1

Onderwerp: snel verhelpen lekke band

hallo,

ik had van m'n vader gehoord dat je bepaalde dingen hebt waarmee je je fietsband kan oppompen maar je niet mee hoeft te pompen als je lek hebt gereden.
nou is mijn vraag hoe lang kan je dan doorrijden op de band ( hoelang zit hij vol).
hoe vaak kun je zo'n ding er inspuiten?
en hoe duur zijn deze dingen ongeveer?

groeten Jan

2

Re: snel verhelpen lekke band

Vittoria Pit Stop

Vult de band met vloeibaar latex? En pomp er ong. 6 bar in. Bij pompen kan geen kwaad.

De band is dan geloof ik nog 3 maanden houdbaar. En je kunt het 1x per band gebruiken. Een busje kost zo'n 10 euro, dat is altijd goedkoper dan een nieuwe tube, maar zou het persoonlijk niet voor draadbanden gebruiken.

Er zijn meerdere merken die iets soortgelijks aanbieden.

3

Re: snel verhelpen lekke band

Ik heb gisteren die Pit Stop nodig gehad tijdens de 1/3e Powerman in Horst.

Het werkte wel. Ik kon zonder bijpompen goed de finish halen. Toen ik naar de auto ging was mijn band echter weer langzaam leeg aan het lopen. Dat geeft geen vertrouwen voor lange wedstrijden.

Volgens mij had ik alles volgens de plaatjes op het blikje goed gedaan, maar het was pas de eerste keer dat ik het nodig had. Dus misschien deed ik iets verkeerd.

Heeft iemand een idee?

Ik zal vanavond nog eens kijken op mijn gemakje, maar als iemand tips heeft lees ik het wel....

4

Re: snel verhelpen lekke band

denk dat het normaal is dat je bij moet pompen moet je met een tube die niet kapot is ook doen

5

Re: snel verhelpen lekke band

Tubes met een latex binnenband zoals de Vittoria zijn poreus dat houdt in dat de band heel langzaam zijn spanning verliest
Tubes zoals de Continental Competition hebben een butyl binnenband en die blijft op spanning en verliest geen lucht
Voordeel latex t.o.v butyl is het weggedrag latex filtert de oneffenheden op de weg beter weg dan butyl die wat stugger is