1

Onderwerp: Hartslagmeter

Ik ben op het moment aan het zoeken naar een goede hartslagmeter. Mijn budget ligt tussen de 50/100 euro.
Hij moet digitaal gecodeerd zijn en een functie hebben om eerdere trainingen terug te kijken. Ook belangrijk is dat ie in het water kan. Verder zijn het de normale functies die je bij een triathlon nodig hebt. (stopwatch.. etc.)
Ik heb al een beetje bij Sigma gekeken, maar op verschillende websites zie ik toch wel slechte ervaringen van de goedkopere hartslagmeters. Dat wordt het dus waarschijnlijk niet. Suunto en Polar gaan vaak al boven het budget. Iemand nog suggesties?

Ynze

2 Laatst bewerkt door Rogier (14-06-10 20:07:38)

Re: Hartslagmeter

Ynze schreef:

Ik ben op het moment aan het zoeken naar een goede hartslagmeter. Mijn budget ligt tussen de 50/100 euro.
Hij moet digitaal gecodeerd zijn en een functie hebben om eerdere trainingen terug te kijken. Ook belangrijk is dat ie in het water kan. Verder zijn het de normale functies die je bij een triathlon nodig hebt. (stopwatch.. etc.)
Ik heb al een beetje bij Sigma gekeken, maar op verschillende websites zie ik toch wel slechte ervaringen van de goedkopere hartslagmeters. Dat wordt het dus waarschijnlijk niet. Suunto en Polar gaan vaak al boven het budget. Iemand nog suggesties?

Ynze

Op mijn  verlanglijstje staat een garmin 305 (160,-) maar deze is niet waterdicht maar heeft wel GPS en een Cadans Meter (optie) voor de fiets.
Het duurdere broertje 310xt HRM is wel waterdicht en daarom bijna twee keer zo duur (299,-)

Om te zwemmen gebruik ik een el chiepo hardslag metertje van de Lidl (19,-) doet het ook prima alleen geen terug kijk functie.

Laatst hebben we het hierover gehad.... gevonden

3

Re: Hartslagmeter

Ik weet niet of je een fatsoenlijke hartslagmeter voor minder dan 100 euro kan kopen, ik heb zelf een goedkope van polar en het enige wat-ie kan is mijn hartslag meten tongue En hij is al helemaal niet waterdicht. Maargoed, zwemmen met hartslagmeter vind ik ook zinloos.

Ik zou doorsparen voor een fatsoenlijke, deze suunto T3 bijv. Die is ook niet eens veel duurder smile

4

Re: Hartslagmeter

Ja, dat is al zeker een betere optie wink

5

Re: Hartslagmeter

Ik ken meerdere mensen die enorm slechte ervaringen hebben met de goedkopere suunto modellen, in het bijzonder die T3. Voor de volledigheid van info, zeg maar.

Ik zou persoonlijk altijd voor Polar of Garmin gaan.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

6

Re: Hartslagmeter

Is de Polar RS100 ook wat:
http://www.futurumshop.nl/ice.cgi?a_spi … 0020-N0610

7

Re: Hartslagmeter

Mischien 2e hands eens zoeken er zijn genoeg mensen die fanatiek aan een sport beginnen en na enkele maanden alle spullen aan de haak hangen.

8

Re: Hartslagmeter

Niks mis met Suunto hahah, heb zelf de T3c en de T6.

Laatst was ik samen met de vrouw bij Decathlon, daar waren de hartslagmeters ruim op voorraad en je hoeft er niet heel veel voor neer te leggen, misschien kan je daar eens kijken.

Maar zoals Ronnyke al zegt, op marktplaats vind je ook leuke modellen voor een stuk minder dan in de winkel.


( just a note)
Mijn ervaring tijdens de amstel gold race met de hartslagmeters van Polar was ook niet goed smile van de 8 man reed ik met Suunto en de rest dus met Polar, toevallig bij allemaal deed de hartslagmeter het niet hahahha

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

9

Re: Hartslagmeter

ronnyke schreef:

Mischien 2e hands eens zoeken er zijn genoeg mensen die fanatiek aan een sport beginnen en na enkele maanden alle spullen aan de haak hangen.

Altijd een keuze, maar ik zit de laatste tijd te kijken of err iets goeds voorbij komt...
Het lijkt erop dat mensen de prijzen van die dingen niet kennen, er wordt regelmatig hoger geboden dan de winkel prijs bij bijv. sportxl of futureshop.
Als dat niet het geval is blijft de prijs er 1 a 2 tientjes onder, en om daar dan geen garantie en risico voor te gaan lopen (ik heb het met name over de garmin fr 305)

Ik zou gewoon even wachten tot er bij de aldi of lidl weer een dingtje wordt aangeboden. Doen het vaak goed tot redelijk goed. ondertussen lekker doorsparen om uiteindelijk een "degelijk" merk te kopen.

10

Re: Hartslagmeter

Joe Black schreef:

Niks mis met Suunto hahah, heb zelf de T3c en de T6.

Laatst was ik samen met de vrouw bij Decathlon, daar waren de hartslagmeters ruim op voorraad en je hoeft er niet heel veel voor neer te leggen, misschien kan je daar eens kijken.

Maar zoals Ronnyke al zegt, op marktplaats vind je ook leuke modellen voor een stuk minder dan in de winkel.


( just a note)
Mijn ervaring tijdens de amstel gold race met de hartslagmeters van Polar was ook niet goed smile van de 8 man reed ik met Suunto en de rest dus met Polar, toevallig bij allemaal deed de hartslagmeter het niet hahahha

Decathlon heeft een "eigen" merk dat toevalling gebruik maakt van ANT+ en comatible is met Garmin....
Altans dat wordt gezegd.

11

Re: Hartslagmeter

Na reeds mijn 3e Suunto T3C in een jaar tijd, nu bij het laatste kapotte exemplaar de T3d ontvangen, hopelijk gaan deze wat langer mee, kortom als ze het doen prima, maar zijn heel erg snel kapot (service daarentegen prima, binnen 7 dagen iedere keer nieuwe).

Dus als je up to date wilt blijven zonder iedere keer een nieuwe te moeven kopen Suunto .... smile

Hiervoor Polar, maar hartslag weergave regelmatig grote afwijkingen.

12

Re: Hartslagmeter

Suunto service is echt meer dan top, met mijn T6 kreeg ik een gratis upgrade naar een betere software.
Mijn T6 werkt echt prima in combi met hartslagmeter en racebikepod, heb er nooit geen problemen mee gehad, en met mijn T3c ook nooit geen problemen mee gehad.
Alleen de aanschaf prijs is wel behoorlijk.

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.