1

Onderwerp: Voorstellen Karin

Hallo, mijn naam is Karin en ik ben van plan voor de eerste keer mee te doen met een triathlon (1/8 of 1/4) beetje afhankelijk van hoe het gaat. Ik fiets en loop regelmatig en heb dus nogal wat training nodig qua zwemmen.

Omdat ik tot nog toe alle sporten apart beoefen was ik benieuwd hoe het zit met kledingwissel en dergelijken tussen de verschillende onderdelen (of doe je gewoon alles in een speciaal pak en wissel je alleen schoenen??) Kortom een echt 'triathlongroentje' dus.. ik hoopte op dit forum wat info daarover en evt nog wat tips te vinden
Groeten
Karin

2

Re: Voorstellen Karin

hoeveel kilometer loop je ongeveer per week?
hoeveel kilometer fiets je ongeveer per week?
en ik vind het in ieder geval goed dat je geen bepaalde datum zegt ik denk dat 500 meter zwemmen laat staan 1000 meter zwemmen nog wel is tegen kan vallen ( ben in januari begonnen en vind het ook nog lastig

3

Re: Voorstellen Karin

Hallo,
Welkom hier op forum!
Ik ben aan het trainen om de 1/8ste te gaan doen, ook mijn eerste triathlon. Ik ben van plan om met mijn hardloopschoenen te fietsen.
Ik heb afgelopen zaterdag een traithlon pak gekocht bij http://www.sanden-sports.nl/default.php?HoofdCatID=0003.
In dit pak zit een bh en een dunne zeem. Je zwemt, fietst en loopt hierin.
Je moet wel even kijken wat je maat is, ik heb van kleding maat 36 dus dacht ik dat ik wel een S aankon, niet dus, die zijn niet lang genoeg voor mijn rug.
Zwemmen is het het fijnst denk ik als je borstcrawl kunt! want dan verzuren je benen minder. Met schoolslag verzuren je benen meer.
Ik weet niet wanneer je triathlon wilt doen anders zou jeje in kunnen schrijven voor de vrouwentriathlon, oke het zijn kortere afstanden maar om te oefenen met wisselen is het weer perfect! http://www.vrouwentriathlon.nl/
Op de pagina van holtentriathlon kun je een schema downloaden.
Heel veel succes met trainen!!
Doeg Carla

4

Re: Voorstellen Karin

Karin,

Welkom op dit forum.

Ik ben vorig jaar ook begonnen met triathlon. Ik heb 2 keer een 1/8 gedaan. Ik heb een trisuit gekocht waarin je kunt zwemmen, fietsen en hardlopen. Houd met het zwemmen wel rekening met de temperatuur van het water. Als het koud is, is een wetsuit aan te raden. De een heeft meer last van de kou dan de ander, dus dat is heel persoonlijk (ik heb het bijv. al koud bij 16 graden). Je kunt een wetsuit kopen of huren. Let wel goed op de maat (tip: ga eens naar wetsuit-testdag, dan kun je ‘m ook in het water uitproberen). Een ander voordeel van een wetsuit is dat je meer drijfvermogen hebt; dat maakt het zwemmen makkelijker.

Tijdens het zwemmen heb ik hoofdzakelijk borstcrawl gedaan (af en toe afgewisseld door schoolslag). Ik ben in januari begonnen met zwemtraining en in juni mijn eerste 1/8 triathlon gedaan.

Als beginneling kun je goed in hardloopshoenen fietsen. Dit bespaart je weer tijd bij het wisselpunt naar het hardlopen. 

Ik hoop dat je een aantal tips heb kunnen geven. Ik ben erg benieuwd wat jouw eerste wedstrijd wordt. Succes met de voorbereidingen!

5

Re: Voorstellen Karin

Welkom! en veel succes wink