1

Onderwerp: NSK Tijdrijden 2010

Op zondag 20 juni 2010 organiseert de Nijmeegse studenten wielervereniging Mercurius het Nederlands Studenten Kampioenschap (NSK) tijdrijden.

Uit eigen ervaring weet ik dat triathleten tijdrijden bij uitstek zijn. Daarom nodigen wij jullie uit om deel te nemen aan het NSK. Voorwaarde is wel dat je nog studeert of maximaal 1 jaar bent afgestudeerd.

Nijmegen ligt mooi centraal, dus zie het als een mooie kans om je te bewijzen tegenover wielrenners of zelfs mede-triathleten! Het is natuurlijk ook een goede gelegenheid om te trainen en je vorm te testen voor het wedstrijdseizoen.

Voor meer informatie ga naar: www.nsktijdrijden2010.nl of mail naar nsktijdrijden2010@gmail.com!

2

Re: NSK Tijdrijden 2010

hmm en dan moet je zeker meedoen in de on-eervolle-categorie: 'heren zonder licentie'? Waarom bestaat die categorie eigenlijk? Dat je een onderverdeling maakt tussen dames en heren kan ik me nog voorstellen, maar 'NSK tijdrit kampioen 2010 voor heren zonder licentie'... ik weet het niet. Het hoeft iig niet op mijn grafsteen te staan.

3

Re: NSK Tijdrijden 2010

JanR schreef:

hmm en dan moet je zeker meedoen in de on-eervolle-categorie: 'heren zonder licentie'? Waarom bestaat die categorie eigenlijk? Dat je een onderverdeling maakt tussen dames en heren kan ik me nog voorstellen, maar 'NSK tijdrit kampioen 2010 voor heren zonder licentie'... ik weet het niet. Het hoeft iig niet op mijn grafsteen te staan.

Dit is omdat wij opereren onder de vlag van de KNWU. Die wil graag onderscheid maken en die noemt deze categorie zo. Mocht je het op prijs stellen, dan roepen we je in het geval van winst uit tot 'NSK Tijdrit kampioen 2010 voor de heren vrije renners'. Ziet die grafsteen er meteen heel wat aantrekkelijker uit wink

4

Re: NSK Tijdrijden 2010

ah, dat klinkt stukken beter smile Maargoed het is dus de schuld van de KNWU. Het zijn altijd die rare wielrenners... Overigens loop ik hier wel te klagen, maar ik kan helemaal niet meedoen ivm triathlon van Stein. smile

5

Re: NSK Tijdrijden 2010

en aan welk niveau moet ik hier dan aan denken? ben niet de sterkste fietser in het land denk ik, dus heb geen zin om voor schut te staan met de laatste plaats. Zijn er iets van uitslagen van vorig jaar ofzo?

6

Re: NSK Tijdrijden 2010

yorrick schreef:

en aan welk niveau moet ik hier dan aan denken? ben niet de sterkste fietser in het land denk ik, dus heb geen zin om voor schut te staan met de laatste plaats. Zijn er iets van uitslagen van vorig jaar ofzo?

Bij de heren vrije renners was er vorig jaar best veel niveauverschil. Gemiddelden lagen tussen de 30 en de 40 km/h. Check www.nsktijdrijden2009.nl voor exacte uitslagen.

Dit jaar zal dat wel weer zo zijn, ook omdat er veel recreatieve renners meedoen die hun eerste competatieve tijdrit zullen rijden. Je hoeft je dus denk ik geen zorgen te maken.

7

Re: NSK Tijdrijden 2010

mag je ook meedoen als je op het vmbo examenjaar zit ?

8

Re: NSK Tijdrijden 2010

Vanuit het regelement van het NSK Tijdrijden 2009:

"Gerechtigd tot deelname NSK’s
Deelname aan SSN-evenementen is alleen mogelijk voor:

a. zij die als student staan ingeschreven aan een voltijdse
dagopleiding aan een Nederlandse universiteit of een
Nederlandse instelling van Hoger Beroeps Onderwijs, die
meebetaalt aan de financiering van de kerntaken van SSN;

b. zij, die weliswaar elders studeren, maar in het bezit zijn van een
sportkaart van een instelling die de kerntaken via het
sportcentrum meefinanciert;

c. zij, die maximaal een jaar voorafgaand aan de activiteit waarvoor
de status "student" vereist is, voldeden aan het gestelde onder a.
De onder a t/m c genoemden moeten tevens minimaal de leeftijd van zestien
jaren hebben bereikt, en mogen niet ouder zijn dan dertig jaren, op één januari
van het lopende collegejaar.

Ik weet dat iedereen tegenwoordig studeert, ongeacht welke cursus of opleiding ze ook volgen, maar vmbo valt daar, helaas voor jantjevs, niet onder. Wellicht in de toekomst Jantje!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

9

Re: NSK Tijdrijden 2010

En als je -zoals ik, als ik in NL ben- lesgeeft aan die uilskuikens en eigenlijk zelf ook nog niet het puberale niveau bent ontstegen?

Could be worse, could be raining

10

Re: NSK Tijdrijden 2010

ik ga er over denken, lijkt me leuk