1

Onderwerp: Nice 2011?

Hallo

Het virus heeft me weer behoorlijk te pakken. Zal wel door de nieuwe fiets komen.
Ik zit net de site van Nice te bekijken en eigenlijk bevalt alles me daar wel. Zwemmen in zee (ben al niet zo'n "drijver" dus dat zout gaat mooi helpen, tenzij we dan ook die golven van 6 meter hebben zoals 2 weken geleden :-)), één grote ronde fietsen door de (wellicht) mooiste regio van Frankrijk, 4x 10,5km op de boulevard, heerlijk.

Uiteraard is niet alles zonneschijn, want er wordt flink geklommen tijdens het fietsen. Op de site geven ze voor de winnaar een richttijd van 8.30 aan. Normaal, op vlak parcours, wordt er, d8 ik, rond of onder de 8 uur gelopen. Als een topper dus al (ruim) een half uur verliest, wat verliest de recreant dan ongeveer?

Uiteraard is finishen daar het eerste wat telt, maar je wilt je toch ergens op richten. Wie heeft er vergelijkingsmateriaal? Wie heeft bijvoorbeeld EN Almere En Nice al eens gedaan?

Ik loop zelf gemiddeld rond de 11 uur in Almere en verwacht dat ik in Nice dan tussen de 12 en 12.30 moet kunnen finishen. Ik heb wellicht het voordeel dat ik constant in (bijna) dezelfde omgeving train.

Ik hoor graag van jullie

A+

2

Re: Nice 2011?

ben er zelf ook al een tijdje mee bezig, zondag gaat het dan ook gebeuren,
1 week geleden in Groningen 5.3 uur gedaan, over de halve, met extra zwemmen,
maar ik ben blij als ik binnen de 13 doe in Nice, hang van veel af, weer weer en weer,  ook de bergen is spannend maar schijnt mee te vallen, zondag trouwens redelijk weer, luchtvochtigheid valt ook mee gelukkig.

groeten

3

Re: Nice 2011?

Hoi Saffie

Jammer dat ik je echte naam niet weet, anders had ik je op de site kunnen volgen. Heel veel succes en laat je resultaat even horen

A+

4

Re: Nice 2011?

mijn echte naam is Savenije, nou dat was dus wel een beetje anders dan verwacht, gelukkig 13 uur en 16 min,  kwam binnen met fietsen op 7 uur 55 of zoiets, maar die marathon is killing, er is nog iemand op de forum, die had hem vorig jaar gelopen, goeie tijden, maar ook die marathon, daar had hij ook 5 uur over gedaan, echt je kan hoog of laag springen, maar die benen die willen niet wat jij wil, lekker rustig hartslag, voor mij was dat 117, normaal ga ik op de marathon rond de 130 zitten,  maar nu kon dat niet, want die twee wilden gewoon niet sneller, je zult het nog goed kunnen trainen, hoe? dat weet ik niet, misschien combi training? die berge nvergen ook veel, van 50 tot 70 km is het 1 kompleet stuk klimmen met 7% echt een psygische beul, als je denkt dat je er bent, kijk je de bocht om, en daar komt de volgende berg.

maaaaaar alles bij elkaar toch super, volgend jaar doe ik er zeker weer één, dan mag mijn vrouw en dochter er 1 uitzoeken.
het is beter dan drugs, en lekkerder dan sex en ze pakken je het nooit meer af.
je hoort bij de weinigen!!!

5

Re: Nice 2011?

Hoi Saffie

Gefeliciteerd met je finish in Nice. Klinkt allemaal wel heel mooi. Ik ben gek op de heuvels en woon er ook midden in hier (Frankrijk). Wellicht heb ik dan wat voordeel want als ik een combi train van 100 fietsen en 20 lopen dan is er ook niet 1 meter vlak.

Afijn, we gaan het hopelijk ooit zien. Volgend jaar waarschijnlijk hier eerst een halve, kijken hoe dat gaat en dan wellicht in 2012 Nice. Ik denk dat 2011 te snel is (zie mijn verslag van de kwart van Brive La gaillarde :-))

Groeten uit een snikheet Frankrijk

6

Re: Nice 2011?

Hoi Petitmas,

Ik heb vorig jaar mijn eerste hele triathlon gedaan in Nice. Daarna nog Almere gepoogd, maar opgegeven in de derde ronde fietsen.

Mijn ervaring is dat je moet houden van heuvelig/bergachtig fietsen, maar geen klimgeit hoeft te zijn. Je kunt die wedstrijd bijv. met een tijdritfiets prima volbrengen (bergcassette monteren lijkt me dan een aanrader trouwens...afhankelijk van je niveau is een 25- of een 27-pion toch wel nodig). Een parcoursverkenning is overigens zeer aan te bevelen. Zowel de beklimmingen als de afdalingen gaan in de wedstrijd beter als je parcourskennis hebt. Ik reken voor mezelf met een snelheidsverschil van 3 tot 4 km/h over het hele traject. Voor Almere zou ik rekenen op 36 km/h (5 uur), in Nice kwam ik uit op 32,5 km/h (ruim 5,5 uur).

Lopen is een ander ding. Biljartlaken-vlak, maar wel bloedheet. Daarnaast moet je na dat klimmen en dalen nog benen hebben. Bij mij was dat laatste niet het geval, mede gevoed door rugklachten/hamstringproblemen. Lopen wordt dan sjokken en dan blijft er ook gauw veel tijd liggen. Niet nodig in principe, maar het zal lastig zijn om daar je snelste marathontijd te lopen.

Zwemmen, volledigheidshalve, kan als je pecht hebt woelig zijn. Over het algemeen is het om 6.30u in de ochtend echter heerlijk vlak. Blijf wel uit de buurt van de TV-helicopter, want dat kreng levert boeggolven waar een surfer blij van wordt. Ook hier geldt dat oefenen beter maakt. Aantal keren in zee zwemmen in wisselende omstandigheden helpt enorm. Je maakt 2 lussen, dus je moet 4x door de "branding" heen. Oefen dat...


Groet, TinusTinus

PS Het fietsparcours is werkelijk schitterend mooi....prachtige natuur en in het laatste deel zicht op besneeuwede Alpentoppen (mits helder genoeg). Ook de Azuurblauwe zee is fantastisch bij opkomende zon. Verzorging was dik in orde (niks Franse slag). Als evenement echt prachtig. Succes!

7

Re: Nice 2011?

@Tinus

Dat zijn mooie verhalen, dank. Het oefenen zal het probleem niet zijn, ik woon in Frankrijk, maar dat had je wellicht ergens al gelezen.

Goede tips ook, ga ik zeker onthouden.

A+