1

Onderwerp: Nog een nieuweling: Ralph

Dag allen,
mijn naam is Ralph, 28, afkomstig uit Zoetermeer. Ik lees sinds vorig jaar al mee op dit forum, maar vond het tijd om me eens te registreren.

Zelf ooit (1997 oid) begonnen met zelfstandig (en verkeerd) hardlopen nadat mijn toemalige vriendin (inmiddels vrouw) harder liep dan ik. Daarna met up- en downtime blijven lopen, maar nooit gestructureerd. In 2007/2008 lid geworden van de baangroep bij een atletiekvereniging. Die belasting bleek echter geen succes: blessures te over...
Toen we na een tijdje het stilzitten zat waren in januari 2009 een fitnessabonnement genomen. Ondanks mijn afkeer van groepslessen na wat maanden toch eens een spinninglesje meegedaan en vanaf dat moment verkocht. Langzaam ontstond toen het plan voor een duathlon (zwemmen geen succes).  Voor de zekerheid toch maar eens dat zwemmen geprobeerd, maar inderdaad, na zo'n 8 a 10 meter was de koek op.. Toch jeukte het wel, nadat ik bij het banenzwemmen al die borstcrawlers bezig zag.

Zo'n 4 weken voor de 1/8 in Ter Aar in 2009 toch de gok gewaagd en daar met schoolslag de 1/8 gedaan. Bijzonder goed bevallen (dankzij de tips en trucs in en om de wedstrijd die ik op dit forum heb opgedaan, dank!) en later dat jaar nog een Sprint in Leiderdorp en kwart in de Binnenmaas gedaan. Dit jaar iets serieuzer aan de slag met afgestemde schema's en leuke vooruitzichten. Toch zijn er vaak nog vragen die opdoemen met het toenemen van de ervaring.

Ik hoop nog vele jaren plezier te beleven aan deze sport (en mijn vrouw ook, door het beoefenen en onze langzaam veranderende lichamen ;-P )

Wie weet tot ziens en keep on tri-ing!
Ralph

2

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Welkom Ralph en veel succes.

Tot in de Binnenmaas dan neem ik aan?   Ik doe dit jaar de kwart mee daar.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

3 Laatst bewerkt door Rogier (15-06-10 10:43:59)

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Gezellig, ik heb mijn vrouw aangestoken met het loopvirus en het is gewoon leuk om te zien dat mensen boven zichzelf uit stijgen en het schijnbare onmogelijk mogelijk maken.
Top man, ga vooral door.

PS: Aardige username, ik zit meer aan de blauwe kant smile

4

Re: Nog een nieuweling: Ralph

@ ArieKuil: ik ben zeker van de partij in de Binnenmaas. Ik hoop daar mijn prestatie van afgelopen jaar te verbeteren: daar ging van alles mis ;-) (eerste keer kwart = leermoment!) Nog een tijd in gedachten? We hebben nog geen voorspellingstopic geloof ik.

@ Rogier: Niet dat we nou zo'm hoog niveau halen, maar alleen al de vele D1 en D2 trainingen vertalen zich in een ander vetpercentage. Nu die prestatie nog, haha!
Mijn username is nog een artefact van vroeger (gebruik deze al zo'n 12 jaar). Tegenwoordig ben ik niet meer zo actief in de OS-'probeersels'. Wie weet in de toekomst nog eens...

Over het aansteken van mensen: dat vind ik een van de leukste zaken! Twee vriend(inn)en en twee familieleden zijn gaan lopen, en dinsdag in het zwembad nog een militair op nieuwe ideeen gebracht (hij zwemt, MTB't en loopt al meer dan ik)...

5

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Dat is inderdaat een van de betere bijverschijnselen. Dat boven je uit stijgen is niet gebonden aan een grote prestatie in algemene zin. maar meer dat je zelf het voormalig nmogelijk geachte toch maar "even" doet. Ongeacht de finish tijd.
Er zijn tenslotten weinig mensen die deze idiote sport leuk vinden. (je moet toch een redelijke tik van de molen hebbn gehad om je in zo'n trainings schema te gooien:) )

6

Re: Nog een nieuweling: Ralph

@ UnixIT, ik had vorig jaar een onwijs goede tijdrit voor mijn doen dan.   Helaas heb ik een aantal maanden op mn nieuwe fiets moeten wachten (heb hem nu 2 weken) en niet kunnen fietsen dus moet nog effe goed gaan trainen.    Lopen is wel vooruit gegaan.

Had vorig jaar 1:23:21 geloof ik op de 1/8 en ga dit jaar de kwart doen dus weet echt niet wat ik moet verwachten.   < 2:30:00 ???   Die tijd stond nog met vrij weinig training.

@ Rogier, jullie hebben het dus ook?    Ik train elke dag en iedereen verklaard me voor gek, get a life krijg je dan te horen.    Mn vriendin steund me gelukkig in mn ding.     Helaas heb ik deze sport pas vorig jaar ontdekt en niet 10 jaar eerder.

Nu nog 10 kilo afvallen en dan hopelijk kan ik met de andere jongens meedraaien.

Tot in de binnenmaas

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

7

Re: Nog een nieuweling: Ralph

ArieKuil schreef:

Ik train elke dag en iedereen verklaart me voor gek, get a life krijg je dan te horen.

Haha, herkenbaar.
Het grappige vind ik dat "get a life" meestal betekent "kijk televisie want dat doen wij ook".
Tenminste dat is wat de mensen die je het hardst voor gek verklaren in hun vrije tijd blijkbaar voornamelijk doen....

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

8

Re: Nog een nieuweling: Ralph

DMM schreef:
ArieKuil schreef:

Ik train elke dag en iedereen verklaart me voor gek, get a life krijg je dan te horen.

Haha, herkenbaar.
Het grappige vind ik dat "get a life" meestal betekent "kijk televisie want dat doen wij ook".
Tenminste dat is wat de mensen die je het hardst voor gek verklaren in hun vrije tijd blijkbaar voornamelijk doen....

Om vervolgens te klagen dat ze wat aan hun gewicht moeten doen, of zich niet "fit" voelen of helemaal leuk, ze verbaast zijn dat ze niet mee kunnen komen met de kinderen of meer sportieve vrienden.

maar de toppers blijven toch de voetballers die je vertellen dat ze "dat" ook wel kunnen want ze staan tenslotte vrijwel elke zaterdag op het veld om een balletje te trappen (wel 90 minuten) en trainen ook iedere week. smile

9

Re: Nog een nieuweling: Ralph

@ ArieKuil die tijd zou met een goede basis wellicht wel lukken, want er is nog veel tijd om wat te winnen tot aan de Binnenmaas; ik had voor die tijd ook alleen 1/8 en sprint gedaan en ik ging enorm onderuit met de energiehuishouding (niet geoefend op goed drinken en mss iets eten onderweg). Dat luistert veel nauwer bij de dubbele afstand, kwam ik helaas achter. Ik had vorig jaar 2:18 staan, waarbij ik me al opblies in de eerste 30 km op de fiets...

Die get-a-life is een goede: ik print dit uit en neem dit mee naar mijn schoonfamilie a.s. zondag. Die vinden 2x per week 10 min lopen al genoeg en klagen over geen vooruitgang. Onze aanpak vinden ze letterlijk 'maar overdreven'. Tjah...

10

Re: Nog een nieuweling: Ralph

DMM schreef:
ArieKuil schreef:

Ik train elke dag en iedereen verklaart me voor gek, get a life krijg je dan te horen.

Haha, herkenbaar.
Het grappige vind ik dat "get a life" meestal betekent "kijk televisie want dat doen wij ook".
Tenminste dat is wat de mensen die je het hardst voor gek verklaren in hun vrije tijd blijkbaar voornamelijk doen....

haha, nouja, mensen durfen het vaak niet hardop tegen me te zeggen, maar in hun vraagstelling en hun ogen lees ik een soort afkeuring als je zegt dat je 10 tot 15 uur per week traint en idd, mensen kijken gemiddeld(!) twee uur per dag tv geloof ik. (Dat doe ik er trouwens ook gewoon naast smile ) Was laatst een midweekje bij mijn ouders aan het logeren, toen ging ik de ene dag 1,5 uur fietsen, de volgende dag 1 uurtje lopen en de dag er na 1 uurtje zwemmen: dat vonden ze belachelijk veel, haha Pas trouwens op met afvallen: grootste klacht van mijn moeder is dat ze mijn gezicht zo magertjes vindt en ze zegt dat ze me nu lelijk vindt. Ach, alles voor die laatste minuut tijdwinst. smile Ze zijn trouwens ook wel weer trots dat ik sneller loop dan zij fietsen, hoor. Niet dat jullie en masse de kinderbescherming hoeven bellen.

En voetballers zijn mietjes.

En Ralph: welkom!

11

Re: Nog een nieuweling: Ralph

JanR schreef:

haha, nouja, mensen durfen het vaak niet hardop tegen me te zeggen, maar in hun vraagstelling en hun ogen lees ik een soort afkeuring als je zegt dat je 10 tot 15 uur per week traint en idd, mensen kijken gemiddeld(!) twee uur per dag tv geloof ik. (Dat doe ik er trouwens ook gewoon naast smile ) Was laatst een midweekje bij mijn ouders aan het logeren, toen ging ik de ene dag 1,5 uur fietsen, de volgende dag 1 uurtje lopen en de dag er na 1 uurtje zwemmen: dat vonden ze belachelijk veel, haha Pas trouwens op met afvallen: grootste klacht van mijn moeder is dat ze mijn gezicht zo magertjes vindt en ze zegt dat ze me nu lelijk vindt. Ach, alles voor die laatste minuut tijdwinst. smile Ze zijn trouwens ook wel weer trots dat ik sneller loop dan zij fietsen, hoor. Niet dat jullie en masse de kinderbescherming hoeven bellen.

En voetballers zijn mietjes.

En Ralph: welkom!

Hm, niet echt herkenbaar. Als mij wordt gevraagd hoeveel ik train (6 tot 10x per week) door een medestudent dan krijg ik meer een bewonderende blik dan afkeuring. En mensen vragen waar ik de motivatie & discipline vandaan haal (en de tijd, maar dat is dus minder TV kijken wink )

En over het 'slanker' worden, ik heb anderhalf jaar Licht geroeid dus mijn ouders zijn allang blij dat ik niet voor elke wedstrijd 2 / 2.5kg moet crashen tongue

12

Re: Nog een nieuweling: Ralph

voetballetjers zijn mietjes?
de meeste tri-athleten zijn watjes omdat ze gaan huilen omdat ze zoveel trainen,.
gewoon niet lullen maar presteren hebben de tri-athl.zoveel succes of staan ze ook in de finale eerste 2 dus

13

Re: Nog een nieuweling: Ralph

leonbooy schreef:

voetballetjers zijn mietjes?
de meeste tri-athleten zijn watjes omdat ze gaan huilen omdat ze zoveel trainen,.
gewoon niet lullen maar presteren hebben de tri-athl.zoveel succes of staan ze ook in de finale eerste 2 dus

Klopt alle voetballers staan nu in de finale.

PS, Tijdens de halve finale heerlijk een duurloop gedaan, lekker rustig op de weg

14 Laatst bewerkt door Paul851 (09-07-10 22:51:59)

Re: Nog een nieuweling: Ralph

leonbooy schreef:

voetballetjers zijn mietjes?
de meeste tri-athleten zijn watjes omdat ze gaan huilen omdat ze zoveel trainen,.
gewoon niet lullen maar presteren hebben de tri-athl.zoveel succes of staan ze ook in de finale eerste 2 dus

Profvoetballers trainen "wel" 2 keer per dag een uur. Verder hebben ze geen verplichtingen, zoals werk. Inkomen walgelijk hoog, en in een wedstrijd lopen ze wel even ongeveer 10 kilometer. Dat is dus in 2 keer 3 kwartier, met een theepauze ertussen.
hebben ze naast de normale competitie nog een bekerwedstrijd, dan lopen ze te klagen dat ze het zo zwaar hebben. Op wedstrijddagen hoven ze niet te trainen.
Wij huilen niet omdat we zo veel trainen, da's meer opscheppen tegen elkaar tongue

Dus ja, voetballers zijn mietjes })

En dinsdag heb ik nog lekker een uurtje gezwommen, geen last gehad van dat voetbalgezeik.

15

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Dinsdag zelf ook gezwommen (in Schotland, Glasgow University) ;-) Ook daar was het heerlijk rustig trainen ;-)

16

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Wat hebben tri-atl.nou met voetballers?
Ik ben zelf prof .voetballer geweest en nog steeds trainer/coach in de voetballerij.
Daarnaast hoor ik nooit een voetballer de tri -sport afzeiken maar dikwijls wel andersom /Ik vind dit zielig en zonder zelfrespect voor de tri(0)atl.
Zelf geniet ik veel meer van de tri-sport ,maar dit wil niet zeggen dat alle voetballers mietjes e.d. zijn .
Lekker rustig is  ook zo'n opm.dan ook weer zo een opm over inkomen
ja nou en Je hebt toch je intrinsieke mot.marktwerking en ik kan niet anders verzinnen dat deze tri -atl niet boven de voetballerij staan jammer
tri -sport is zoveel meer

Deze zaken zijn qua sfeer,

17 Laatst bewerkt door Hans van Vlijmen (13-08-10 20:01:46)

Re: Nog een nieuweling: Ralph

@leonbooy
Je bent toch met me eens dat de voetballers verschrikkelijke hoge bedragen verdienen en dan klagen ze nog vaak dat ze te weinig verdienen
In het verleden vond Patrick Kluivert 6 miljoen Euro per jaar bij Barcelona te weining nou dan vraag ik mij af hoe dat zit
Voetbal is een mooie sport voor vele van ons maar het gaat wel op den duur kapot omdat de salarissen bijna niet meer op te brengen zijn kijk maar eens hoe de Nederlandse Eredivisieclubs financiël ervoor staan
Nu terug naar de triatlon: Elke serieuze topper traint gemiddeld 30 uur per week of meer en dan maakt het niet uit of het de OD afstand of de Ironmanafstand is en er zijn er maar vedomd weinig die bij wijze van spreken zonder sponsors ( alleen prijzengeld ) ervan kunnen leven
Voetballers zouden meer besef moeten hebben hoe goed ze het wel niet hebben ik ben in het verleden diverse malen in Oost-Europa geweest en dan schrik je toch wel even hoe goed het wij niet hebben
Wanneer ik profvoetballer zou zijn dan zou ik echt niet klagen over 2 wedstrijdjes per week voetballen want ze zouden maar eens moe worden ik zou elke wedstrijd "kotsend" van het veld afkomen met dat salaris wat ik zou kunnen verdienen
Waar ik mij ook ontzettend aan stoor is het gebrek voor de scheidsrechter elke keer dat gemekker tegen de scheids hangt mij en velen de keel uit In het rugby lopen kleerkasten rond van 2 meter hoog en 1 meter breed en mekkeren nooit tegen de scheids kijk dat is respect hebben
Verder hebben vele voetballers volgens mij op de theateracedemie gezeten want bij de geringste duw of trap vliegen ze naar de grond of liggen te kermen van de pijn
Wielrenners die op hun plaat gaan vragen zich eerst af Waar is mijn fiets ik wil door
Conclusie: Voetballers moeten iets minder aan hun eigen "ego"denken en zich verder om zich heen kijken en vooral denken

18

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Hey Leon,

http://www.youtube.com/watch?v=jbjCL-0oFWU

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

19

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Wat een discussie over voetbal(lers) door sporters die niet van voetbal (lijken te) houden in een voorsteltopic van iemand die niet van voetbal houdt! How's that for an unexpected twist... ;-)

20

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Bovenstaande schrijver heeft m.i. gelijk.
de voetballerij is een complete jungle.totaal niet uit te leggen aan mensen die deze wereld gelukkig niet kennen.

allerlei genuzzel

kan ook de vraag stellen:

wat voor zin heeft dit alles

leon

21

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Ieder zijn sport en ieder zijn mentaliteit.

Laat elkaar toch in z'n waarde.

Dat is toch sportiviteit??

22

Re: Nog een nieuweling: Ralph

@CarovZ: klopt helemaal! Geen idee of je het tegen mij had of niet, maar inhakend op de trend in dit draadje:

Ik ervaar persoonlijk maar slechts enkel nadeel van deze houding als het (specifiek) voetballers betreft. Ik houd ervan te zien dat mensen helemaal voor eigen sport gaan en moedig dat ook oprecht aan (ook 1-op-1 zegmaar). Ik sta vooraan in de rij als mensen van de bank afkomen om om het even wat aan sport te ondernemen (en dat heeft bijzondere interessante discussies opgeleverd!). Helaas is de enige tak van sport waarin deze houding niet wederzijds is... (een groot aantal mensen uit) de voetballerij. (Let wel, N=1 in dit onderzoek ;-))

Als er daadwerkelijk wederzijds respect zou zijn, had bovenstaande discussie vermoedelijk een andere wending genomen. Het lijkt erop dat andere (tri)atleten een vergelijkbare ervaring hebben.
Begrijp me goed: disrespect in de omgekeerde richting komt helaas ook voor bij heel veel andere sporten en dat is geen positieve zaak. Het zal toeval zijn dat dit mij eigenlijk nooit treft.

23 Laatst bewerkt door CarovZ (22-08-10 21:02:04)

Re: Nog een nieuweling: Ralph

@UnixIT

Was een algemene opmerking maar er zijn helaas te veel mensen (in algemene zin, niet naar tri alleen bedoeld) die het niet op kunnen brengen om respect te hebben voor sport op welk niveau dan ook.

Ik moet wel zeggen dat het mij opvalt dat in een aantal sporten er veeeeel meer respect is voor een ander.
Uit ervaring noem ik de triathlon, atletiek en danswereld.

24

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Danswereld? Zei iemand danswereld?

In de danswereld gaan we inderdaad zeer sportief en respectvol met elkaar om. Enerzijds omdat de danswereld een kleine wereld is, en veel dansers met elkaar bevriend zijn, anderzijds omdat dansen een jurysport is. Een jurylid verwacht van de dansers dat zij anderen kunnen ontwijken ( floorcraft ) en zal dat waarderen.

Verwacht overigens geen punica-oase bij de danswedstrijden. Ook onder de dansers zitten minder plezierige concurrenten.

Laat ik gelijk van de gelegenheid gebruik maken om iedereen heel veel succes te wensen in Almere. Zet 'm op!

25

Re: Nog een nieuweling: Ralph

Goedemiddag!
Ik zal me even voorstellen.
Mijn naam is Remy de Jong en werk voor het bedrijf Gezondheidsplein.
Wij zijn op dit moment met een project bezig om een Iphone applicatie te ontwikkelen.
We gaan een Tough Guy Trainer maken voor de Iphone, ik zal het toelichten.
Het is een sportprogramma waarbij je je eigen personal coach bij je hebt.
Je gaat de straat op in hardloop kleding en je laat je verassen door verschillende oefeningen.
Je traint hiermee de volgende elementen: Kracht, Explosiviteit, Lenigheid, Conditie.
Dit zijn de vier elementen die steeds terug komen in de trainingen.
Omdat we nog in de begin fase zitten van het project ben ik opzoek naar mensen die mijn trainingen wil testen.
Dit houdt in dat je een gratis training loopt en vervolgens feedback geeft wat je er goed aan vind en wat je er minder goed aan vind.
Ik zou het leuk vinden wanneer je je beschikbaar stelt om de trainingen te doen.
Wanneer je interesse hebt om in mijn testgroep te komen mail mij dan naar onderstaand adres:
remydejong7@hotmail.com
zodra je je aanmeldt krijg je meer informatie van mij, met een feedback formulier etc.

Alvast bedankt!
Met sportieve groet,
Remy de Jong