper als de 105
campa en sram ben ik niet zo thuis.
veel plezier met zoeken
groeten, Bart

4

Re: Welke fiets voor een starter?

ik heb op mijn tt fiets sram red staan en op mijn race sram force beide 2010 en ben er heel tevreden over

5

Re: Welke fiets voor een starter?

Allen bedankt voor de info. Jacob ik heb je advies opgevolgd en oude posting in dit forum gechecked voor info. Nu op naar fietsenwinkel...

Gr. Gert-Jan

“You are young and life is long and there is time to kill today.
And then one day you find ten years have got behind you.”

6

Re: Welke fiets voor een starter?

Je sport is triathlon koop je een koersfiets die je met allerlei aanpassingen naar een
tijdrit fiets wil verbouwen ?
Rapido

triathlon is 3 x beter