1

Onderwerp: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Hallo allemaal!

Ik ben Martijn en ik ben 26 jaar oud... Sinds enkele maanden ben ik begonnen met trainen voor de sprint afstand bij de triathlon.  Van originene ben ik wedstrijdzwemmer, maar na 13 jaar ben ik daar op mijn 20e mee gestopt.. Aangezien ik daarna in mijn vrije tijd ook veel aan mountainbiken deed en hardlopen me redelijk goed afging, was ik op zoek naar een wedstrijdelement. Ik wilde natuurlijk wel ergens voor trainen!

Daarom heb ik op 10 september mijn eerste triathlon, in Spijkenisse. Ik ben inmiddels al hard aan het trainen (4x per week). Ik hoop op dit forum alle info te kunnen vinden, varierend van trainingsschema's tot kleding!

Groeten Martijn

2016: HM Egmond, HM Stevensloop, OD Bocholt, MD Didam, HM Berenloop

2

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Welkom Martijn!

Geniet ervan en ik denk dat je referentiekader met betrekking tot hard trainen snel zal worden aangepast smile

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

3

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Welkom,

Ik kom ook uit het wedstrijdzwemmen. Hoewel al weer een tijdje geleden. Gestopt om mn 17 en nu 27.

Ik zal je proberen bij te houden met het zwemmen in Spijkernisse. Laat je vervolgens niet te veel demotiveren door langzame zwemmers die vervolgens keihard (ik niet hoor) voorbij komen op de fiets.

Veel plezier!
Peter

4

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Deze (relatief) langzame zwemmer hoopt jullie toch wel voorbij te razen, maar idd, laat je daardoor niet motiveren ;-)

5

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Haha.. Dat zal ik zeker niet doen.. Maar mocht ik je nog met fietsen voor kunnen blijven (waar ik een hard hoofd in heb), dan zal je me vast wel voorbijgaan op het laatste onderdeel. Hardlopen is namelijk iets waar ik nog het meeste op moet trainen.

2016: HM Egmond, HM Stevensloop, OD Bocholt, MD Didam, HM Berenloop

6

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Ik zou dan wel heel slecht (en jij heel goed) moeten zwemmen wil ik iemand op een mountainbike niet inhalen op mijn tijdritfiets... Wat zwem jij op 1 km en fiets je op 40 km?

7

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Ik ruik een weddenschap smile

8

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Rogier schreef:

Ik ruik een weddenschap smile

Jouw reukvermogen is klaarblijkelijk niet helemaal in orde ;-) Martijn84 is een jaar ouder dan MartijnT, dus dat is niet eerlijk he.

9

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Succes met trainen.
Doeg Carla

10

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Haha.. een weddenschap zou eigenlijk veel te makkelijk zijn. Het is mijn eerste triathlonwedstrijd, en start daarom op de sprint afstand.. Dus ik zwem slechts 500 meter en daarna 20 ipv 40 km fietsen. Ik heb geen idee hoe het is om alles achter elkaar te doen, maar denk wel dat ik goed ben voorbereid. Ik zwem 2x per week 2000 meter, mijn trainafstand voor het fietsen is 27 km en voor het hardlopen 8 km..

Als het triathlonnen me bevalt na mijn 1e wedstrijd, ga ik in de winter wel doortrainen om in 2011 met een kwart te kunnen meedoen. En nu we het toch over fietsen hebben, heeft een van jullie misschien een idee waar ik een goede (en betaalbare) tijdritfiets op de kop kan tikken?

2016: HM Egmond, HM Stevensloop, OD Bocholt, MD Didam, HM Berenloop

11

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Dat hangt er vanaf wat je onder betaalbaar verstaat....

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

12

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Ergens tussen de 500-800 euro?? Is het mogelijk om voor dat geld een redelijke fiets te kopen?

2016: HM Egmond, HM Stevensloop, OD Bocholt, MD Didam, HM Berenloop

13

Re: Beginnend triathleet stelt zich voor!

Mogelijk tweedehands nieuw niet.

Ik ga ervanuit dat je al een gewone racefiets hebt. Anders zou ik een gewone racefiets kopen met eventueel een opzetstuurtje.