1

Onderwerp: Ik stel mij voor.

Hallo allen,

Ik ben Albert en 31 jaar en vrij licht gebouwd (67 Kg, 183 cm). Ik ben eigenlijk al jaren geintrigeerd door het fenomeen de triathlon. Ik zit er over na te denken om te gaan trainen en uiteindelijk mee te doen aan een triathlon (dan wel de sprint versie).
Nu ben ik eigenlijk helemaal geen sportief type. Vorige week heb ik een sprintje getrokken om de bus te halen....ik was helemaal kapot en had de volgende dag zelfs spierpijn. Ik heb ook nog een zwakke rechter knie die opspeelt als ik langere stukken ren.
Hebben jullie misschien tips voor mij hoe ik het beste kan beginnen met trainen? Hoeveel tijd gaat er eigenlijk inzitten? Ik neem aan dat je vrij veel moet trainen als triathleet.

Alvast bedankt!
-Albert-

2

Re: Ik stel mij voor.

Allereerst welkom!

Hoeveel tijd je moet trainen voor een triathlon (wat sowieso al een breed begrip is, met alle verschillende afstanden) hangt helemaal af van je doelen.
Als je doel is om een 1/8ste (sprint)triathlon te finishen dan valt de trainings-investering wel mee.
Op dit forum kun je genoeg tips 'n trics vinden om je eerste korte triathlon succesvol te finishen.

Veel succes alvast met trainen en pas op want voor je het weet ben je 'hooked'.

3

Re: Ik stel mij voor.

Dat is mooi! Bedankt TriMike!

4

Re: Ik stel mij voor.

Zijnde ook vrij licht gebouwd: 2 meter en 105 kilo, en in het gelukkige bezit van een gammele knie, heb ik veel gehad aan Chi running. Is veel info over te vinden op het net en er zijn ook clinics. Is DE oplossing gebleken, loop nu makkelijk 2 uur.

Could be worse, could be raining