26

Re: triathlon veenendaal

OD, icm nieuw parcours geeft dat ik alleen iets (misschien) zinnigs kan zeggen over het zwemmen. Ik hoop/verwacht rond de 26 minuten te zwemmen. Fietsen is langer dan in voorgaande jaren, en met het lopen hebben we geen "last" van het offroadgedeelte. Genieten en zo hard mogelijk gaan dus tongue

27

Re: triathlon veenendaal

Het is een beetje moeilijk te voorspellen omdat ik niet de exacte afstanden weet of wisselzones. Maar met mijn kwart hoop ik onder de 2u40m te komen.

Z: 24m
T: 1m30s
F: 1u15m
T: 1m30s
L: 55m

Totaal: 2u37m

Afgelopen zaterdag was ik niet top met fietsen en lopen ging voor geen meter na 1 maand geen tri's te doen. Had gehoopt op vooruitgang maar dat is er niet echt. Denk dat ik al gepiekt heb dus hopelijk hier een nette 2u40m. En dat ik de afstand ook netjes afwerk met het lopen.

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

28

Re: triathlon veenendaal

Bleek schreef:

Jazeker, op de achtste in de eerste serie om 9:00.

Onder het uur zou leuk zijn, maar idd nieuw parcours - zwemmen, fietsen en lopen toch? - dus we zullen zien... smile

Met een zwemtijd van 8:02, een fietstijd van 29:40 en een looptijd van 19:07 ondanks wat trage wissels met 11 seconden onder het uur gebleven: 59:49. Ik ben tevreden, maar volgende wedstrijd (Rutbeek) mag alles wel een tandje beter.

Erg goed georganiseerd trouwens, met de extra drankposten en douches. Ook leuk bochtig stukje bij het parc fermee big_smile

29

Re: triathlon veenendaal

Rose69 schreef:

Het is een beetje moeilijk te voorspellen omdat ik niet de exacte afstanden weet of wisselzones. Maar met mijn kwart hoop ik onder de 2u40m te komen.

Z: 24m
T: 1m30s
F: 1u15m
T: 1m30s
L: 55m

Totaal: 2u37m

Afgelopen zaterdag was ik niet top met fietsen en lopen ging voor geen meter na 1 maand geen tri's te doen. Had gehoopt op vooruitgang maar dat is er niet echt. Denk dat ik al gepiekt heb dus hopelijk hier een nette 2u40m. En dat ik de afstand ook netjes afwerk met het lopen.

Ging goed op het lopen na, maar met deze hitte ok niet te doen voor mij:

Z: 23m05s
T1: 1m48s
F: 1u07m26s
T2:2m33s
L: 59m16s

TOTAAL: 2u34m07s

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

30

Re: triathlon veenendaal

Vanzella schreef:

Voor de continuiteit dit topic maar nieuw leven in blazen smile

Om te beginnen. Wie doet er mee?

Ik dus maar ik heb enkele andere leden ook al op de lijst zien staan smile
Ik aan de kwart, eerste serie om 10.00uur Het parcours is veranderd dus "oude tijden" zeggen niets meer.

Daarom een algemene vormbeschouwing
1000m1 in 18.30
2 min wisselen
1.04 over 40km
1min wisselen
40 min over 10km

Levert 2.05.30 op. Zeer scherpe tijd voor mij, zeker omdat ik deze week serieuze training gepland heb, maar laten we elkaar geen mietje noemen smile

Zwemmen was wat minder. Vanmiddag straftraining smile 19.56 op de km kan echhh nieee..
Fietsen 1.03.29 ondanks de bonus bochtjes (waar ik de eerste bijna van mistte) is niet gek. In het begin had ik wat moeite met de snelheid, maar vanaf 10km ging elke 5 km een paar seconden harder!
Lopen 41.58 kan ik goed mee leven. De benen voelden heel sterk, alleen was het moeilijk om de rest van mijn lichaam mee te krijgen in de warmte. Was ook niet heel moe bij de finish.

Eindtijd 2.08.17 ben ik zeer tevreden over. Eindelijk eens een nette uitslag en geen gedoe gehad in een race!

31

Re: triathlon veenendaal

Paul851 schreef:

OD, icm nieuw parcours geeft dat ik alleen iets (misschien) zinnigs kan zeggen over het zwemmen. Ik hoop/verwacht rond de 26 minuten te zwemmen. Fietsen is langer dan in voorgaande jaren, en met het lopen hebben we geen "last" van het offroadgedeelte. Genieten en zo hard mogelijk gaan dus tongue

Nou, dat ging niet helemaal zoals gepland. Extreem warm, maar daar hadden er meer last van. Watertemperatuur 23 graden, dus zwemmen zonder wetsuit. Zwemtijd 31.02 (ok), T1 2.17 (nog steeds te langzaam), fietstijd 1.06.32 (gezien de "leuke" bochten niet slecht), T2 2.32 (zie T1), looptijd 57.54 (rustig aan vanwege de hitte), eindtijd 2.40.16.
In de laatste zwemronde kon ik na de tweede boei nog flink versnellen, na 10 meter was ik degenen die bij me zwommen helemaal kwijt, en dat tempo kon ik zonder problemen vasthouden. Mezelf dus niet zo inhouden, meer zwemmen minder zeiken.
Fietsen: Keerpunten kunnen nog veel harder, zeker omdat ik op de rotondes zonder problemen rond de 40 km/u kan blijven rijden.
Lopen: Niet te diep gegaan, deze wedstrijd was voor mij vooral een controlepunt onderweg naar Almere. Veel gedronken, met dat weer kun je niet te veel drinken, en bij iedere drankpost minstens 1 bekertje water op m'n hoofd gegoten om te koelen.
Al met al weer het een en ander geleerd, dus niet ontevreden.