1 Laatst bewerkt door Bigfietser (08-07-10 10:52:52)

Onderwerp: Almere of niet? Advies gevraagd

Ik ben een interimmer die op dit moment geen opdracht heeft. Komende maanden is vakantie en ben je niet gauw op een nieuwe klus. Dus ik zou aan Almere mee kunnen doen. Ik kan 6 dagen per week trainen.

Afgelopen weekend heb ik in Didam de halve traithlon gedaan in 4.52.32

Hett zou dus mijn eerste keer zijn.

Ik heb nog zes weken. Wie kan en wil me adviseren? Wie kan en wil me helpen?

Is het nog te halen in zes weken?
Wat zou ik nog aan training moeten doen?
Wat kan ik dan van de wedstrijd verwachten?

2

Re: Almere of niet? Advies gevraagd

1. ja kan
2. veel rustig duurtrainingen
3. het is ver

3 Laatst bewerkt door Scighera (08-07-10 12:51:27)

Re: Almere of niet? Advies gevraagd

ik denk dat meer info gewenst is smile met name de lengte van de langste duurtrainingen afgelopen periode smile

wat je kan verwachten: inderdaad een lange wedstrijd en veel wind (open parcours door de polders)

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

4

Re: Almere of niet? Advies gevraagd

Langste duurtraining

18 juni 5 1/2 uur fietsen plus 1 uur zwemmen
19 juni 1.35 uur lopen
21 juni 1.10 uur lopen 1uur zwemmen
24 juni 1.45 uur lopen
25 juni 5 uur fietsen 1 uur zwemmen
28 juni 120km in 3.14 uur (twee keer afsluitdijk op en neer)
29 juni 1.10 uur lopen
4 juli 1/2 didam 4.52.32
7 juli 1/8ste Nieuwe Niedorp
Vandaag 2 uur fietsen en 1 uur zwemmen

5

Re: Almere of niet? Advies gevraagd

hmm, fietsen zit wel goed zo te zien: erg netjes. zwemmen ook niet verkeerd.

blijft over het lopen, 1u45 max tot zover, zou ik eigenlijk meer aandacht aan besteden (opbouwen naar 2u15-2u30) maar de vraag is of dat raadzaam is 6 weken voor een hele. Dat laat ik dus even over aan de experts hier smile

Quintana Roo CD0.1 - Record QS TT - Quarq SRAM Red22 - Zipp 900/Hed.3/Dura-Ace C50
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Pink' – Dura-Ace 7800 TT - SRM Professional Rotor3D
Planet-X Stealth Pro Carbon 'Black' - Record QS - SRM Professional Dura-Ace
Empella Bonfire SL - CarbonFire - Dura-Ace 7800

6

Re: Almere of niet? Advies gevraagd

als je op dit moment soepeltjes 30km kunt lopen en geen moeite hebt om de komende weken een paar keer 200+ te rijden en een paar keer tussen 30 en 35 km te lopen zou ik ervoor gaan.

In het slechtste geval ga je kapot.... So what? Misschien krijg je wel nooit meer zo een kans qua tijd en motivatie.

Pijn doet het altijd (bij mij die ene keer in elk geval wel)

7

Re: Almere of niet? Advies gevraagd

@ vanzella

Ik heb vanaf oktober  en met april elke donderdag tenminste 25 km gelopen tot een max van 34 km en dat ging me redelijk goed af. eind april  heb ik de marathon van Rotterdam gedaan in 4.56 maar door een fiets ongeluk en het missen van een doel heb ik het gehouden op 1.30 uur max per week (gewicht 110 kg en lengte 204m is geen hardloop profiel, dus lopen hou ik op een minimum 2x per week).  Ik heb het gevoel dat ik makkelijk een 30km moet kunnen lopen.

8

Re: Almere of niet? Advies gevraagd

dan zou ik het gewoon doen! Eigenlijk heb je niks te verliezen en dan heb je ook gelijk wat te doen van de zomer!