26

Re: Triathlon Holten

Dorter schreef:

Van mij mag de Motieweg weer uit het parcours, dan neem ik die 2x extra kasseien bij Woody's wel voor lief.

Om eerlijk te zijn vond ik de motieweg wel mee vallen, deze lag mooi in de schaduw en is ook nog niet zo lang. De klim daarna in de zon vond ik erger, wanneer je daar boven komt moet je bijna gelijk alweer klimmen dus niet echt tijd om bij te komen. En het is natuurlijk een leuke uitdaging zo'n parcours.. (Al ben ik wel in het voordeel omdat ik regelmatig in Holten kan trainen..;) )


Verder ben ik wonderbaarlijk goed herstelt na de race. Zaterdag na de finish direct een ijsbad en massage genomen, 's avonds wel vermoeid maar verder okay. Zondag even paar kilomer de benen losgefietst omdat ik iets spierpijn op voelde komen. Vanochtend opgestaan en eigenlijk nergens last van.. Nou heb ik ook het gevoel dat ik zaterdag best wat dieper had kunnen gaan. Altijd jammer zo achteraf..

27

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:
Dorter schreef:

Van mij mag de Motieweg weer uit het parcours, dan neem ik die 2x extra kasseien bij Woody's wel voor lief.

Om eerlijk te zijn vond ik de motieweg wel mee vallen, deze lag mooi in de schaduw en is ook nog niet zo lang. De klim daarna in de zon vond ik erger, wanneer je daar boven komt moet je bijna gelijk alweer klimmen dus niet echt tijd om bij te komen. En het is natuurlijk een leuke uitdaging zo'n parcours.. (Al ben ik wel in het voordeel omdat ik regelmatig in Holten kan trainen..;) )


Verder ben ik wonderbaarlijk goed herstelt na de race. Zaterdag na de finish direct een ijsbad en massage genomen, 's avonds wel vermoeid maar verder okay. Zondag even paar kilomer de benen losgefietst omdat ik iets spierpijn op voelde komen. Vanochtend opgestaan en eigenlijk nergens last van.. Nou heb ik ook het gevoel dat ik zaterdag best wat dieper had kunnen gaan. Altijd jammer zo achteraf..

ken dat ja, hier ook behoorlijk fris de dag erna smile ach ja, weten we dat ook weer.

Start jij nog ergens anders deze zomer? Borne, Enschede, Vroomshoop?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

28

Re: Triathlon Holten

@ Lieke; op de Holterberg trainen is voor mij ook geen probleem, ik woon er in de buurt. Maar mijn fietscapaciteiten houden niet over dus het zal nooit mijn sterkste punt worden.

Het herstellen is mij overigens ook 100% meegevallen. Totaal geen spierpijn, wel een fikse blaar van het lopen in natte schoenen (elke douche meegepakt). Hopelijk is dat een beetje in orde want komend weekend kan er gestart worden op Texel.

29

Re: Triathlon Holten

@ Scighera
Ik zal in Vroomshoop starten met een team. Ik heb wat vriendinnen opgestookt om ook eens mee te doen. Helaas heeft er alweer een afgehaakt waardoor we nog een fietser moesten regelen. Andere vriendin zwemt en ik zal de 5km lopen voor me rekening gaan nemen. Dit had ik al ergens vroeg in het voorjaar toegezegd waardoor ik individueel dus niet in actie ga komen.

Misschien de volgende dag in Doetinchem maar heb me nog niet ingeschreven. Verder hoop ik nog met de Rutbeek Triathlon mee te doen in Enschede.

30

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:

@ Scighera
Ik zal in Vroomshoop starten met een team. Ik heb wat vriendinnen opgestookt om ook eens mee te doen. Helaas heeft er alweer een afgehaakt waardoor we nog een fietser moesten regelen. Andere vriendin zwemt en ik zal de 5km lopen voor me rekening gaan nemen. Dit had ik al ergens vroeg in het voorjaar toegezegd waardoor ik individueel dus niet in actie ga komen.

Misschien de volgende dag in Doetinchem maar heb me nog niet ingeschreven. Verder hoop ik nog met de Rutbeek Triathlon mee te doen in Enschede.

Ik sta ingeschreven voor Rutbeek. Twijfel nog over Vroomshoop: daar een 1/4 of anders een 1/8 in oldenzaal (TTT) dat weekend. Heb je al eerder in Vroomshoop gestart (vorig jaar was de eerste editie) zo ja, hoe vond je het daar?

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

31

Re: Triathlon Holten

Scighera schreef:
Lieke schreef:

@ Scighera
Ik zal in Vroomshoop starten met een team. Ik heb wat vriendinnen opgestookt om ook eens mee te doen. Helaas heeft er alweer een afgehaakt waardoor we nog een fietser moesten regelen. Andere vriendin zwemt en ik zal de 5km lopen voor me rekening gaan nemen. Dit had ik al ergens vroeg in het voorjaar toegezegd waardoor ik individueel dus niet in actie ga komen.

Misschien de volgende dag in Doetinchem maar heb me nog niet ingeschreven. Verder hoop ik nog met de Rutbeek Triathlon mee te doen in Enschede.

Ik sta ingeschreven voor Rutbeek. Twijfel nog over Vroomshoop: daar een 1/4 of anders een 1/8 in oldenzaal (TTT) dat weekend. Heb je al eerder in Vroomshoop gestart (vorig jaar was de eerste editie) zo ja, hoe vond je het daar?

Dit wordt ook mijn eerste keer. Vrienden hebben al wel in Vroomshoop meegedaan, maar geen idee hoe ze het vonden. Ze doen dit jaar weer opnieuw mee, misschien zegt dat wat? Houdt er natuurlijk rekening mee dat ze nog geen ervaren organisatie hebben en er dus kleine dingen minder goed zullen zijn dan bijv. in Holten waar ze al jaren ervaring hebben.

32

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:
Scighera schreef:
Lieke schreef:

@ Scighera
Ik zal in Vroomshoop starten met een team. Ik heb wat vriendinnen opgestookt om ook eens mee te doen. Helaas heeft er alweer een afgehaakt waardoor we nog een fietser moesten regelen. Andere vriendin zwemt en ik zal de 5km lopen voor me rekening gaan nemen. Dit had ik al ergens vroeg in het voorjaar toegezegd waardoor ik individueel dus niet in actie ga komen.

Misschien de volgende dag in Doetinchem maar heb me nog niet ingeschreven. Verder hoop ik nog met de Rutbeek Triathlon mee te doen in Enschede.

Ik sta ingeschreven voor Rutbeek. Twijfel nog over Vroomshoop: daar een 1/4 of anders een 1/8 in oldenzaal (TTT) dat weekend. Heb je al eerder in Vroomshoop gestart (vorig jaar was de eerste editie) zo ja, hoe vond je het daar?

Dit wordt ook mijn eerste keer. Vrienden hebben al wel in Vroomshoop meegedaan, maar geen idee hoe ze het vonden. Ze doen dit jaar weer opnieuw mee, misschien zegt dat wat? Houdt er natuurlijk rekening mee dat ze nog geen ervaren organisatie hebben en er dus kleine dingen minder goed zullen zijn dan bijv. in Holten waar ze al jaren ervaring hebben.

helaas...inschrijving zit al vol smile doen ze netjes!!!

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

33

Re: Triathlon Holten

Scighera schreef:

helaas...inschrijving zit al vol smile doen ze netjes!!!

In Oldenzaal hebben we nog wel een plekje voor je vrij hoor smile

Voor de gehele Tour trouwens ook tongue

34

Re: Triathlon Holten

Remko schreef:
Scighera schreef:

helaas...inschrijving zit al vol smile doen ze netjes!!!

In Oldenzaal hebben we nog wel een plekje voor je vrij hoor smile

Voor de gehele Tour trouwens ook tongue

zag dat al ja, opvallend rustig, hmm, zal eens kijken, is wel lekker in de buurt (ik woon in noord oost hengelo, de goede kant dus tongue )

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

35

Re: Triathlon Holten

Hallo ,

Tot mijn grote spijt ben ik dan op vakantie had anders best mee willen doen.
Woon namelijk ook in de buurt (Noord Almelo).
Dus ik ga het zeker voor volgend jaar in de gaten houden .
Heb me wel ingeschreven voor het rutbeek op 5 sept k.w.w na 1 week terug van vakantie.

twitter.com/eugene_gouma

36

Re: Triathlon Holten

@Dorter,

Ben jij diegene met wie ik naar het zwemwater gefietst ben? Je verwachtte 2.30 en je reed samen met een vriend die 2.20 als doel had.

Ik zag je (als je inderdaad degene bent die ik denk dat je bent) bij het laatste keerpunt op de fiets een minuutje of 2 voor me rijden en als ik je tijden zie sluit dat ook aardig aan.

37 Laatst bewerkt door Dorter (14-07-10 20:12:08)

Re: Triathlon Holten

@ Vanzella,

No sir, dat moet iemand anders geweest zijn. Maar dat je me op de fiets ingehaald hebt kan bijna niet missen. Dat heeft praktisch iedereen op de OD gedaan.

38

Re: Triathlon Holten

Nog eentje om nieuw leven in te blazen.

Ik doe de OD, plan is om beter te doen dan vorig jaar. 2.40 toen. Verdeeld over 33 zwemmen 1.19 fietsen en 46 lopen plus twee keer 1 min wissel.

39

Re: Triathlon Holten

Yay! big_smile Ik ben van de wachtlijst naar de startlijst dus we mogen weer!! smile

1/8e Holten
10.00 Zwemmen
40.00 Fietsen
28.00 Lopen

Incl. wissels: 1:22.

Ik heb dit seizoen al onder de 1:20 gezeten maar het fietsparcours is in Holten toch wat zwaarder waardoor ik er denk ik net boven ga komen..

40

Re: Triathlon Holten

Vanzella schreef:

Nog eentje om nieuw leven in te blazen.

Ik doe de OD, plan is om beter te doen dan vorig jaar. 2.40 toen. Verdeeld over 33 zwemmen 1.19 fietsen en 46 lopen plus twee keer 1 min wissel.

Na mijn topprestatie in didam op de halve vind ik dat ik iets ambitieuzer moet zijn zaterdag. Zwemmen is ook nog met wetsuit ipv zonder zoals vorig jaar het weer wordt beter dus:

Zwemmen 29 min
Fietsen 1.14.00
Lopen 41.00

Plus 2 voor de wissels is 2.26.00.

41

Re: Triathlon Holten

Ik doe de kwart.
Is mijn eerste triathlon dus voorspellen is moeilijk.
Maar ik hoop:
Zwemmen 25;
Fietsen 1:15:00;
en lopen 55
inclusief wissel hoop ik 2:38:00

Groet Fedor.

42

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:

Yay! big_smile Ik ben van de wachtlijst naar de startlijst dus we mogen weer!! smile

1/8e Holten
10.00 Zwemmen
40.00 Fietsen
28.00 Lopen

Incl. wissels: 1:22.

Ik heb dit seizoen al onder de 1:20 gezeten maar het fietsparcours is in Holten toch wat zwaarder waardoor ik er denk ik net boven ga komen..

Okay, de tijd is een deceptie geworden.. tongue Maar het was weer een mooie wedstrijd!

Resultaat:
10.39 Zwemmen
47.07 Fietsen (24 km ipv 20km)
29.40 Lopen

Incl. wissels: 1:31.10

Zoals voorspeld heb ik het vooral verloren op het fietsen. De Holterberg blijft er altijd inhakken en ik had ook iets meer dan 24km op de teller bij T2, dat tikt ook wel aan. Maar als ik kijk naar alle andere tijden dan valt dat van mij nog wel mee. Winnaar op de 1/8e had 1:09 dus die waren ook zo'n 10 min langzamer dan normaal. Uiteindelijk plaats 137 overall (van 371) en 14e vrouw (van 116). Volgend jaar weer! big_smile

43

Re: Triathlon Holten

Ik heb vrijdagavond meegedaan aan de zwemloop voor de sponsoren.  Was zeer tevreden.

10.14 Zwemmen
27.10 lopen incl wissel

totaal 37.23

Ons team was uiteindelijk 6e, maar ik was wel de snelste dame van alle teams. :-D

44

Re: Triathlon Holten

Weet iemand waar er foto's te vinden zijn? Ik heb een heleboel fotografen gezien, maar ik kan nergens foto's vinden van de 'normale' triathleten. Ter info: voor mij (en nog een aantal teamgenoten met mij) zijn de foto's van de OD van belang, maar andere posts mogen natuurlijk ook wink

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

45

Re: Triathlon Holten

Op de site vind je onder het kopje Evenement de foto's van 2011 en wanneer je dan over de foto's gaat kan je zien om welk onderdeel/ afstand het gaat.

Er staan alleen van vrijdagavond niet heel veel foto's op...helaas.

46

Re: Triathlon Holten

Fedor schreef:

Ik doe de kwart.
Is mijn eerste triathlon dus voorspellen is moeilijk.
Maar ik hoop:
Zwemmen 25;
Fietsen 1:15:00;
en lopen 55
inclusief wissel hoop ik 2:38:00

Groet Fedor.

Zwemmen is 23.06.
Fietsen 1.28.40.
lopen 1.14.18.
Eindtijd 3.11.48

Zwemmen ging prima, fietsen ging redelijk maar lopen ging bar slecht vanaf de eerste meter lopen heb ik last gehad van kramp in beide bovenbenen eerst aan de voorkant en daarna aan de achterkant.
Gisteren het parcours nog eens gefietst en zelfde tijd neer gezet. Dus voor mijn doen ben ik achteraf toch wel tevreden over het fietsen. Alleen lopen moet en kan veel beter.

Groet Fedor.

47

Re: Triathlon Holten

Genoeg koppeltrainingen gedaan? Die zijn echt essentieel voor een goede wissel naar het lopen.

48

Re: Triathlon Holten

Peetje schreef:

Op de site vind je onder het kopje Evenement de foto's van 2011 en wanneer je dan over de foto's gaat kan je zien om welk onderdeel/ afstand het gaat.

Er staan alleen van vrijdagavond niet heel veel foto's op...helaas.

Er staan sowieso niet veel foto's op.
Van de tweede startserie OD helemaal niets zelfs.

Of kijk ik nu verkeerd?


BTW:
Ik ben flink onderuit gegaan in een bocht naar rechts op  ca. 8km. (Er stonden daar wat mensen te kijken achter de hekken.)
Het was daar nog een beetje nat maar ik had niet het idee dat ik daar als een bezetene doorheen jaagde.
Iemand van de organisatie (besefte ik me later) stond daar ook te vegen dus dat geeft te denken.
Zijn daar nog meer mensen onderuit gegaan?

Ik kon overigens wel weer snel verder met een aantal lekkere schaafplekken.
Het werd wel harken op de Holterberg omdat ik de ketting niet heel klein meer kon schakelen doordat het derailleur dan in mijn spaken hapte.

49

Re: Triathlon Holten

Ben ik het helemaal mee eens. De weinige foto's is het enige jammere uit een verder geweldig evenement. Wat is dat duiken halverwege het zwemmen ontzettend tof!!

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

50

Re: Triathlon Holten

7 juli 2012 mogen we weer van start in Holten, heb er zin in!  cool
Dit wordt mijn eerste OD dus ik ben benieuwd, de tijden zijn dus ook een echte schatting..

Verwachting:
Waar: Holten
Wat: OD
Zwemmen: 0:30
T1: 3
Fietsen: 1:20
T2: 2
Lopen: 0:55
Finish: < 2:50