1

Onderwerp: voorstellen Martin S

dag mensen, ik ben Martin, veel te groot en te zwaar voor een triathleet, maar red mij aardig, wij zijn behoorlijk hard aan het trainen voor de ironman in Nice, nu is mijn vraag ook gelijk, wie heeft ervaring met deze tocht, het gaat mij met name om het fietsen, het is mij een beetje onduidelijk hoe het parcour eruit ziet, ik kan wel een grafiek downloaden, alleen is dit voor mij niet duidelijk, (er zullen toch wel vlakke stukken inzitten?)

ik hoor het graag.
ik weet niet of het van toepassing is, maar hier nog wat gegevens.
37 jaar getrouwd en 1 dochter.
104 kilo, 13 % vet
lengte 194
rust hf 45

groeten Martin

2

Re: voorstellen Martin S

saffie schreef:

dag mensen, ik ben Martin, veel te groot en te zwaar voor een triathleet, maar red mij aardig, wij zijn behoorlijk hard aan het trainen voor de ironman in Nice, nu is mijn vraag ook gelijk, wie heeft ervaring met deze tocht, het gaat mij met name om het fietsen, het is mij een beetje onduidelijk hoe het parcour eruit ziet, ik kan wel een grafiek downloaden, alleen is dit voor mij niet duidelijk, (er zullen toch wel vlakke stukken inzitten?)

ik hoor het graag.
ik weet niet of het van toepassing is, maar hier nog wat gegevens.
37 jaar getrouwd en 1 dochter.
104 kilo, 13 % vet
lengte 194
rust hf 45

groeten Martin

Welkom en die waarden, och, ik doe 94 Kg met 190 en ben van het zelfde bouwjaar.
Niet dat ik nu zo'n topper ben maar het is de lol die je erin hebt toch?

3

Re: voorstellen Martin S

Hallo toppers,
zijn er nog meer triathleten van boven de 100 kg,
zou wel leuk zijn als deze mensen zich ook zouden melden, kunnen er gegevens uitgewisseld worden, en kijken of er nu duidelijke verschillen zijn tussen licht en zwaar gewichten.
en dan niet alleen athleten die 1/8 doen, maar ook mensen die een hele doen (of bestaan die niet?!?!?!?!?)

4

Re: voorstellen Martin S

saffie schreef:

Hallo toppers,
zijn er nog meer triathleten van boven de 100 kg,
zou wel leuk zijn als deze mensen zich ook zouden melden, kunnen er gegevens uitgewisseld worden, en kijken of er nu duidelijke verschillen zijn tussen licht en zwaar gewichten.
en dan niet alleen athleten die 1/8 doen, maar ook mensen die een hele doen (of bestaan die niet?!?!?!?!?)

gewicht is subjectief, er is ooit in duitsland een agent afgekeurt omdat deze te zwaar was voor zijn lengte. Hij woog 97Kg en was 184.it is op zich niet bijzonder want hij was een body builder.
M.a.w. Als je spieren kweekt, weeg je meer, vet percentage zegt meer.
http://www.spitsnieuws.nl/archives/raar … oliti.html

Of ze bestaan weet ik niet, en als ze bestaan zijn ze waarschijnlijk groot.
Daarnaast als je rustig begint sloop je geen gewrichten en val je vanzelf af.

en het antwoord op de vraag over het verschil tussen die twee, tja dat hangt denk ik af  van het vetpercentage.

5

Re: voorstellen Martin S

Hoi

Hier nog een "topper" met overgewicht. 1.70 mtr. en 93 kg.Geen 100 kg maar wel te zwaar om een echte topper te zijn.

Inmiddels wel de marathon van Rotterdam gelopen en dit jaar al een halve triathlon gedaan.Geen wereldtijden maar wel alles uitgelopen.

Inmiddels een diëtiste ingeschakeld en nu blijk ik te weinig te eten dus nu maar eens een keer meer eten om af te vallen ipv minder.

Recent pas mee gestart dus even afwachten

gr ramon

6

Re: voorstellen Martin S

Ook ik ben een zwaar.  Ben 1,82 mtr en weeg 98.

2 jaar geleden woog ik 118 kg en ben in 6 maanden tijd 20 kg afgevallen, helaas wat kilo's aangekomen daarna door het vele sporten voor triathlon maar dat is waarschijnlijk spier.    Nu weer 2 kilo afgevallen dus op naar de 90 kg en mn buikie weg das mn doel.

Ik doe voornamelijk 1/8 en ga eind van dit jaar 2x een kwart doen met als doel over 3 jaar een Iron Man of de hele in Almere.

ben nu veel aan het lopen om vet te verbranden en nu net mn tijdritfiets opgehaald dus ga ook weer eens wat km's maken.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

7

Re: voorstellen Martin S

saffie schreef:

Hallo toppers,
zijn er nog meer triathleten van boven de 100 kg,
zou wel leuk zijn als deze mensen zich ook zouden melden, kunnen er gegevens uitgewisseld worden, en kijken of er nu duidelijke verschillen zijn tussen licht en zwaar gewichten.
en dan niet alleen athleten die 1/8 doen, maar ook mensen die een hele doen (of bestaan die niet?!?!?!?!?)

Dus wel smile

8

Re: voorstellen Martin S

hier nog een zwaargewicht 81kg en 1m 76cm maar ben ook nogal fors gebouwd dus maak er me geen zorgen om al zou ik wel iets minder willen wegen. De pret is er daarom niet minder om of ik nu 160e ben of 145e maakt niet zo veel uit voor mij :-)

9

Re: voorstellen Martin S

leuk die vele reactie's, gelukkig zitter veel mensen boven hun lengte Met hun gewicht, niet dat dat altijd goed is, ik moet er ook heel goed op letten dat ik ik niets overbelast, dus niet te zwaar intervallen, en voor de mensen die twijvelen, het is mogelijk, vorige week een halve marathon gelopen, deze week speedman (halve triathlon in groningen) 12 juni 1/4 triathlon in Klazienaveen, en voor mij D Day 27 juni ironman in Nice.

ik zal geen super tijd lopen, maar ik heb er ontzettend veel plezier in.

groeten

10

Re: voorstellen Martin S

Veel succes Saffie

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

11

Re: voorstellen Martin S

speedman gedaan, erg warm maar leuk deden veel toppers mee, mij tijd 5.29 uur, ben dik tevreden omdat het 'training' was, fietsen ging goed en snel, maar lopen was moeizaam, erg warm.

voor mensen die willen, 12 juni een hele leuke 1/4 of 1/8 triathlon in klazienaveen, met veel toeschouwers.
erg leuk!! je kan je ter plaatse nog inschrijven.

12

Re: voorstellen Martin S

saffie schreef:

speedman gedaan, erg warm maar leuk deden veel toppers mee, mij tijd 5.29 uur, ben dik tevreden omdat het 'training' was, fietsen ging goed en snel, maar lopen was moeizaam, erg warm.

Goed gedaan

13 Laatst bewerkt door Berry (13-06-10 01:00:27)

Re: voorstellen Martin S

2 Meter 2 en 104 kilo en ik ga dit jaar de hele van Almere doen. Vet% weet ik niet, maar dat zal geen 13% zijn. Moet bij jou wel een aanzienlijke spiermassa zijn dan.
Mijn gewicht heeft mij er toe aangezet chi-running te gaan doen en heb ook een licht aangepast trainingsprogramma met meer fietsen dan lopen.
Wat voor een fiets heb je? Extra stevige wielen?

Bij de 70.3 in Singapore waren er trouwens enkele echt stevig jongens waarvan ik er 2 (die duidelijk elkaar kenden ook) zeker boven de 110 kilo schatte tegen 1 meter 80, maximaal 1.85

Could be worse, could be raining

14

Re: voorstellen Martin S

1.90 en 104kg, dat was ik 6 jaar geleden. Op een dag zittend op het toilet de vetrollen geteld en besloten dat ik het spuugzat was. Ben in 5 maanden 20 kilo afgevallen door eetpatroon drastisch om te gooien en 3x per week te gaan hardlopen. Je merkt het niet zo als de kilo's er door de jaren heen aan komen, maar pas als de kilo's eraf zijn. 2 huishoudemmers water die je niet meer mee hoeft te slepen, denk erom dat dat een partij scheelt.

Veel succes met je Ironman-plannen.

15

Re: voorstellen Martin S

geen extra stevige wielen, valt nog net binnen de normen,
dit weekend 1/4 triathlon in klazienaveen, hier mocht ik voluit gaan, heb ik ook gedaan, plaats was 9 algemeen heren, 1e klazienavener (thuiswedstrijd) tijd 2.17 uur rond. met name lopen ging goed, 41 min op 10 km. ja ik was blij. geeft mij een gevoel dat ik klaar ben voor de ironman in Nice.
leuk hoor dat er steeds meer zwaargewichten komen.

16

Re: voorstellen Martin S

Ik moet zeggen dat mijn vet-percentage vlot lijkt af te nemen sinds ik erbij zwem (was alleen lopen)
Ben nu nog 92 Kg, en heb inmiddels ook wat spieren gebouwd.

Misschien toch maar op een zwaar dieet van 3 hamburgers en 1 zak chips per dag smile

zonder gekheid, het is inderdaat lekker als er geen dood gewocht is, ik loop lichter en met een lagere intensiteit, met de zelfde hartslag.

17

Re: voorstellen Martin S

OK Nederland heeft er een nieuwe ironman bij,  afgelopen zondag heb ik de hell doorstaan, 13 uur 16 minuten.
zwemmen en fietsen ging super, goede tijd, alleen lopen wat rampzalig, had ergens gehoopt mijn record van 4.01 uur te verbeteren, nou vergeet het maar, 5.13 kwam, het was rampzalig warm, ongeveer 32 graden, en mijn beentje's waren er een beetje flauw van.
maar toch, ben tevreden, misschien volgend jaar mijn tijd verbeteren.

18

Re: voorstellen Martin S

saffie schreef:

OK Nederland heeft er een nieuwe ironman bij,  afgelopen zondag heb ik de hell doorstaan, 13 uur 16 minuten.
zwemmen en fietsen ging super, goede tijd, alleen lopen wat rampzalig, had ergens gehoopt mijn record van 4.01 uur te verbeteren, nou vergeet het maar, 5.13 kwam, het was rampzalig warm, ongeveer 32 graden, en mijn beentje's waren er een beetje flauw van.
maar toch, ben tevreden, misschien volgend jaar mijn tijd verbeteren.

Goed man, zo zie je maar dat het goed mogelijk is met een relatief hoog gewicht.

Gefeliciteerd met de finish

19

Re: voorstellen Martin S

Hoi

Gefeliciteerd met je prestatie en je Ironman.

gr ramon

20

Re: voorstellen Martin S

Netjes hoor.
Over 2 maanden hoop ik dat de 2e 104 kilo-man z'n Ironman gaat halen

Could be worse, could be raining

21

Re: voorstellen Martin S

Berry schreef:

Netjes hoor.
Over 2 maanden hoop ik dat de 2e 104 kilo-man z'n Ironman gaat halen

waar ga jij heen dan, ik zag dat je ook naar signapore (schrijf ik dat goed) was geweest, tja ook nin Nice zaten een paar echte dikkertje's, maar dat is echt niet gezond hoor, ik schaam mij ook wel een beetje, ik snap ook niks van die vet percentages, met het tangetje zit ik rond de 16% op een speciale weegschaal van tanita zat ik vorige week op 12.5% moet ook eigenlijk niet boeien, je moet voor de spiegel gaan staan, en kunnen zeggen ja hier ben ik wel tevreden mee. dat figuur van mij is ook heel bijzonder moet ik zeggen hoor, ik heb de biceps ongeveer net zo dik als mijn kuiten,  mijn benen zijn dan 0% vet volgens mij, alleen zit bij mij het meeste om mijn middel. eigen schuld trouwens, ik sponsor heineken, alleen willen ze mij nog niet sponsoren.

maar kerel zet hem op, het gaat je lukken, en hou je rustig, zwemmen is maar 10% van de wedstrijd, en hoe meer je geeft bij het fietsen hoe langzamer je gaat bij het lopen. en hou die discipline van het eten en drinken, ik weet niet waar je heen gaat, maar in Nice heb ik naar mijn gevoel wel 20 liter gedronken als het niet meer is.
ik was nog fit aan de finisch, vergeleken met die anderen, had geen alu deken nodig, en al helemaal geen infuus, want die tent, met wel 200 bedden lag bijna vol met athleten die aan een zout infuus lagen.
altijd het hoofd erbij houden, volgend jaar ga ik weer, en dat had ik waarschijnlijk niet gezegd als ik aan het infuus had gelegen.

groeten. saffie.

22

Re: voorstellen Martin S

Mooi gedaan, super.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

23

Re: voorstellen Martin S

saffie schreef:

alleen zit bij mij het meeste om mijn middel. eigen schuld trouwens, ik sponsor heineken, alleen willen ze mij nog niet sponsoren.

Wat nou sixpack.... beertender!