1

Onderwerp: Hartslag op de TT-fiets klopt niet

Gebruik al een tijdje de hartslagband van garmin op me racefiets en werkt perfekt.
Alleen zodra ik de hartslagband op me TT-fiets gebruik kloppen de hartslagwaardes niet meer. Dit heeft waarschijnlijk met de fietshouding te maken. Heeft iemand hier een oplossing voor???

Mvg,

Ronald

2

Re: Hartslag op de TT-fiets klopt niet

Vind ik vreemd. Ik kan geen verband zien tussen een andere (waarschijnlijk diepere) positie op de tt-fiets tov de racefiets. Op de racefiets zit je toch ook in verschillende houdingen: handen boven op het stuur, onder in de beugel etc.
Sluit je borstband wel goed aan bij je diepere positie? Misschien ontstaat er door de meer "gedronger" positie op het ligstuur ruimte tussen je borstband en borst. Dat is het enige wat ik kan verzinnen.

Bij mijn Polar (CS600 en RSX800) geen problemen mee (de nieuwe flexibele band).
Het enige waar mijn Polar wel eens op kan reageren is op een ander soort kleding. Maar dat is binnen een paar minuten weer weg.

3

Re: Hartslag op de TT-fiets klopt niet

Ben ik even benieuwd waarom je denkt dat ze niet kloppen...zijn de waardes hoger of juist lager bij een gelijke snelheid?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800