26

Re: Snelveters

in de jaren negentig liepen er topatleten met klittenband aan de bovenzijde van de veters.

Vanaf onderaf elastiek erin en afsluiten met klittenband.


ook goed voor een snelle wissel

27

Re: Snelveters

geen dank, graag gedaan

28 Laatst bewerkt door starter (12-07-10 14:45:12)

Re: Snelveters

Mijn wissel van fietsen naar lopen: 1.12.
laatste meting fiets naar fietsophang denk 100meter.
Fietsophang eerste meting start lop denk 50 meter

29

Re: Snelveters

Ok?

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

30

Re: Snelveters

Ik heb zelf jarenlang gelopen met snelsluiters op gewone veters, maar ben sinds vorig jaar definitief over op elastieken veters met een snelsluiter. Als de snelsluiters eenmaal op de ideale positie staan (niet te strak, niet te los0, dan hoef je tijdens wedstrijden óf trainingen niks meer aan te halen of los te maken. Gewoon in je schoenen slippen en gaan. Ik heb verleden jaar deze situatie bereikt met een kant-en-klaar Ironman vetersysteem, maar inderdaad is een eenvoudig elastieken koord van een watersportshop samen met een snelsluiter een volwaardige vervanger daarvan!

Time is an illusion
Lunchtime doubly so.

31

Re: Snelveters

Blijft jammer dat de YANKZ niet meer te koop zijn

A+

32

Re: Snelveters

petitmas schreef:

Blijft jammer dat de YANKZ niet meer te koop zijn

A+

Volgens mij heeft Step One in Borne ze nog wel.. 2 maanden terug althans nog wel..

33

Re: Snelveters

petitmas schreef:

Blijft jammer dat de YANKZ niet meer te koop zijn

Ik heb er gisteren nog gekocht in de Running Planet in Berchem (Antwerpen)...

34

Re: Snelveters

Heeee dank dame en heer. Zal het adres opslaan. Zijn volgens mij de goedkoopste en makkelijkste.
Ja een zeilkoord is goedkoper :-)

A+

35

Re: Snelveters

Die zaak kende ik nog niet woon nochtans niet ver van antwerpen koop meestal bij runners service of in de skinfit store maar ga daar zeker een keertje langs èèn van deze weken.

36

Re: Snelveters

Afgelopen weekend een duurloop van 1 1/2 uur gedaan met mijn snelvetertjes, PRIMA!!

37

Re: Snelveters

Ik heb ook snelveters in mijn schoenen gedaan. Nou krijg ik de veters alleen niet strak genoeg om mijn hak stevig in de schoen te drukken. Is hier een speciale manier voor?
En kan het kloppen dat elastische veters telkens verder gaan uitrekken? Dus af en toe opnieuw afstellen?

38

Re: Snelveters

@ Dubois

Ik heb daar geen ervaring mee. Weet je zeker dat de pasvorm van de schoen wel goed is met gewone veters?
Loop al jaren met Yankz en heb nog nooit een "slippende hak" gehad. Overigens doe ik zeker 2 jaar met de veters. De veters staan natuurlijk slechts 5% van de tijd "op spanning" en verder altijd in niet uitgerekte stand.

Succes
A+

39

Re: Snelveters

Hallo

Ik heb mij aangemeld omdat ik een vraag had over de bovenstaande veters Yankz veters.

Wij hebben voor het eerst schoen met veter gekocht voor onze zoon, maar we zijn nog aan het oefenen met veters strikken.
We hebben een stoere outdoor schoen van thimberland.
De vers die er in zitten zijn donker bruin met een petrol blauwe stipje erin.
Nu kan ik het op de foto niet zo goed zien maar heeft u donkere bruin veters of bruin met een blauwe bewerking erin.
Ook zijn de veter gaatjes geen gaatjes maar van ijzeren haakjes, kunnen de veters daar ook doorheen?

Ik hoop reactie te horen.
Waar zijn deze veters in nederland te koop?

Vriendelijke groet,

Yvonne

40

Re: Snelveters

De Yankz veters heb ik je in verschillende kleuren:
http://www.yankz.com/Yankz-Sure-Lace-Sy … s-s/48.htm

Ook Lock Laces hebben meerdere kleuren:
http://www.locklaces.com/purchase.html

Je kunt ze kopen bij de meeste winkels waar je triathlon kleding kan kopen maar het makkelijkste is om ze online te bestellen, veel meer kleuren aanbod.

Succes!
Lieke

41

Re: Snelveters

Hier ook Locklaces van bij Intersport Gent. 

Maar ik hou ze ook énkel voor gebruik bij duathlon/triathlon, niet voor gewoon te gaan lopen.  Ik moet ze veel te hard aanspannen daarvoor.

42

Re: Snelveters

ik heb onlangs de Xtenex veters gekocht. Elastieke veters die eenmalig in je schoen gaan en daarna altijd op dezelfde plek blijven zitten. ideaal.

43

Re: Snelveters

Yankz veters kun je in meerdere kleuren online kopen bij www.4yoursport.nl

44

Re: Snelveters

Sorbo naai-elastiek. 1,99 bij elke supermarkt.

45

Re: Snelveters

Oud topic...maar goed.

Ik kan geen elastieken veters in mijn schoenen. Krijg dan allemaal wondjes op mijn voeten en het is veel te instabiel.
Ik heb tegenwoordig Greepers. Je kunt gewoon veters gebruiken en met een soort snelsluiting (van Greepers vind ik prettiger dan een 'gewone' snelsluiter, omdat je dan zo'n grote lus overhoud van je wreef naar je tenen) sluit je snel je veters!