1

Onderwerp: Triathlon Holten

Altijd risicovol, maar ok, een poging.

1/4 Triathlon Holten op 10 juli 2010

Verwachting:
Waar: Holten OV
Wat: 1/4
Zwemmen: 0:20:00
Fietsen: 1:02:00 (ivm langer fietsparcours 39 ipv 37km)
lopen: 0:45:00
Finish: 2:11:00

Motivatie:
In 2007 daar 2:06:22 neergezet, maar gezien het langere fietsparcours nu ga ik die niet verbeteren en is het afwachten ook hoe de huidige vorm is op alle onderdelen. Dus ik hou een slag om de arm wat ook te zien is in de doeltijd smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

2

Re: Triathlon Holten

Dit alles onder groot voorbehoud, haha!

Waar: Holten
Wat: 1/4
Zwemmen: 22 min
Fietsen: 90 min
Lopen: 60 min
Finish: (incl wissels) hopelijk onder de 3 uur

Conditie voor een 1/8e is nog wel okay maar de 1/4e wordt een beproeving, niet genoeg getraind dit jaar dus we gaan gewoon voor het halen van de finish.. wink

Motivatie: in betere tijden een 1/4e gedaan in 3 uur en 2 min dus nu hopelijk eens onder die 3 uur duiken.. smile

3

Re: Triathlon Holten

Een gokje wagen (ik voorspelde mezelf vandaag 2:15:00 in Hengelo, het is 2:15:23 geworden) kan geen kwaad:

OD Triathlon Holten op 10 juli 2010

Verwachting:
Waar: Holten OV
Wat: Olympic Distance
Zwemmen: 0:24:00
Fietsen: 1:10:00 (met wissels)
lopen: 0:46:00
Finish: 2:20:00

Motivatie: Vorig jaar 2:18:nogwat op de 1/4 gedaan. Zou mooi zijn om dezelfde tijd dit jaar op de OD te zetten. Aan het zwemmen zal het niet liggen, ik lig veel liever in buitenwater dan in een klotsbad. Kleine slag om de arm, vooruit 2:20:00 wordt de richttijd. Nog wel een paar keer de Motieweg en de Diepe Hel opklimmen voor die tijd...

4

Re: Triathlon Holten

Geen Holten. Geen duel. Geen NK.
Wel Prince in Werchter!

5

Re: Triathlon Holten

ook present op de OD

Zwemmen 29 min. moet kunnen (met wetsuit)
Fietsen, ik geloof dat het 41 km is, dus rond de 1.12 (34km/h is de max voor mij op dit parcours denk ik)
Lopen, vorig jaar net onder 40. Nu 41 hoop ik. Heb aanzienlijk minder getraind.

totaal inclusief wissels rond de 2.25.

6

Re: Triathlon Holten

Ik hoop dat we nog een aantal tropische dagen tegemoet gaan, zodat de watertemperatuur in Holten flink stijgt. Zwemmen zonder wetsuit ligt mij in verhouding een stuk beter.

Mijn snelste tijd op de OD is 2h17. Aangezien ik die tijd in 2007 klokte in Holten moet dat nu wel een stukje sneller kunnen. Ik zet in op een eindtijd rond de 2:10.

7

Re: Triathlon Holten

Ik hoop juist dat we met wetsuit mogen, hoop dan binnen de 27 minuten te zwemmen.
Fietsen, 1 uur 15 minuten
Lopen 50 minuten

Gisteren in Hengelo 2:23, we hebben nog 4 weken en de vorm is er nog niet helemaal. Ik ga voor binnen de 2:30

Over 2 weken eerst 1/4 in Rijssen, onder de 2:23 is daar mijn doel.

8

Re: Triathlon Holten

Remko schreef:

Ik hoop dat we nog een aantal tropische dagen tegemoet gaan, zodat de watertemperatuur in Holten flink stijgt. Zwemmen zonder wetsuit ligt mij in verhouding een stuk beter.

Mijn snelste tijd op de OD is 2h17. Aangezien ik die tijd in 2007 klokte in Holten moet dat nu wel een stukje sneller kunnen. Ik zet in op een eindtijd rond de 2:10.

Nou, tropisch is inmiddels.

Het blijkt dat de loopafstand nu alleen 1,6 km langer is. De 2:10 bewaar ik dan wel voor de Rutbeektriathlon op 5 september.

9

Re: Triathlon Holten

na het zien van de nieuwe afstanden (fietsen 42km en lopen 11.6km) een correctie... dat wordt geen PR op tijd in ieder geval

Scighera schreef:

Altijd risicovol, maar ok, een poging.

1/4 Triathlon Holten op 10 juli 2010

Verwachting:
Waar: Holten OV
Wat: 1/4
Zwemmen: 0:20:00
Fietsen: 1:05:00
lopen: 0:50:00
Finish: 2:18:00

Motivatie:
In 2007 daar 2:06:22 neergezet, maar gezien het langere fietsparcours nu ga ik die niet verbeteren en is het afwachten ook hoe de huidige vorm is op alle onderdelen. Dus ik hou een slag om de arm wat ook te zien is in de doeltijd smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

10

Re: Triathlon Holten

Vanzella schreef:

ook present op de OD

Zwemmen 29 min. moet kunnen (met wetsuit)
Fietsen, ik geloof dat het 41 km is, dus rond de 1.12 (34km/h is de max voor mij op dit parcours denk ik)
Lopen, vorig jaar net onder 40. Nu 41 hoop ik. Heb aanzienlijk minder getraind.

totaal inclusief wissels rond de 2.25.

Langer lopen? Dat klinkt goed.

Na mijn escapades in Utrecht stel ik bij. Zwemmen 31 min (zonder wetsuit) Fietsen 41 km 1.15 (1.12 op 40 km in utrecht en dat was vlak)
Lopen zal in de warmte op 11,6km 49min moeten kunnen zijn. 4 min wisselen dus rond de 2.40.

11

Re: Triathlon Holten

Vanzella schreef:
Vanzella schreef:

ook present op de OD

Zwemmen 29 min. moet kunnen (met wetsuit)
Fietsen, ik geloof dat het 41 km is, dus rond de 1.12 (34km/h is de max voor mij op dit parcours denk ik)
Lopen, vorig jaar net onder 40. Nu 41 hoop ik. Heb aanzienlijk minder getraind.

totaal inclusief wissels rond de 2.25.

Langer lopen? Dat klinkt goed.

Na mijn escapades in Utrecht stel ik bij. Zwemmen 31 min (zonder wetsuit) Fietsen 41 km 1.15 (1.12 op 40 km in utrecht en dat was vlak)
Lopen zal in de warmte op 11,6km 49min moeten kunnen zijn. 4 min wisselen dus rond de 2.40.

er is weer een correctie geweest he (update op de website van de organisatie):
fietsen: 42km (1/4) of 41.5km (OD)
lopen: 10.6km voor zowel OD als 1/4

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

12

Re: Triathlon Holten

De watertemperatuur van de Domelaar is momenteel 18 graden. Aangezien deze plas circa 25 meter diep is zal de temperatuur niet drastisch veranderen.

13

Re: Triathlon Holten

Remko schreef:

De watertemperatuur van de Domelaar is momenteel 18 graden. Aangezien deze plas circa 25 meter diep is zal de temperatuur niet drastisch veranderen.

Remko jongen jij brengt nog eens goed nieuws.... Daar heb ik wat aan smile

14

Re: Triathlon Holten

Vanzella schreef:
Remko schreef:

De watertemperatuur van de Domelaar is momenteel 18 graden. Aangezien deze plas circa 25 meter diep is zal de temperatuur niet drastisch veranderen.

Remko jongen jij brengt nog eens goed nieuws.... Daar heb ik wat aan smile

Goed nieuws? Ik vind 18 graden betrekkelijk koud zonder wetsuit tongue

15

Re: Triathlon Holten

Als jij zonder wetsuit zwemt, heb ik een klein kansje je in te halen in de laatste loopronde. Moet je wel instorten zoals in Didam een paar jaar terug.

16

Re: Triathlon Holten

Vanzella schreef:

Als jij zonder wetsuit zwemt, heb ik een klein kansje je in te halen in de laatste loopronde. Moet je wel instorten zoals in Didam een paar jaar terug.

Zelfs toen bleef ik je ruim voor tongue

Maar mijn bron (het Engelstalige programmaboekje) bleek niet geheel juist. De laatste berichten geven een watertemperatuur van 22,2 graden aan. Boven de 22 graden mag een wetsuit niet aan.

17

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:

Dit alles onder groot voorbehoud, haha!

Waar: Holten
Wat: 1/4
Zwemmen: 22 min
Fietsen: 90 min
Lopen: 60 min
Finish: (incl wissels) hopelijk onder de 3 uur

Conditie voor een 1/8e is nog wel okay maar de 1/4e wordt een beproeving, niet genoeg getraind dit jaar dus we gaan gewoon voor het halen van de finish.. wink

Motivatie: in betere tijden een 1/4e gedaan in 3 uur en 2 min dus nu hopelijk eens onder die 3 uur duiken.. smile

Pff.. het was heel heet! Daarom was het loopparkours van 10km naar 5km ingekort. Goede beslissing!

Uitslag

Waar: Holten
Wat: 1/4
Zwemmen: 22:50 min
Fietsen: 96.01 min
Lopen: 42.32 min
Finish: (incl wissels) 2:47.24

Het laatste deel van het fietsparcours had ik het heel zwaar. Misselijk etc. Nog overwogen om te stoppen maar toen ik bij de wissel kwam en mij verteld werd dat ik 5km ipv 10 km moest lopen toch besloten die 5 km te doen. Naja.. meer sjokken dan hardlopen hoor. Pff.. Ik was gewoon leeg. Vandaar ook de tijd van 5km in 42 minuten, schandalig tongue Maargoed ik heb gekozeen voor mijn gezondheid en met opzet niks geforceerd. Na de finish was ik vrij snel hersteld (na massage en ijsbad) in tegenstelling tot mensen die wel tot het uiterste zijn gegaan.

Al met al redelijk tevreden over zwemmen en fietsen maar ik had heel graag harder gelopen. Volgend jaar beter! smile

18

Re: Triathlon Holten

loop onderdelen werden gehalveerd.

Scighera schreef:

na het zien van de nieuwe afstanden (fietsen 42km en lopen 11.6km) een correctie... dat wordt geen PR op tijd in ieder geval

Scighera schreef:

Altijd risicovol, maar ok, een poging.

1/4 Triathlon Holten op 10 juli 2010

Verwachting:
Waar: Holten OV
Wat: 1/4
Zwemmen: 0:20:00
Fietsen: 1:05:00
lopen: 0:50:00
Finish: 2:18:00

Motivatie:
In 2007 daar 2:06:22 neergezet, maar gezien het langere fietsparcours nu ga ik die niet verbeteren en is het afwachten ook hoe de huidige vorm is op alle onderdelen. Dus ik hou een slag om de arm wat ook te zien is in de doeltijd smile

heet heter heetst: 35 graden in de schaduw tongue

RESULTAAT
Waar: Holten OV
Wat: 1/4
Zwemmen 1k : 0:22:49 sad
Fietsen 42k : 1:10:26
lopen 5.5k : 0:33:22 (1e helft gewandeld en overal uitgebreid van de watervoorzieningen genoten)
Finish: 2:12:27

ZWEMMEN: kreeg het tempo niet te pakken: 22:45

FIETSEN, lekker warm: eerste ronde al gas terug genomen en alles een tandje lichter gedaan, 2e ronde was ik gewoon overhit en was het verstand op "finishen, tijd maakt niet uit", ondertussen heuveltjes aftellen.... en in gedachten een koude douche op het loopparcours. Tempo in klimmen bleef redelijk in de laatste ronde, echter op het vlakke was de pit eruit.
Werd hier en daar aardig gestayerd trouwens onder de deelnemers...

LOPEN: kwam de wisselzone in, kreeg toen te horen dat het werd gehalveerd, dus rustig gewisseld en gewandeld naar de eerste douche daar even uitgebreid staan douchen   en eerste ronde was in dezelfe stijl, wandelen, zo nu en dan rustighardlopen en doorgaan om de lichaamstemperatuur weer normaal te krijgen. in de 2e ronde vond ik mijn ritme, deed het lichaam weer wat ik wilde en ging het tempo weer naar 13-14kmh en kon ik finishen.
Jammer van die eerste ronden

Benen zijn nog fris nu, alleen barstende koppijn....

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

19

Re: Triathlon Holten

Scighera schreef:

.............. en was het verstand op "finishen, tijd maakt niet uit",.........

Daar ben ik uiteindelijk ook op overgestapt. Betrekkelijk rustig gelopen en kwam ook niet echt stuk aan bij de finish. Het maakt mij dan ook niet meer uit of ik nu 30e of 40e wordt.

20

Re: Triathlon Holten

Remko schreef:
Scighera schreef:

.............. en was het verstand op "finishen, tijd maakt niet uit",.........

Daar ben ik uiteindelijk ook op overgestapt. Betrekkelijk rustig gelopen en kwam ook niet echt stuk aan bij de finish. Het maakt mij dan ook niet meer uit of ik nu 30e of 40e wordt.

ik was ook fris bij het finishen. Achteraf wel zoiets van had ik nou maar gelijk meer tempo gemaakt.....

nu een dag later: geen spierpijn, nergens last van etc. Ach ja, volgende keer hopelijk iets minder warm (25 graden is te doen).

had wel moeite met in slapp komen gisteren door de hitte, was dan ook in huis ook goed warm.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

21

Re: Triathlon Holten

Remko schreef:
Scighera schreef:

.............. en was het verstand op "finishen, tijd maakt niet uit",.........

Daar ben ik uiteindelijk ook op overgestapt. Betrekkelijk rustig gelopen en kwam ook niet echt stuk aan bij de finish. Het maakt mij dan ook niet meer uit of ik nu 30e of 40e wordt.

Of 45e smile zoals ik

Je zag een duidelijk verschil tussen de toppers die voor de prijzen gingen en, of de prijzen pakten of uitstapten zodra die uit het zicht waren en de gemotiveerde recreanten, zoals wij die op een gezonde manier de finish wilden halen en dus niet op de limiet bezig waren.

Het ging best goed trouwens alleen voelde ik me wel klote toen er nog maar 3 fietsen hingen toen ik uit het water kwam. Gelukkig was het een heen en weer parcours en kreeg ik langzaam maar zeker mensen in het vizier tijdens het fietsen.

Het lopen inderdaad niet geforceerd, goed gedronken, onder de sproeiers gelopen en heb eigenlijk ook geen last van deze race gehad.

22

Re: Triathlon Holten

Vanzella schreef:
Remko schreef:
Scighera schreef:

.............. en was het verstand op "finishen, tijd maakt niet uit",.........

Daar ben ik uiteindelijk ook op overgestapt. Betrekkelijk rustig gelopen en kwam ook niet echt stuk aan bij de finish. Het maakt mij dan ook niet meer uit of ik nu 30e of 40e wordt.

Of 45e smile zoals ik

Je zag een duidelijk verschil tussen de toppers die voor de prijzen gingen en, of de prijzen pakten of uitstapten zodra die uit het zicht waren en de gemotiveerde recreanten, zoals wij die op een gezonde manier de finish wilden halen en dus niet op de limiet bezig waren.

Het ging best goed trouwens alleen voelde ik me wel klote toen er nog maar 3 fietsen hingen toen ik uit het water kwam. Gelukkig was het een heen en weer parcours en kreeg ik langzaam maar zeker mensen in het vizier tijdens het fietsen.

Het lopen inderdaad niet geforceerd, goed gedronken, onder de sproeiers gelopen en heb eigenlijk ook geen last van deze race gehad.

Klopt smile denk dat er wel genoeg zijn gegaan die inderdaad diep zijn gegaan. Onder de recreanten was het erg gezellig op het loopparcours tongue
Wat me opviel is dat de gebroeders Paalman (normaal gaan die er elk jaar met goud op de1/4 en 1/8 vandoor) de overstap hebben gemaakt naar het NK OD. Miste hen al in de uistlagen smile

Last van de race was puur door de hitte, maar na voldoende drinken en een nachtje slapen was dat ook weer goed. Gisteravond uurtje hardgelopen en het ging redelijk goed, geen last van de benen. Erg rustig buiten, rustiger dan een een zaterdagavond in de winter met weeralarm ivm sneeuw tongue
Zal wel te maken hebben met die voetbalwedstrijd gisteravond wink

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

23

Re: Triathlon Holten

Ik heb Scighera en wesep nog wel zien lopen en finishen.
Ik zat op de tribune in de groep van ca. 10 man, aan het uiterste stuk van de lus bij de finish (te schreeuwen).
Heb niet meegedaan, misschien volgend jaar weer...

24

Re: Triathlon Holten

Concorde schreef:

Ik heb Scighera en wesep nog wel zien lopen en finishen.
Ik zat op de tribune in de groep van ca. 10 man, aan het uiterste stuk van de lus bij de finish (te schreeuwen).
Heb niet meegedaan, misschien volgend jaar weer...

uhu, wie weet. ik schrijf me volgend jaar gewoon weer in, wordt ik niet ingeloot dan schrijf ik me in als vrijwilliger eventueel voor het motorgedeelte smile

heb je niet gezien trouwens smile maar heb ook geen idee hoe je eruit ziet.

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

25

Re: Triathlon Holten

Dorter schreef:

Verwachting:
Waar: Holten OV
Wat: Olympic Distance
Zwemmen: 0:24:00
Fietsen: 1:10:00 (met wissels)
lopen: 0:46:00
Finish: 2:20:00

Zo, over tegenvallers gesproken... Dat was zwaar afzien. Eigenlijk wilde praktisch niks naar behoren lukken. Zwemmen was nog wel leuk, maar fietsen was ik al vrij snel behoorlijk zat en toen moest het lopen nog beginnen. Het is dat ik alleen stop wanneer iets fysiek niet meer lukt, want van lekker een wedstrijdje uitlopen was geen sprake meer. 2 bidons 0,75 leeggedronken op de fiets, vooraf een 0,5 bidon, achteraf een 0,5 bidon en onderweg elk bekertje aangepakt dat ik kon krijgen. Thuisgekomen ruim 2 kilo lichter dan 's ochtends voor het ontbijt. Dan weet je gelijk waarom je je als een uitgewrongen vaatdoek voelt...

Zwemmen: 0:27:04
Wissel Z-F: 0:01:05
Fietsen: 1:23:44
Wissel F-L: 0:02:01
lopen: 0:59:09
Finish: 2:53:01

In ieder geval gefinished, dat kan ook niet iedereen zeggen. Maar ik ben blij dat ik niet elke race zo verrot over de finish kom. Van mij mag de Motieweg weer uit het parcours, dan neem ik die 2x extra kasseien bij Woody's wel voor lief.