1

Onderwerp: Ervaringen rotor Q rings

Beste Atleten,

Ik heb vandaag mijn kettingbladen vervangen. Ik had een setje FSA gemonteerd maar heb nu gekozen voor de Rotor Q rings. Vanavond eerste ritje gefietst. Voelt voor me gevoel prima aan.
Wat zijn jullie ervaringen met de rotor Q rings.

Ik hoor het graag.

Met vriendelijke sportieve groet,

Stefan

2

Re: Ervaringen rotor Q rings

Ken iemand die er mee rijd op zijn mountainbike en is er best tevreden over alleen de plaatsing moet heel belangrijk zijn naar het schijnt.

3

Re: Ervaringen rotor Q rings

Artikeltje:
http://www.webtrainer.com/nl/news/archi … r-de-fiets

Er wordt volgens mij momenteel weer opnieuw bekeken of er meetbaar voordeel te halen is met die dingen.
Dat ligt blijkbaar nog niet zo eenvoudig...

4

Re: Ervaringen rotor Q rings

Stefan,
Hoe staat het met de ervaringen van de Q rings? Ik zit er over te denken om ze te gaan proberen.....
Bart

5

Re: Ervaringen rotor Q rings

Ik heb nu een aantal weken de Q rings in mijn bezit. Ik kan niet echt direct zeggen dat ik efficenter ben gaan fietsen maar het gevoel erbij is prima. De laatste wedstrijden zijn prima gegaan. De vorige kettingbladen waren van een ander formaat (54 grootse blad). Ik was dan ook af en toe aan het zoeken naar het juiste verzet. Ligt het aan het formaat of aan de q rings. Ik kom wel sneller in mijn ritme. Of de snelheid nu echt omhoog is geschoten durf ik niet te zeggen. Wat wel opvallend was dat ik de laatste wedstrijd de 20 km hard kon blijven trappen wat me minder pijn deed. (placebo effect !!) . Ik denk dat ik het moet bekijken over de langere termijn.