1

Onderwerp: disc cover

Hallo,

weet iemand een plek hier in nederland waar ze licht-gewicht disc covers verkopen zoals die van wheelbuilder.com? Deze lijkt mij echt perfect, alleen vind ik de verzendkosten ietwat hoog... Wie weet waar ik iets dergelijks kan krijgen zonder zulke hoge verzendkosten?

Alvast bedankt!

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

2

Re: disc cover

Viavia kwam ik over dit onderwerp op dit blog terecht:

http://duatleetmartin.web-log.nl/mijn_w … econd.html

Het lijkt erop dat ze in NL niet te verkrijgen zijn.
Kan je fietsenmaker ze niet bestellen?

3

Re: disc cover

ja, die blog had ik ook al gezien. Maar die is al van een tijdje geleden, dus misschien heeft iemand in tussentijd iets nieuws ontdekt?

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

4

Re: disc cover

Vervolgvraag:

Ik kan nu kiezen tussen:
A) Een tweedehands Hed Jet 50mm (oude versie a 1700gr)  icm een disc-cover van wheelbuilder (300 tot 400 gr), zodat ik kan afwisselen tussen twee dicht en niet dicht achterwiel ivm harde wind.
B) Een tweedhands set Hed Jet 90mm (ook oude versie). Earodynamischer gok ik, maar lastig voorwiel bij harde wind.

Wie heeft hier een goed advies over? Los van of de wielen nog sterk zijn, omdat ze tweedehands zijn...

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

5

Re: disc cover

Ik fiets met 82mm voorwiel, heb pas bij windkracht 4-5 zijwind op zeer slechte wegen last van de wind. Ik zou voor de 90mm gaan en als het echt hard waait dan steek je toch je trainingswiel voor?
Disc-cover vind ik beetje erg nep en lelijk, want je ziet het zeker.

Over de wielen hed jets zijn volgens mij gewoon aluminium wielen met wat 'carbon' er overheen geplakt. Stel je hebt een gat in het carbon kun je volgens mij nog gewoon doorfietsen. Dus de wielen zijn zeker nog wel goed te gebruiken. Al weet je natuurlijk nooit wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan.

6

Re: disc cover

mister_arby schreef:

Ik fiets met 82mm voorwiel, heb pas bij windkracht 4-5 zijwind op zeer slechte wegen last van de wind. Ik zou voor de 90mm gaan en als het echt hard waait dan steek je toch je trainingswiel voor?
Disc-cover vind ik beetje erg nep en lelijk, want je ziet het zeker.

Over de wielen hed jets zijn volgens mij gewoon aluminium wielen met wat 'carbon' er overheen geplakt. Stel je hebt een gat in het carbon kun je volgens mij nog gewoon doorfietsen. Dus de wielen zijn zeker nog wel goed te gebruiken. Al weet je natuurlijk nooit wat de vorige eigenaar er mee heeft gedaan.

Laten we voor het gemak uitgaan van fieten smile

7 Laatst bewerkt door ArieKuil (17-06-10 10:52:05)

Re: disc cover

Vind het wel interressant eigenlijk, voor 67 euro kun je eens kijken hoe het fietst met een dicht achterwiel i.p.v 600 ueor of meer uit te geven.

Misschien ga ik eens een bestelling plaatsen.

tnx voor de tip btw

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

8

Re: disc cover

IKzelf heb ook 90mm hoge velgen en vind ze met een stevige zijwind niet echt ideaal dan gebruik ik een 50mm velg. Zelf heb ik nu een disc wiel van pro besteld zijn vrij goed van gewicht en van prijs.

9

Re: disc cover

Een goedkoper alternatief waar ik zelf ook mee rijd zijn wieldoekjes van www.ligfietsshop.nl in Dronten. Dat is een textielen doek die je zelf op maat maakt en met bijgeleverde clips aan de spaaknippels bevestigd.
Mijn ervaringen zijn prima maar ik heb er nog niet mee in de regen gereden want ik ben bang dat het doek dan gaat rekken. Misschien is die vrees ten onrechte overigens.
Het rijdt in ieder geval prima. Je hebt het aerodynamische voordeel van luchtgeleiding langs een licht conische schijf (hetgeen beter schijnt te zijn dan een recht wiel) en tevens de voordelen van de veerkracht van een spaakwiel en bovendien geen herrie.
Nadeeltje is dat je bij een lekke band het doek iets moet losmaken om bij het ventiel te komen. Maar dat is een kleinigheidje.

10

Re: disc cover

RdB schreef:

Een goedkoper alternatief waar ik zelf ook mee rijd zijn wieldoekjes van www.ligfietsshop.nl in Dronten. Dat is een textielen doek die je zelf op maat maakt en met bijgeleverde clips aan de spaaknippels bevestigd.
Mijn ervaringen zijn prima maar ik heb er nog niet mee in de regen gereden want ik ben bang dat het doek dan gaat rekken. Misschien is die vrees ten onrechte overigens.
Het rijdt in ieder geval prima. Je hebt het aerodynamische voordeel van luchtgeleiding langs een licht conische schijf (hetgeen beter schijnt te zijn dan een recht wiel) en tevens de voordelen van de veerkracht van een spaakwiel en bovendien geen herrie.
Nadeeltje is dat je bij een lekke band het doek iets moet losmaken om bij het ventiel te komen. Maar dat is een kleinigheidje.

Ziet er leuk uit, maar ik heb geen van deze maten Wieldoekjes 16 inch
€28.50



Wieldoekjes voor 16 inch wielen.
[Productdetails...]


Wieldoekjes 20 inch
€28.50



Wieldoekjes voor 20 (406) inch wielen.
[Productdetails...]


Wieldoekjes 26 inch
€32.50



Wieldoekjes voor 26 inch.
[Productdetails...]



Ik heb toch echt een iets groter achterwiel smile

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.

11

Re: disc cover

Mn fietsenmaker zei dat die disc covers (zoals van wheelbuilder e.d.) gaan verschuiven en hij raadde mij deze af.

Vooralsnog zijn ze alleen in amerika te bestellen voor zover ik weet.   Wil toch nog iets meer productreviews hebben of ze ook daadwerkelijk schuiven enzo.

Bene ac absurdus !!!!!! (goed maar kansloos)

Planet X Pro Stealth Carbon - 3T Carbon Aerobar - shimano 105 black - Aero disc cover gaat besteld worden.

12

Re: disc cover

RdB schreef:

..en bovendien geen herrie.

Wááát? Dat zoemende geluid van een dicht achterwiel?! Herrie? Je bedoelt het mooiste en heerlijkste geluid dat er op aarde te horen is? Herrie?

Nouja! smile

13

Re: disc cover

Das idd een zalig geluid mmmm

14

Re: disc cover

Heb idd ergens op een ander forum gelezen dat als je de wheelcovers niet goed monteerd dat ze gaan verschuiven, en dat het zelfs tot lelijke val partijen kan uitlopen.
Daar en tegen zie ik het niet gebeuren dat die wheeldoekjes gaan verschuiven, maar bij slechte montage los schieten?

Beste lijkt mij gewoon een goed dicht achterwiel uit 1 stuk, en idd herrie? Tis een prachtig geluid..

If youd didn't Puke or Pass Out, you could have gone harder.