1

Onderwerp: tijdrithelm op tijdens training

Trian je met tijdrithelm op tijdens training ?

volgens mij niet nodig... of toch wel ?
ikzelf moest aardig wennen aan de helm

2

Re: tijdrithelm op tijdens training

wieger schreef:

Trian je met tijdrithelm op tijdens training ?

volgens mij niet nodig... of toch wel ?
ikzelf moest aardig wennen aan de helm

Alleen als je harder wil trainen, want je gaat tenslotter harder smile

nee, geen flauw idee, ik heb nog geen wielen en daarmee helemaal geen recht van spreken....

3

Re: tijdrithelm op tijdens training

Sowieso het op- en afzetten oefenen. Ook is mijn motto niets-veranderen-op-je-wedstrijddag dus ja, ik zou 'm bij een training op wel eens opzetten. Niet bij een ED training van 4h, maar wel bij die intervalletjes.

En je geeft zelf al aan dat je er aan moest wennen, dat zou ik bij m'n wedstrijd toch niet zo prettig vinden. Maargoed, dat ben ik smile

4

Re: tijdrithelm op tijdens training

Ik zet hem niet op bij training maar gebruik wel altijd een helm als ik op tt fiets train maar dan een gewone

5

Re: tijdrithelm op tijdens training

Ik heb er een aantal keren mee getraind. Vooral de houding is belangrijk (zet hem eerst zo veel mogelijk achterover) maar ook het geluid wordt enorm gedempt doordat je oren er in zitten. Je zult veel minder geluiden waarnemen. Tijdens een wedstrijd is dit nog niet zo'n probleem maar tijdens een training moet je beter opletten.

suc6 ermee.

MvG Edwin

6 Laatst bewerkt door duathleet (22-06-10 21:56:07)

Re: tijdrithelm op tijdens training

Je moet wel constant naar voren blijven kijken bij zo'n helm dan behoudt je het effect van de aerodynamica.
Teun Mulder de Wereldkampioen op de kilometer bij het baan wielrennen vertelde dat bij Holland Sport

Uitzending Holland Sport met Teun Mulder