1

Onderwerp: Triathlon Didam

Waar: Didam
Wat: 1/4
1 km   zwemmen: 17 minuten
40 km fietsen: 1 uur en 25 minuten
10 km lopen: 55 minuten (jaja, zwak)
Finish: 2 uur en 40 minuten

2

Re: Triathlon Didam

1/8
zwemmen 8.30
fietsen: geen idee
lopen: 20 minuten.
finish: 1.03/1.04

3

Re: Triathlon Didam

Hey Yorrick,

leuk dat je ook start in Didam.

Ik doe ook mee op de 1/4

zwemmen :20 min.
fietsen      :1.10-1.15
lopen        :55 min

eindtijd: 2.30 u. hopelijk !!

Succes in elk geval

gr ramon

4

Re: Triathlon Didam

@ramon

ben na westervoort inderdaad verkocht. Aanvankelijk was het plan om hier mijn eerste 1/8 te doen maar ik wilde liever een ECHTE uitdaging aangaan en heb dus gekozen voor de kwart. Ik zie je wel voorbij fietsen wink

5 Laatst bewerkt door Jasper (04-07-10 12:55:30)

Re: Triathlon Didam

Waar: Didam
Wat: 2/4
Zwemmen: 0:43
Fietsen: 2:28
Lopen: 1:45
Eind: 5:00

Resultaat
Zwemmen: 0:43:40
Fietsen: 2:16:41
Lopen: 1:40:25
Eind: 4:44:29

Het zwemmen was heerlijk. Ik heb niet gevochten maar gewoon lekker gezwommen. Hoewel ik als slechte zwemmer veel voordeel uit een wetsuit haal vind ik zonder veel leuker want puurder en eerlijker. Het eerste en derde kwart heb ik lekker gestayeerd. Tijd dik tevreden. Ik kwam fris uit het water.
Het fietsen ging goed. Het was geen 80 kilomter; ik houd het op 77 km. Ik heb geprobeerd me rustig te houden (HSF 120) dat lukte aardig. Ondanks dat voelde de tweede ronde heel zwaar. Ik kreeg zware benen en ik heb overwogen om op te geven. In de derde ronde ging het beter. Ik kwam in een groepje van vier dat goed afstand van elkaar hield en ieder gaf om de bert het tempo aan. Mijn water raakte op. In de derde ronde heb ik twee bidons water getapt. Een clubgenoot die de 1/4 deed moedigde haalde mij op het eind van mijn derde en zijn tweede rondje mij luid aanmoedigend in. Dat gaf heel veel energie. Ik vloog de vierde ronde in. Pas na de eerste bochten dacht ik: "Ik kan beter weer gaan zitten; ik moet straks nog een stukje lopen."
Het lopen was zwaar. Ik heb veel aan techniek gedacht en dat hielp mij steeds een stukje verder. Snel ging het niet maar ik hoefde niet te wandelen en ik kon zo veel mensen inhalen. Het was dus zwaar en heet. In de vierde ronde kon ik de duivel een hand geven. Die wilde hij niet. "Lopen kreng!": snauwde hij. Nou zeg! Mijn looptijd was verrassend goed. Mijn hardslagmeter met foodpod gaf 10 km/h aan maar dat was dus 12 km/h. Zal wel een beetje scheef hebben gezeten.
Ik ben dik tevreden over mijn eindtijd. Ik was kapot op het eind. Maar nu, een dag later vrijwel geheel weer hersteld.

Jasper

6 Laatst bewerkt door petitmas (26-06-10 16:37:50)

Re: Triathlon Didam

He Jasper, just checking, maar eh......zwem jij 21 minuten op een km?
Kan natuurlijk, maar ik ben zelf absoluut geen goede zwemmer en doe er 18 minuten over. Didam is toch 2 km op de halve?

Ik lees ook nog dat je kanoschouders van 20 jaar hebt, dus dat moet absoluut sneller kunnen dan 21 minuten :-)

Heel veel succes in ieder geval. Hoop dat jullie geen hittegolf dan hebben

A+

7

Re: Triathlon Didam

Didam is elk jaar warm, zeker het lopen tussen de velden.. het looprondje is 100m te lang, op de kwart dus 10,4km.
Het zwemmen is afhankelijk hoe de boeien liggen, ik heb wel eens gehad dat op het laatst werd besloten dat er een extra ronde gezommen moest worden omdat het anders veel te kort zou zijn..
Fietsparcours is mooi en goed te doen.

Totaal zal ik ergens onder de twee uur uitkomen (voorspel ik).

8

Re: Triathlon Didam

Jah, ik vrees de hitte op dat maïsveld ook een beetje. Zelf ga ik weer voor een nieuw PR. Wordt mijn eerste halve, dus moet lukken.

Nou vooruit: zo dicht mogelijk bij de 4 uur en als het heel warm is, zo dicht mogelijk bij de 4.15.

9 Laatst bewerkt door Remko (27-06-10 08:14:43)

Re: Triathlon Didam

JanR schreef:

Jah, ik vrees de hitte op dat maïsveld ook een beetje. Zelf ga ik weer voor een nieuw PR. Wordt mijn eerste halve, dus moet lukken.

Nou vooruit: zo dicht mogelijk bij de 4 uur en als het heel warm is, zo dicht mogelijk bij de 4.15.

Even de feiten op een rij:

Regio Oost - wedstrijden verenigingscompetitie met tussen haakjes de winnaars van de hoofdafstand:
- Hengelo G (Winnaars kwart: Jan-Roelf Heerssema en Brigit Landewe)
- Rijssen (Winnaars kwart: Jan-Roelf Heerssema en Brigit Landewe)
- Didam (Halve ??)

Op de halve staan onder andere ingeschreven Jan-Roelf Heerssema en Brigit Landewe.

Mooie uitdaging toch? smile

10

Re: Triathlon Didam

Achjah, als je het zo neerzet. smile mr ik heb met een half oog de startlijst bekeken en toen voel mijn oog al gauw op de naam Lamers. Nu maakt hij de laatste tijd zijn wedstrijden niet altijd af, maar toch. 'Ooit' bleef hij mij op een 1/8e triathlon zes minuten voor! Lees je later op zijn site: 'was niet zo scherp vandaag' en 'deed alles op halve triathlon intensiteit'. Dus dat zegt wat over zijn halve triathlon capaciteiten.

11

Re: Triathlon Didam

Hmmm, het is geen Midden en het is geen Halve daar in Didam. Wat is het dan wel?

Mooie afstand, daar niet van smile

Succes allemaal btw!

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

12

Re: Triathlon Didam

Het is een 2(1/4), maar dus geen (1/2). smile

Die kwart is in de loop der jaren een beetje zijn eigen leven gaan leiden, qua afstanden, vrees ik.

13 Laatst bewerkt door Jacob (27-06-10 14:51:48)

Re: Triathlon Didam

Dus niet MD =(2xOD) of Halve = ( 0,5xIM) maar 2x Oud-Hollandsche Kwart. Heerlijke sport is het ook. smile

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

14

Re: Triathlon Didam

JanR schreef:

Het is een 2(1/4), maar dus geen (1/2). smile

Die kwart is in de loop der jaren een beetje zijn eigen leven gaan leiden, qua afstanden, vrees ik.

3x (1 OD) is ook geen 3OD smile

15 Laatst bewerkt door Jacob (27-06-10 17:28:26)

Re: Triathlon Didam

Kun je me laten zien waar er nog 3OD wedstrijden worden georganiseerd? Want het laatste dat ik hoorde was die afstand, die de ITU zelf bij elkaar had gefantaseerd, volgens diezelfde ITU eng en ongezond, want langer dan een peop en een scheet.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

16

Re: Triathlon Didam

petitmas schreef:

He Jasper, just checking, maar eh......zwem jij 21 minuten op een km?

A+

Ik weet het is niet best maar ja ik zwem inderdaad zo'n 21 minuten op een km. In Beesd was ik dit weekend veel sneller maar volgens mij was die kilometer te kort. Mijn voordeel dus. Ik geloof niet dat kano-ervaring voordeel biedt bij het zwemmen. Bij zwemmen slaag ik er onvoldoende in om mijn arm ontspannen boven water te bewegen. Bij het kanoën ontbreekt zo'n moment. Als de ene arm duwt trekt de andere arm maar beide staan onderspanning.
Bedankt voor je reactie.

17

Re: Triathlon Didam

Jacob schreef:

Kun je me laten zien waar er nog 3OD wedstrijden worden georganiseerd? Want het laatste dat ik hoorde was die afstand, die de ITU zelf bij elkaar had gefantaseerd, volgens diezelfde ITU eng en ongezond, want langer dan een peop en een scheet.

Zou het zo niet weten. Langer dan de OD heb ik de wedstrijden nog niet gedaan. Alleen bij de omschrijving van de afstand van de 3OD wordt er minder dan 4,5k gezwommen.

18 Laatst bewerkt door Akky (03-07-10 20:18:48)

Re: Triathlon Didam

ik waag me ook maar aan een voorspelling:

Afstand: MD
Zwemmen: 45min
Fietsen: 2u30min
Lopen: 1u50
Eindtijd: 5u15 inclusief wissels

Als het erg warm wordt (zo ziet het er nu wel naar uit....) zal het wel een kwartiertje langer worden........



En dit is het geworden:
Zwemmen: 38:49
Fietsen: 2u20:22
Lopen: 1u43:29
Eindtijd: 4u48:11

Oftewel: VEEEEEEEEL sneller dan verwacht. Het zwemmen ging erg lekker, ondanks dat het zonder wetsuit was. Het fietsen ging goed. De laatste ronde werd erg warm. Ben toen gestopt om de bdon bij te vullen.
Het lopen was gewoon smerig warm. Regelmatig een waterpost en de man die je met de brandslang bewerkte verdient een lintje!!!!! Dat was dus goed geregeld!
Ik ben erg tevreden met mijn debuut op de halve.

Ik ben nu helemaal naar de klote. Morgen helemaal niets doen en maandag even zwemmen en misschien een stukje losfietsen.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

19

Re: Triathlon Didam

Een tijd onder het uur moet toch wel weer het doel zijn. Afhankelijk van hoe ik mij houd in de hitte. Ik kan mij nog een wedstrijd in Didam (1/4e) herinneren bij 33 graden, waarbij mijn looptijd nog bijna langzamer was dan de fietstijd. Maar goed, toen had ik mij ook vergist met de voeding en uiteindelijk veel te weinig gegeten voor die tijd.

20

Re: Triathlon Didam

Verwachting:
Waar: didam
Wat: 1/4
1 km   zwemmen: 17 minuten
40 km fietsen: 1 uur en 25 minuten
10 km lopen: 55 minuten (jaja, zwak)
Finish: 2 uur en 40 minuten

Uiteindelijke tijden:
Zwemmen: 17.38
Fietsen: 1.10.35
Lopen: 1.07.49
Finish: 2.39.09
Weer: bloody hot

als dat toch niet een zware eerste tri was dan weet ik het ook niet meer. Zwemmen voorspelde ik beter, maar ging toch wel behoorlijk, misschien tussendoor nog ietsje minder kunnen inhouden. Fietsen ging slecht, tussendoor nog een beetje meegestayerd, dat hielp me nog een beetje op weg. Lijkt me dan ook sterk dat ik 40 km gefietst heb, want tempo had ik niet echt. Lopen ging uiteraard belabberd, maar dat was bij meer zo. Sowieso mijn zwakste onderdeel, maar dit sloeg alles, verschrikkelijk heet, en een rottig parcours, t was nog net geen grindweg.

Behoorlijk tevreden! leuk dat triathlon, zeker nog een keer doen!

21

Re: Triathlon Didam

Remko schreef:

Een tijd onder het uur moet toch wel weer het doel zijn. Afhankelijk van hoe ik mij houd in de hitte. Ik kan mij nog een wedstrijd in Didam (1/4e) herinneren bij 33 graden, waarbij mijn looptijd nog bijna langzamer was dan de fietstijd. Maar goed, toen had ik mij ook vergist met de voeding en uiteindelijk veel te weinig gegeten voor die tijd.

Met 59:57 netjes onder het uur gebleven en daarmee 2e geworden. Ben zeer tevreden over de wedstrijd.

22

Re: Triathlon Didam

ik waag me ook maar aan een voorspelling:

Afstand: MD
Zwemmen: 45min
Fietsen: 2u30min
Lopen: 1u50
Eindtijd: 5u15 inclusief wissels

Als het erg warm wordt (zo ziet het er nu wel naar uit....) zal het wel een kwartiertje langer worden........



En dit is het geworden:
Zwemmen: 38:49
Fietsen: 2u20:22
Lopen: 1u43:29
Eindtijd: 4u48:11

Oftewel: VEEEEEEEEL sneller dan verwacht. Het zwemmen ging erg lekker, ondanks dat het zonder wetsuit was. Het fietsen ging goed. De laatste ronde werd erg warm. Ben toen gestopt om de bdon bij te vullen.
Het lopen was gewoon smerig warm. Regelmatig een waterpost en de man die je met de brandslang bewerkte verdient een lintje!!!!! Dat was dus goed geregeld!
Ik ben erg tevreden met mijn debuut op de halve.

Ik ben nu helemaal naar de klote. Morgen helemaal niets doen en maandag even zwemmen en misschien een stukje losfietsen.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......

23

Re: Triathlon Didam

Hoi

Voorspelling:

zwemmen :20 min.
fietsen      :1.10-1.15
lopen        :55 min
finish        :hopelijk onder de 2.39 u.

Resultaat:

zwemmen :22.05
fietsen:     :1.07.47
lopen        :1.06.30
finish        :2.42.05

Nou het viel niet mee vandaag!Erg zwaar lopen met deze warmte.Het zwemmen ging me toch goed af ondanks het feit dat we zonder wetsuit hebben gezwommen was ik tevreden.Ook over het fietsen was ik zeker tevreden.
1.07.47 betekent een nieuwe pr op de 40 km.Maar het lopen viel me dus erg tegen.Erg warm en op 2,5 km maar 1 drinkpost en 1 man die met een spuit de mensen koel hielden.Ik vond dit toch erg tegen vallen vd organisatie terwijl de rest prima georganiseerd was.Bij mijn laatste ronde kwam er pas een extra drinkpost bij maar deze was 400 mtr voor die andere,dus dat was ook niet echt super.

Al met al toch een leuke triathlon gehad en zat er voor mij door deze warme omstandigheden niet meer in

gr ramon

24

Re: Triathlon Didam

hmm, waar heb jij die 2e waterpost gevonden dan? die kon ik wel goed gebruiken! en die tuinslang was echt ideaal!

25

Re: Triathlon Didam

yorrick schreef:

hmm, waar heb jij die 2e waterpost gevonden dan? die kon ik wel goed gebruiken! en die tuinslang was echt ideaal!

De tweede waterpost was op het loopparcours van de halve. Bij de man met de tuinslang moesten wij nog een stuk rechtdoor. Bij het keerpunt was een waterpost.

Gelukkig hebben we de foto's nog.......