1 Laatst bewerkt door JanR (12-06-10 13:14:52)

Onderwerp: Triathlon Hengelo (gld)

Waar: Hengelo
Wat: 1/4
Zwemmen: Ruim achter Willem (tenzij die net als vorig jaar 1100 gaat zwemmen ipv 1000, dan kan ik em hebben)
Fietsen/Lopen: Net iets voor Willem
Finish: Net iets voor Willem

Laat de psychologische oorlogvoering beginnen!

2 Laatst bewerkt door Remko (12-06-10 14:12:13)

Re: Triathlon Hengelo (gld)

JanR schreef:

Waar: Hengelo
Wat: 1/4
Zwemmen: Ruim achter Willem (tenzij die net als vorig jaar 1100 gaat zwemmen ipv 1000, dan kan ik em hebben)
Fietsen/Lopen: Net iets voor Willem
Finish: Net iets voor Willem

Laat de psychologische oorlogvoering beginnen!

Je weet het hé.....40 baantjes zwemmen, 2 ronden fietsen (dus geen 3) en 1 keer heen en weer met lopen smile

Heb je het parcours al bestudeerd?

Mijn voorspelling: Iets sneller dan vorig jaar.

3

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Het parcours kan ik al bijna dromen. Ik zit al een half uur op de site het stipje te volgen dat het parcours afloopt. En zolang er geen boeien gerond hoeven te worden kan er weinig fout gaan... hoewel het tellen van 40 banen ook lang niet altijd makkelijk is. smile

4

Re: Triathlon Hengelo (gld)

JanR schreef:

Het parcours kan ik al bijna dromen. Ik zit al een half uur op de site het stipje te volgen dat het parcours afloopt. En zolang er geen boeien gerond hoeven te worden kan er weinig fout gaan... hoewel het tellen van 40 banen ook lang niet altijd makkelijk is. smile

Wat ging er twee jaar terug bij de duathlon in Azelo dan mis? Ik zag daar geen boeien tongue

5

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Jaaah, 2 jaar geleden.. toen kon ik nog niet tot drie tellen. smile

6

Re: Triathlon Hengelo (gld)

1/8
zwemmen rond 8.30
fietsen geen idee
lopen rond 20 minuten
Totaal; zo 1.06

7

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Haha JR we zullen het zien morgen..

net de beentjes losgefietst en die voelen erg goed.. voor zo'n relatief kleine wedstrijd best een heel aardig startveld dus we zullen het zien!!

8

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Waar: Hengelo (Gld)
Wat: 1/8
Zwemmen: 12 min
Fietsen: 40 min
Lopen: 28 min
Finish: (incl wissels) 1:25

9

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Waar: Hengelo (Gld)
Wat: 1/8
Zwemmen: 8.30 min
Fietsen: 32 min
Lopen: 19.30 min
Finish: (incl wissels) 1:02:00

10

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Dat was het dan weer vandaag:

1  1:48:24  Jan-Roelf  Heerssema  Enschede  Man  HOA  1 
2  1:49:52  Guido  Gosselink  Ahaus-Alstätte  Man  H40  1 
3  1:50:43  Rene  Poppe  Zwolle  Man  H40  2 
4  1:51:21  Willem  Schreurs  Hengelo (O)  Man  HOA  2 

Gedetaillerde uitslagen volgen later.

Ik zwom helaas iets minder hard dan ik vooraf had gepland, daardoor kon JR achter in het treintje volgen. Op de fiets kwam hij dus al snel voorbij en als die jongen op gang is is er geen houden aan. Dit was niet meer dicht te lopen. Dus hij heeft wederom verdient gewonnen.

Als eeuwige vierde vandaag toch het podium van de 2e plaats mogen betreden bij de HOA, leuk!

Het was weer mooi!

op de 1/8e :

26  1:03:33  Ynze  Keulstra  Boekelo  Man  H14  1   
Pakt toch ff winst bij de H14 en sneller dan hij hierboven had verwacht.

141  1:25:30  Lieke  Hove ten  Lochem  Vrouw  DOA  21 
Lieke beschikt over een flink portie zelfkennis, tot op de minut nauwkeurig voorspelt!!!

21  1:02:39  Maarten  Leeningen van  Warnsveld  Man  HOA  12 
En ook Maarten doet wat hij zegt!! top!

Remko waagde zich niet aan een voorspelling maar ter volledigheid:
7  0:58:08  Remko  Siers  Oldenzaal  Man  HOA  4 
helaas net naast het podium van de HOA

11

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Wat zeker nog het vermelden waard is, is de tijd van Cornelis Scheltinga op de 1/8e. Hij liep het 11 jaar oude parcoursrecord van Eddy Lamers uit de boeken en was uiteraard sneller dan zijn broers daar ooit zijn geweest.

Zijn tijd: 55:20.

12

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Lieke schreef:

Verwachting
Waar: Hengelo (Gld)
Wat: 1/8
Zwemmen: 12 min
Fietsen: 40 min
Lopen: 28 min
Finish: (incl wissels) 1:25

Resultaat
Waar: Hengelo (Gld)
Wat: 1/8
Zwemmen: 10.57 min
Fietsen: 40.44 min
Lopen: 31.03 min
Finish: (incl wissels) 1:25.30

Plaats 21 van de 26 bij de vrouwen DOA.

13

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Volgend weekend seizoensopener voor mij. Gokje vooraf:

Waar: Hengelo (Gld)
Wat: 1/8
Zwemmen: 8 min
Fietsen: 35 min
Lopen: 22 min
Wissels: 2 minuten totaal
Finish: 1:07.00

Hengelo is een redelijk zuivere afstand, een dergelijke tijd zou me een prettig gevoel geven voor de komende periode. Bij regen kan de fietstijd overigens rechtstreeks de vullisbak in, dan rij ik op eieren. Oude vrouwen met rollators zijn dan chagerijnig omdat ik ze in de weg rij...

14

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Ik hoop sneller te zijn dan vorig jaar, dus onder de 1:25. Maar met een gebrekkige voorbereiding door een blessure heb ik geen idee waar ik sta..

15

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Lieke schreef:

Ik hoop sneller te zijn dan vorig jaar, dus onder de 1:25. Maar met een gebrekkige voorbereiding door een blessure heb ik geen idee waar ik sta..

Nou, de tijd viel me mee. Er stond veel wind maar ondanks dat heb ik toch lekker kunnen fietsen. De 1e km van het loopparcours begon ik echter met volle benen waardoor ik daar wel tijd heb verloren. Gelukkig kon ik het daarna wel oppakken. Volgende keer aan het einde van het fietsparcours toch iets inhouden? De laatste kilometer was namelijk vol tegen de wind in beuken..

Tijd van 1:19.54 dus 5 minuten sneller dan vorig jaar, split tijden zullen later vandaag online komen denk ik.

Nu maar gauw kijken wat de weersvoorspellingen voor Rijssen worden volgende week.. wink

16 Laatst bewerkt door Dorter (20-06-11 09:55:24)

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Dorter schreef:

Gokje vooraf:
Waar: Hengelo (Gld)
Finish: 1:07.00

Finish in 1:07:11 gezien de omstandigheden eigenlijk wel tevreden. Naast de wedstrijduitslag is inmiddels de uitslag van de eikenprocessierupsen ook daar... dat is dan weer wat minder prettig. Straks maar even naar de drogist voor wat mentolzalf.

@Lieke; de weersverwachting voor volgende week houdt nog niet echt over. De kans op wederom een natte race is helaas vrij groot. Ik hoop dat ze er deze keer naast zitten...

17

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Lieke schreef:
Lieke schreef:

Ik hoop sneller te zijn dan vorig jaar, dus onder de 1:25. Maar met een gebrekkige voorbereiding door een blessure heb ik geen idee waar ik sta..

Nou, de tijd viel me mee. Er stond veel wind maar ondanks dat heb ik toch lekker kunnen fietsen. De 1e km van het loopparcours begon ik echter met volle benen waardoor ik daar wel tijd heb verloren. Gelukkig kon ik het daarna wel oppakken. Volgende keer aan het einde van het fietsparcours toch iets inhouden? De laatste kilometer was namelijk vol tegen de wind in beuken..

Tijd van 1:19.54 dus 5 minuten sneller dan vorig jaar, split tijden zullen later vandaag online komen denk ik.

Nu maar gauw kijken wat de weersvoorspellingen voor Rijssen worden volgende week.. wink

Splits

10.32 Zwemmen
38.47 Fietsen
28.09 Lopen
(excl. wissels)

Dat wordt trainen op het looponderdeel, daar moet ik echt harder gaan..

@Dorter, het weerbericht wordt steeds positiever geloof ik. Nu staat er 30% kans op regen voor de regio Rijssen.. Windkrachtje 2-3 is goed te doen dus tot nu toe valt het mee.

18

Re: Triathlon Hengelo (gld)

@ Lieke; er staat inmiddels weer een extra spatje regen op het program. Als dat nou maar een beetje losloopt dan hebben we redelijk ultieme omstandigheden wat mij betreft qua wind en temperatuur. Klein windje uit het westen, maar het grootste gedeelte westwaarts loopt door het bos dus als dit uitkomt vind ik het wel prima zo. En ik hou wel van een wolkje voor de zon, zeker bij het lopen.

Startseries Rijssen staan overigens online.

19

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Dorter schreef:

Naast de wedstrijduitslag is inmiddels de uitslag van de eikenprocessierupsen ook daar

Het duurde ff voordat bij mij het kwartje viel omdat ik ook vaak muggen slachtoffer ben maar ik heb ook kennis mogen maken met de effecten van de eikenprocessierups.. :s Ergens langs het parcours zal er wel een plaag zijn..

20

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Ik zat ook onder de bulten van die rups.

21

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Editie 2012 staat voor deur, weer tijd om me aan voorspellingen te wagen. Wel starten op de 1/4e ipv 1/8e dit jaar.. Weersverwachting lijkt nog okay maar zal de komende dagen toch blijven checken of het niet zo koud en nat wordt als vorig jaar..

Verwachting
Waar: Hengelo G
Wat: 1/4e
Zwemmen: 18 min
Fietsen: 1:15
Lopen: 55 min
Finish: Hopelijk binnen 2:30 maar dan moet ik wel flink aan de bak..

22

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Verwachting:
Waar: Hengelo Gld.
Wat: 1/8
Zwemmen: 09:15
Fietsen: 28:00
Lopen: 18:30
Finish: 58:00

Twee jaar geleden 57:50, maar eens proberen of ik hier weer in de buurt kan komen...

23

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Hengelo kwart, eerste triathlon dit seizoen en ik heb geen idee waar ik sta. Maar aangezien ik meer aan het trainen ben op afstand dan op snelheid voor de halve van Gerardmer zal het niet al te hard gaan. Eindtijd 2:22 en dan mag ik niet klagen. We gaan het beleven, ik ben al blij als het niet weer zo'n irritante herfst-triathlon wordt en als de plaatselijke eikenprocesierupsen geruimd zijn ben ik er ook niet rouwig om.

24

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Dorter schreef:

We gaan het beleven, ik ben al blij als het niet weer zo'n irritante herfst-triathlon wordt en als de plaatselijke eikenprocesierupsen geruimd zijn ben ik er ook niet rouwig om.

Het weer ziet er goed uit, 18 graden, beetje bewolkt maar als het goed is geen/weinig regen.. Die eikenprocessie rups daarentegen weet ik niet, was erg vervelend vorig jaar..

25 Laatst bewerkt door Lieke (10-06-12 19:19:20)

Re: Triathlon Hengelo (gld)

Lieke schreef:

Verwachting
Waar: Hengelo G
Wat: 1/4e
Zwemmen: 18 min
Fietsen: 1:15
Lopen: 55 min
Finish: Hopelijk binnen 2:30 maar dan moet ik wel flink aan de bak..

Resultaat
Zwemmen: volgt nog +/- 18:30
Fietsen: volgt nog +/- 1:16
Lopen: volgt nog +/- 55:00
Finish: 2:32:11

Slechte voorbereiding gehad (flink spierpijn van een loop clinic zaterdag..) dus uiteindelijk wel redelijk tevreden.. Toch dit seizoen nog maar een 1/4e plannen zodat ik toch nog onder die 2:30 kan.. tongue