1 Laatst bewerkt door (tri) atleet Mark (13-06-10 15:39:19)

Onderwerp: triathlon veenendaal

ik doe mee aan de 1/8 in de categorie jeugd t/m jun B
Ik (jun B) hoop me PR te verbeteren Mijn PR is 1uur en 6 min.
ik hoop dat ik 1uur en 1 min kan halen

wie doet er nog meer mee in veenendaal ?

Verwachting: 1 uur 1min
Waar: veenendaal
Wat: 1/8
Zwemmen: 8.05
Fietsen: 35.00
Lopen:19.00

2 Laatst bewerkt door Bleek (13-06-10 16:00:40)

Re: triathlon veenendaal

Je bent er in ieder geval op tijd bij smile Ik ga daar ook starten, tijden komen tzt wel.

Trouwens, 8+35+19 = 62 minuten, en dan heb heb je ook nog wisseltijden...

3

Re: triathlon veenendaal

ja ik had na het posten het nagrekent.. het klopt idd niet helemaal.
ik hoop dat zwemmen rond de 8 min gaat lukken en fietsen iets sneller dan die 35 min .
lopen komt wel goed denk ik.

ik zie het wel, heb er wel enorm zin in:) het is me 1e officiele "triathlon"

4

Re: triathlon veenendaal

Ik gaat dit jaar ook weer Veenendaal doen, heb al 2 x de 1/8 ste gedaan, dit jaar voor het eerst de 1/4.
Heb dus niet echt richtijden.

Maar ik bedenk nog wel wat hahahah

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

5

Re: triathlon veenendaal

ik sla veenendaal over 9 uur starten is mij veel te vroeg

6

Re: triathlon veenendaal

Ik woon in Ede, dus dat echt om de hoek voor mij smile

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

7

Re: triathlon veenendaal

Lijkt me ook leuk mee te doen maar hij zit al vol zie ik op de site sad

8

Re: triathlon veenendaal

@ triatleet mark
je wil je pr verbeteren maar dit is pas je eerste officiele triathlon?

groeten Jan

9

Re: triathlon veenendaal

Over ;n weekje is het zover;

Z: 8min
F: 31min
L: 20min

T1+T2: 3min

1:02:00 als eindtijd. Stiekem hoop ik dichterbij het uur te komen, maar ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is. Vorig jaar had ik net geen 1:07:00, dus wel mooie verbetering als ik mijn streef haal.

10

Re: triathlon veenendaal

Vorig jaar 2.17 op de OD dit jaar doe ik de 1/8e

z 9 min
F 31 min
L 19 min

Als ik sneller wissel dan Bleek kan ik hem hebben smile

Bleek laat even weten in welke serie je zit, als we in dezelfde serie zitten weet ik wie ik in de gaten moet houden om op mijn streeftijden uit te komen smile

11

Re: triathlon veenendaal

Ik zit in de tweede serie, dus mag om 10h starten.

12

Re: triathlon veenendaal

Ik in de eerste, jammer.

13

Re: triathlon veenendaal

shit, dacht dat er alleen om 9u gestart werd. 10 uur red ik nog net maar de inschrijving is al gesloten sad

14

Re: triathlon veenendaal

draak schreef:

shit, dacht dat er alleen om 9u gestart werd. 10 uur red ik nog net maar de inschrijving is al gesloten sad

Voor de 1/4e zijn nog plaatsen dus kun je je vast wel voor inschrijven en start pas om 10.50uur

15

Re: triathlon veenendaal

10.50 is nog steeds geen "pas" en een kwart duurt me te lang. Heb dit jaar niet zo veel geduld.
nou geduld tot 29 augustus dan start ik in Aalsmeer.

16

Re: triathlon veenendaal

Is het zwemmen daar 500mt op de 1/8e?
mazzelaars

A+

17

Re: triathlon veenendaal

petitmas schreef:

Is het zwemmen daar 500mt op de 1/8e?
mazzelaars

A+

Als 't goed is wel, geen idee hoe precies ze de boeien droppen smile Woerden was dit jaar ook wat langer dan 500m.

18

Re: triathlon veenendaal

Bleek schreef:

Over ;n weekje is het zover;

Z: 8min
F: 31min
L: 20min

T1+T2: 3min

1:02:00 als eindtijd. Stiekem hoop ik dichterbij het uur te komen, maar ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is. Vorig jaar had ik net geen 1:07:00, dus wel mooie verbetering als ik mijn streef haal.

En het is geworden:

1:02:14, netjes op de 10de plek en 3de in mijn categorie.

Wat jammer was is dat er niet echt goed gecontroleerd werd op stayeren, in ieder geval voorzover ik dat heb meegekregen. Heb windje tegen echt kop-over-kop werk gezien en helaas grijpen sommige van deze watjes ook een podiumplaats. sad

Wat me opviel bij de uitslagen zijn de erg trage looptijden, iemand enig idee hoe dat komt?

19

Re: triathlon veenendaal

Heb vandaag mijn eerste 8ste triathlon gedaan in Veenendaal.
Had een tijd van 01:45:32. Ben erg trots dat ik dit heb gepresteerd!

Ook trots op mijn vriend, schoonzus en vader( 15 jaar geleden voor het laatst) die hun eerste kwart hebben gedaan vandaag.

Enne Kim J I bedankt he voor de hulp!! en familie die kwamen aanmoedigen

20

Re: triathlon veenendaal

Gisteren mijn eerste triatlon gedaan, de 1/4.

Ik heb eigenlijk altijd vooral gefietst, weinig gelopen en gezwommen (max 5 trainingen per discipline totaal, ik wilde ruimte houden voor verbetering)
Ik was dan ook erg verbaasd dat fietsen relatief gezien mijn zwakste onderdeel is, en lopen blijkbaar mijn sterkste. Of trainen triatleten meer op fietsen dan op de andere onderdelen?

Z 21:33
F 1:06:26
L 46:52

Totaal 2:20:28, erg tevreden over, al wist ik tevoren niet wat ik moest verwachten. ( ik hoopte +/- 2u30)

21

Re: triathlon veenendaal

Foto's staan online.

www.staikopdefoto.nl

22

Re: triathlon veenendaal

Bleek schreef:
Bleek schreef:

Over ;n weekje is het zover;

Z: 8min
F: 31min
L: 20min

T1+T2: 3min

1:02:00 als eindtijd. Stiekem hoop ik dichterbij het uur te komen, maar ik weet niet in hoeverre dat haalbaar is. Vorig jaar had ik net geen 1:07:00, dus wel mooie verbetering als ik mijn streef haal.

En het is geworden:

1:02:14, netjes op de 10de plek en 3de in mijn categorie.

Wat jammer was is dat er niet echt goed gecontroleerd werd op stayeren, in ieder geval voorzover ik dat heb meegekregen. Heb windje tegen echt kop-over-kop werk gezien en helaas grijpen sommige van deze watjes ook een podiumplaats. sad

Wat me opviel bij de uitslagen zijn de erg trage looptijden, iemand enig idee hoe dat komt?

Ha Bleek,

Netjes volgens plan! Ik had 1.03.09. Zwemmen (10.14) verprutst in de drukte en moeite met de richting in het tweede deel. Ik was eerste in de eerste serie, dus had stiekeme hoop op een leeftijdscategorie podium.

Toen ik bij het fietsen van de tweede serie stond te kijken zag ik ze inderdaad al met een mannetje of zes gezellig samen rijden (achter de nummer 1 die was 100% op eigen kracht). Dus dat was duidelijk een kansloze zaak. Ik had super gelopen, maar tegen mensen die stayeren heb je geen kans. Die zijn en sneller met fietsen en komen zo fit van de fiets dat mijn goede loopvorm, niet genoeg is om die mannen te verslaan. Ach ja dat is al jaren het manco van Veenendaal. Het is een ideaal stayer parcours en met twee motoren kun je niet het hele parcours beslaan. De jury trad wel vermanend (niet bestraffend) op als ze het zagen dus daar kun je niet veel van zeggen.   

Fietsen in 31.26, dat was goed vond ik.

De 18.46 qua looptijd viel me een klein beetje tegen, ik dacht echt dat ik aan het "vliegen" was. De overige looptijden ook, dus misschien is het rondje 100m langer ofzo. De km van 2 naar 3 was in 4.10, dat was de km  van het keerpunt, dus misschien het punt iets te ver weg.

23

Re: triathlon veenendaal

CarovZ schreef:

Heb vandaag mijn eerste 8ste triathlon gedaan in Veenendaal.
Had een tijd van 01:45:32. Ben erg trots dat ik dit heb gepresteerd!

Ook trots op mijn vriend, schoonzus en vader( 15 jaar geleden voor het laatst) die hun eerste kwart hebben gedaan vandaag.

Enne Kim J I bedankt he voor de hulp!! en familie die kwamen aanmoedigen

En terecht trots!!!

Graag gedaan smile

24 Laatst bewerkt door Vanzella (14-08-12 07:46:59)

Re: triathlon veenendaal

Voor de continuiteit dit topic maar nieuw leven in blazen smile

Om te beginnen. Wie doet er mee?

Ik dus maar ik heb enkele andere leden ook al op de lijst zien staan smile
Ik aan de kwart, eerste serie om 10.00uur Het parcours is veranderd dus "oude tijden" zeggen niets meer.

Daarom een algemene vormbeschouwing
1000m1 in 18.30
2 min wisselen
1.04 over 40km
1min wisselen
40 min over 10km

Levert 2.05.30 op. Zeer scherpe tijd voor mij, zeker omdat ik deze week serieuze training gepland heb, maar laten we elkaar geen mietje noemen smile

25

Re: triathlon veenendaal

Jazeker, op de achtste in de eerste serie om 9:00.

Onder het uur zou leuk zijn, maar idd nieuw parcours - zwemmen, fietsen en lopen toch? - dus we zullen zien... smile