51

Re: Triathlon Holten

Ik doe ook mee, OD. Tijd, geen idee, vorig jaar bij de kwart heel wat in mijn hoofd gehaald en jammerlijk gefaald dus dit jaar gewoon rammen en ik zie het wel.

52

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:

Verwachting:
Waar: Holten
Wat: OD
Zwemmen: 0:30
T1: 3
Fietsen: 1:20
T2: 2
Lopen: 0:55
Finish: < 2:50

Resultaat:
Waar: Holten
Wat: OD
Zwemmen: 0:29:26
T1: 1:53
Fietsen: 1:18:32
T2: 1:58
Lopen: 0:55:53
Finish: 2:47:40

Best tevreden eigenlijk.. smile Het blijft een gave wedstrijd met al dat publiek dus ben er volgend jaar weer bij!!

53

Re: Triathlon Holten

Was ook een indrukwekkend eindsprintje ;-)

Ik heb de OD gedaan in 2u13m05s, dik tevreden.

54

Re: Triathlon Holten

Ik heb gisteren ook meegedaan in Holten.
Tot aan het lopen ging het redelijk goed.
Totaaltijd 1:27:38 op een 1/8.
Ben zelf wel tevreden zeker omdat ik pas 4 weken terug hoorde dat ik mee mocht doen en daar niet op gerekend had en eigenlijk ook niet getraind had.

55 Laatst bewerkt door Lieke (08-07-12 21:14:25)

Re: Triathlon Holten

NielsH schreef:

Was ook een indrukwekkend eindsprintje ;-)

Haha, ja kan slecht tegen me verlies.. En het leverde me ook nog de 3e plek (20-29) op, zuur voor de dame die nu 4e werd maarja..

56

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:
Lieke schreef:

Verwachting:
Waar: Holten
Wat: OD
Zwemmen: 0:30
T1: 3
Fietsen: 1:20
T2: 2
Lopen: 0:55
Finish: < 2:50

Resultaat:
Waar: Holten
Wat: OD
Zwemmen: 0:29:26
T1: 1:53
Fietsen: 1:18:32
T2: 1:58
Lopen: 0:55:53
Finish: 2:47:40

Best tevreden eigenlijk.. smile Het blijft een gave wedstrijd met al dat publiek dus ben er volgend jaar weer bij!!

Super om onder je verwachte tijd uit te komen, gefeliciteerd met je mooie debuut!

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

57 Laatst bewerkt door Lieke (09-07-12 15:42:28)

Re: Triathlon Holten

Rose69 schreef:

Super om onder je verwachte tijd uit te komen, gefeliciteerd met je mooie debuut!

Thanks! Heel stiekem hoopte ik op 2:45 maar toen bekend werd dat je zonder wetsuit moest zwemmen wist ik eigenlijk al dat het niet haalbaar werd. Het (voor mij) warme weer zaterdag maakte het lopen best pittig dus ik was uiteindelijk tevreden met die 2:47:40..  cool

58

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:

Heel stiekem hoopte ik op 2:45 maar toen bekend werd dat je zonder wetsuit moest zwemmen wist ik eigenlijk al dat het niet haalbaar werd.

Was dat vanwege de temperatuur of zo? Eigen keuze is dan niet mogelijk omdat het verschilt qua zwemmen?

Mooie prestatie uiteraard smile

59

Re: Triathlon Holten

Water was idd te warm, dus geen wetsuit.

60 Laatst bewerkt door Lieke (10-07-12 01:14:26)

Re: Triathlon Holten

Wel grappig overigens dat in Holten werd gezegd dat het water 22 graden was en een wetsuit niet was toegestaan (voelde ook wel als 22 graden hoor smile) en dat een clubgenootje in Didam mee deed waar het water ook 22 graden was maar wel met wetsuit mocht zwemmen. Ik de OD, zij de 1/4e.. Zit daar zoveel verschil in?

61

Re: Triathlon Holten

Lieke schreef:

Wel grappig overigens dat in Holten werd gezegd dat het water 22 graden was en een wetsuit niet was toegestaan (voelde ook wel als 22 graden hoor smile) en dat een clubgenootje in Didam mee deed waar het water ook 22 graden was maar wel met wetsuit mocht zwemmen. Ik de OD, zij de 1/4e.. Zit daar zoveel verschil in?

Yep, in Holten was een ITU wedstrijd, dus worden de regels zeer strak gevolgd.

In Didam was ook een halve triathlon en doorvoor geldt een hogere maximale temperatuur (ik dacht 26 graden maar ben niet zeker). En om dan te gaan zeggen op de korte afstanden geen wetsuit en op de halve wel is ook "gedoe" smile

62

Re: Triathlon Holten

Vanzella schreef:

Yep, in Holten was een ITU wedstrijd, dus worden de regels zeer strak gevolgd.

In Didam was ook een halve triathlon en doorvoor geldt een hogere maximale temperatuur (ik dacht 26 graden maar ben niet zeker). En om dan te gaan zeggen op de korte afstanden geen wetsuit en op de halve wel is ook "gedoe" smile

Ik heb het even opgezocht. In onderstaande tabel staat dat boven een watertemperatuur van 22 graden er niet meer met wetsuit gezwommen mag worden. Voor de halve is dit boven de 23 graden.. Vraag is dan of het water in Didam exact 22 was en in Holten 22,1 ofzo..

Wat betreft de ene afstand wel en de andere niet in wetsuit laten starten: dit moet gewoon kunnen. Is verder geen gedoe want regels zijn regels, deze kun je prima uitleggen aan mensen. Vanuit de bond is een wetsuit natuurlijk vooral om warm te blijven en niet om sneller te gaan.. Wanneer het water dus warm genoeg is heb je geen wetsuit nodig..

63

Re: Triathlon Holten

Helaas ben je een beetje naïef Lieke. Buiten wedstrijden met grote bondsbelangen zullen wedstrijdorganisators in de meeste gevallen creatief gaan meten, data massage toepassen of domweg gaan liegen over de watertemperatuur. Dat heb ik helaas nu al zo vaak meegemaakt.

Het schandaligste dat ik heb meegemaakt was een watertemperatuur die van 27 graden op vrijdagavond 9 uur "daalde" tot onder de wetsuit grens  op zaterdagochtend 6 uur. Konden we dus met z'n allen lekker liggen koken in een wetsuit. Het idee dat een wetsuit alleen nog voor tegengaan van onderkoeling is geldt helaas echt niet meer.

64

Re: Triathlon Holten

mijn race report van mijn eerste Holten....

http://tripaolo.com/2012/07/09/triathlo … -distance/

tevreden met mijn 2:27......

PP

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

65

Re: Triathlon Holten

Leuk verslag Paolo!

66

Re: Triathlon Holten

http://youtu.be/sAuyjLJQjto Door Paolo's medaille haha, maar ook zijn verslag en dit hele mooie filmpje over Holten ben ik om. Volgend jaar ben ik er bij met de OD  lol  Heb er nu al zin in. Wordt het meteen een gezellig weekendje weg met vrouwlief  tongue  cool

Carpe Diem | http://rosevdh69.blogspot.com

Doelen 2015: 26 juli Halve triathlon Challenge Poznan, Polen, 12 september Halve triathlon Challenge Almere
Hoogtepunten 2014: OD triathlon Utrecht (2e AG), 23/8 Ironman 70.3 in Budapest, Hongarije (5u21m47s - 7e AG45-49) PR op halve

67

Re: Triathlon Holten

tripaolo schreef:

mijn race report van mijn eerste Holten....

Mooie tijd!

De plattegrondjes en grafiekjes zijn leuk! Ook meer hoogtemeters dan ik dacht, ik ging uit van ongeveer 350 hm. Had zelf het idee dat het zwemmen wel ongeveer 1500m was. Zijn die extra meters van het navigeren er zo veel? Ik zie bij jou 1830m staan..

68

Re: Triathlon Holten

wie van jullie doet er dit jaar nog mee?

69

Re: Triathlon Holten

Ik sta ingeschreven voor de OD.. smile Even zien hoe het gaat want de 1/2e van Stein staat het weekend ervoor op het programma. Maar gewoon vet om weer mee te doen, tijd doet er dan minder toe..  cool

70

Re: Triathlon Holten

Ik zit nog te twijfelen of ik me wil inschrijven voor de OD zie ik net op de site staan dat de inschrijving al vol zit. hmm en dat er wachtlijsten worden gemaakt.
Ik zie ook dat er geen 1/4 westrijd meer georganiseerd wordt, zal het daarmee te maken hebben?

71

Re: Triathlon Holten

EBuisman schreef:

Ik zie ook dat er geen 1/4 westrijd meer georganiseerd wordt, zal het daarmee te maken hebben?

Volgens mij was de belangstelling voor de 1/8e zo groot dat ze de 1/4e in het zwembad hebben vervangen door extra startseries voor de 1/8e. De stap van 1/4e naar OD is immers klein en bij de OD was vorig jaar nog ruimte..

72

Re: Triathlon Holten

Ze hebben een extra serie 1/8e en een extra serie OD idd ipv de 1/4e. Als er minder dan 50 personen op de wachtlijst staan heb je goede kans mee te kunnen doen.

Mijn vrouw, zwager en ik doen de OD en mijn zusje en vader loten voor de 1/8e, dus het wordt een familie feestje met een beetje mazzel smile

73

Re: Triathlon Holten

Ik sta ingeschreven voor de OD. Heb er zin in! Fiesta!!

74

Re: Triathlon Holten

Ik heb me nu toch ook ook ingeschreven omdat ik daardoor hoop redelijk vooraaan op de wachtlijst te staan. In februari zullen de lijsten bekend worden, Ben benieuwd hoe het gaat lopen. Als het voor het eerst is dat er nu hier ook wachtlijsten komen ben ik benieuwd wat de organisatie gaat doen hiermee.

Voorspelling ( in 2011 was dit mijn allereerste 1/4 in 2.40 uur, daarna alleen nog maar een 1/8e en rbr gedaan)
zwemmen 30 minuten (2011 1000 mtr. 19.50 in het zwembad)
fietsen 1.15 (2011 1.18)
lopen 55 minuten. (2011 57min.)

Vorig jaar niet speciaal getraind met een doelstelling! Heb er weer zin in!

75

Re: Triathlon Holten

Vorig jaar was er ook al een wachtlijst op de OD.