1

Onderwerp: Ironman Hawaii 2010

Welke Nederlandse atleten hebben zich 2010 gekwalificeerd voor de Ironman op Hawaii?

Om te beginnen ben ik dat zelf, en ben waarschijnlijk heel september en oktober in Kona!

2

Re: Ironman Hawaii 2010

Gefeliciteerd!!
Echt gaaf!
Hawaii (big island) is ook nog eens supermooi!

Heel veel succes
Doeg Carla

3

Re: Ironman Hawaii 2010

Amai uit zeer betrouwbare bron heb ik vernomen dat forumlid things ook op Hawaii komt koersen. Menno Oudeman plaatste zich ook vandaag, beide in Zurich.

Als het een beetje meezit kom ik ook nog die kant op, wel een ander eiland wink)

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

4

Re: Ironman Hawaii 2010

Congrats guys!!!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

5 Laatst bewerkt door draak (26-07-10 16:49:20)

Re: Ironman Hawaii 2010

?

6

Re: Ironman Hawaii 2010

Diederik,

De Ironman mensen zijn niet heel scheutig in het geven van een overzicht met de gekwalificeerde atleten. Vanuit Ironman Zurich weet ik dat er 4 Nederlanders zijn die hun slot hebben opgehaald. Op de site van Frankfurt zie ik nog 3 Nederlanders, in Oostenrijk en Frankrijk geen Nederlanders en Lanzarote 2. Dan hebben we dit weekend nog Regensburg met veel landgenoten en Ironman UK.

Dit zijn dan de Europese Ironmans, er zullen vast in de andere wedstrijden (ik weet er naast Diederik in ieder geval nog 2) mensen zijn die zich gekwalificeerd hebben. Een grote groep zal het niet zijn in ieder geval.

Wel kan ik zeggen dat ik zelf ook mag!! Dat is dan 1 van de 4 van Zurich. Ik heb er zin in en zit nu wat sites af te werken om te kijken hoe ik daar ga komen en verblijven.

Gr,

Things

7

Re: Ironman Hawaii 2010

Hoi Diederik,

Wij zijn ook weer van de partij hoor!
Harald heeft zich gekwalificeerd in utah en ik vorig jaar al in wisconsin.

Maar d'r zijn ernog wel een paar meer weet ik zo.
Lekker man, september en oktober in kona, wereldreiziger!!

Groet, irene

8 Laatst bewerkt door Diederik (05-08-10 08:19:41)

Re: Ironman Hawaii 2010

N.a.v. vorig jaar heb ik wel een aantal tips: vlieg niet met Lufthansa / Air United, vorig jaar in totaal 300 euro voor het vervoer van m'n fiets betaald. Volgens mij is British Airways goedkoper / beter met het vervoer van fietsen... Uhm... tips is meervoud maar kan me nu even niets bedenken.

Things, ga je alleen? Vorig jaar had ik een mooi (klein) plekje wat ik dit jaar misschien wel weer probeer te regelen.

9

Re: Ironman Hawaii 2010

Te laat, ik heb al geboekt bij United. Ik wist overigens dat het me 150 euro (one-way) ging kosten om mijn fiets mee te nemen. Was in de veronderstelling dat elke maatschappij dit deed die AMS - KOA vliegt (BA kan ik geen vluchten vinden vanuit Amsterdam). Het blijft vervelend dat ze net dit jaar al die bagage regels hebben aangepast bij KLM e.d. dat je maar bagage mee mag nemen van 157 cm in omtrek (L+B+H). Daar past mijn tijdritfietsje sowieso niet binnen. Dit geldt dus voor iedereen die z'n fiets tegenwoordig mee wil nemen in een vliegtuig. Dus let op met boeken want de prijzen voor het meenemen verschillen behoorlijk per aanbieder!

Ik ga met mijn vriendin. Ben nog druk op zoek naar accomodatie dus als je (of iemand anders) nog tip(s) hebt dan hoor ik het graag.

10

Re: Ironman Hawaii 2010

Wij hebben vorig via priceline een hotel geboekt.
Dat is een biedingssite.
Wij hebben voor weinig geld in het marriot gezeten!

http://www.priceline.com/
Hier is het mogelijk te bieden op kamers waarbij je data, stad + gebied en kwaliteitsniveau (aantal sterren) kunt aangeven.
Wordt het bod geaccepteerd dan verneem je gelijk welk hotel het geworden is en wordt het bedrag onmiddellijk van je creditcard afgeschreven.
Wordt je bod geweigerd dan kun je alleen opnieuw bieden door een gebied en/of kwaliteitsniveau toe te voegen. Lukt het niet in 1x dan kun het 24 uur later weer proberen.

http://www.hotwire.com
Hotwire werkt iets anders: hier geef je ook data + stad/gebied op + aantal personen.
Vervolgens verschijnt er een overzicht met hotels met prijzen en amenities.
Zodra je een hotel gekozen hebt en akkoord gaat, verneem je gelijk welk hotel het geworden en wordt er weer onmiddellijk afgeschreven.

11

Re: Ironman Hawaii 2010

Amai, 150 enkele reis. In dat geval heb ik vorig jaar totaal 450 euro voor mijn fiets betaald, we maakte een tussenstop van 2 dagen in San Francisco. Bij het boeken werd verteld dat onze bagage doorgelabeld kon worden, maar ter plaatse kon dit niet en moesten we 2x voor onze fiets betalen. Ik haaaaaat Air United! Dit jaar vlieg ik vanuit NZ met Air NZ, die nemen je fiets gratis mee. Klein verschil...

Overigens, vorig jaar een Amerikaan gesproken op het vliegveld die z'n eigen koffer in elkaar geknutseld had: voorvork demonteren, 1 crank eraf en je fiets kan door in een 'normale' koffer, geen extra kosten! Ik zie business, maar dat komt later, als ik hier uitgespeeld ben.

Voor accommodatie is het een bezoekje aan www.endurancesportstravel.com waard, vorig jaar had ik een super appartement aan zee, vervoer, ontbijt, rondleidingen over het parcours en uiteindelijk niet onbelangrijk gebleken: andere mensen om mee te praten. Zo heb ik de familie leren kennen die uiteindelijk mede verantwoordelijk is voor mijn komst naar NZ, zeiltocht door de pacific en alles wat ik hier gedaan heb.

12

Re: Ironman Hawaii 2010

Die ombouw actie van mijn fiets heb ik ook overwogen. Zeker omdat ik met m'n vriendin reis en we samen aan 1 koffer met kleding (en wat handbagage) ruim voldoende hebben ('t is Hawaii, hoeveel heb je nodig :-P). Het probleem is dat de 'normale' koffer niet aan de afmetingseisen van de vliegmaatschappij voldoet. Mijn frame is ong. 95 cm lang, 60 cm hoog, dan mag 'ie nog maar 2 cm breed zijn. Moet toegeven dat de TT fietsen tegenwoordig steeds smaller worden maar 2 cm halen ze toch echt niet. Maar het is het proberen waard (voor 300 euri's kan ik nog wel iets knutselen). Ik zal eens een grote normal koffer lenen en kijken of het past.
Iemand hier die dat al eens geprobeerd heeft en tips heeft?

Als accomodatie nu een heel lief condomiumpje op het oog. Wel op 6 mile van de finish maar dat is met een huurautootje snel opgelost.

@Diederik: Hoe goed kan je surfen. Anders kan je me eens een lesje geven in Hawaii (ben ook in NZ geweet en heb al wel eens geoefend) :-P.

13

Re: Ironman Hawaii 2010

heb het idee dat er dit jaar meer nederlanders Hawai onveilig gaan maken als vorig jaar smile top dus !!

14

Re: Ironman Hawaii 2010

Things schreef:

@Diederik: Hoe goed kan je surfen. Anders kan je me eens een lesje geven in Hawaii (ben ook in NZ geweet en heb al wel eens geoefend) :-P.

Haha, we kunnen wel wat gaan spelen. Vorig jaar al een paar middagjes en board geleend en zelfs een lesje genomen. Voelde heel goed, op hele hoge golven en ik stond heel recht op. Tot ik de foto's zag...

Je mag trouwens volgens Lufthansa wel een gratis ski bag meenemen, kunnen we daar niks mee? Is het niet mogelijk een paar ski's om te bouwen tot een fraai kader?

"Between Europe and the USA, Canada and Mexico: 1 piece of baggage max. 23kg + one pair of skis"

15

Re: Ironman Hawaii 2010

Hawaii is één grote puzzel. Blijkbaar niet alleen voor mij ;-)

Nog trucs om een coach in een koffer mee te smokkelen? Of een sponsor...

16

Re: Ironman Hawaii 2010

Als je voldoet aan de term one pair of skis...

17

Re: Ironman Hawaii 2010

Things schreef:

De Ironman mensen zijn niet heel scheutig in het geven van een overzicht met de gekwalificeerde atleten. Vanuit Ironman Zurich weet ik dat er 4 Nederlanders zijn die hun slot hebben opgehaald. Op de site van Frankfurt zie ik nog 3 Nederlanders, in Oostenrijk en Frankrijk geen Nederlanders en Lanzarote 2. Dan hebben we dit weekend nog Regensburg met veel landgenoten en Ironman UK.

Dit zijn dan de Europese Ironmans, er zullen vast in de andere wedstrijden (ik weet er naast Diederik in ieder geval nog 2) mensen zijn die zich gekwalificeerd hebben. Een grote groep zal het niet zijn in ieder geval.

Ik kom uit op een kleine 17 Nederlanders die een slot voor Hawaii hebben.

Bij deze meteen even een oproep annex schaamteloze plug. Zoals jullie wellicht weten gaan we hier in NL - terwijl jullie lekker aan het zweten zijn in de lavavelden - een feestje bouwen: de Nacht van DE triathlon. Vanwege het 10-jarig bestaan van Triathlonweb dit jaar wat groter en meer aangekleed. Met uiteraard live-beelden van Hawaii, maar we willen graag ook specifieker op de hoogte blijven van de verrichtingen van jullie en de andere Nederlanders. Zouden jullie familie/begeleiders die meegaan Ruud de Haan regelmatig op de hoogte kunnen houden van jullie wedervaren via SMS, Twitter en/of Facebook? Dan nemen Ruud en Wim dat tijdens de Nacht mee in hun commentaren.

In ieder geval veel succes op Hawaii.

Time is an illusion
Lunchtime doubly so.

18

Re: Ironman Hawaii 2010

Gecko schreef:
Things schreef:

De Ironman mensen zijn niet heel scheutig in het geven van een overzicht met de gekwalificeerde atleten. Vanuit Ironman Zurich weet ik dat er 4 Nederlanders zijn die hun slot hebben opgehaald. Op de site van Frankfurt zie ik nog 3 Nederlanders, in Oostenrijk en Frankrijk geen Nederlanders en Lanzarote 2. Dan hebben we dit weekend nog Regensburg met veel landgenoten en Ironman UK.

Dit zijn dan de Europese Ironmans, er zullen vast in de andere wedstrijden (ik weet er naast Diederik in ieder geval nog 2) mensen zijn die zich gekwalificeerd hebben. Een grote groep zal het niet zijn in ieder geval.

Ik kom uit op een kleine 17 Nederlanders die een slot voor Hawaii hebben.

Bij deze meteen even een oproep annex schaamteloze plug. Zoals jullie wellicht weten gaan we hier in NL - terwijl jullie lekker aan het zweten zijn in de lavavelden - een feestje bouwen: de Nacht van DE triathlon. Vanwege het 10-jarig bestaan van Triathlonweb dit jaar wat groter en meer aangekleed. Met uiteraard live-beelden van Hawaii, maar we willen graag ook specifieker op de hoogte blijven van de verrichtingen van jullie en de andere Nederlanders. Zouden jullie familie/begeleiders die meegaan Ruud de Haan regelmatig op de hoogte kunnen houden van jullie wedervaren via SMS, Twitter en/of Facebook? Dan nemen Ruud en Wim dat tijdens de Nacht mee in hun commentaren.

In ieder geval veel succes op Hawaii.

Joh waar is die nacht van triathlon? ben ook wel benieuwd naar live hawaii beelden eigenlijk!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

19

Re: Ironman Hawaii 2010

17 NL-ers, da's veel meer dan vorig jaar! Kunnen we eindelijk de landenparade groots aanpakken tongue

Gecko: als ik iemand heb / weet dan laat ik het je weten.

20

Re: Ironman Hawaii 2010

Ja ben ook benieuwd naar de nacht van de triathlon, is vast gezelliger dan een hele nacht naar een comp, beeldscherm kijken

21 Laatst bewerkt door UnixIt (09-08-10 11:20:02)

Re: Ironman Hawaii 2010

Voor Nacht vd Tri, zie hoofdpagina van Triatlonweb (staat links een ad; zo niet, 1 of 2 keer verversen)

http://www.triathlonweb.nl/twn/show.php … p;ID=nacht

22

Re: Ironman Hawaii 2010

Ook op triathlonweb een overzicht van gekwalificeerde, Nederlandse atleten gevonden:

   1. Carla van Rooijen (IM SA)
   2. Jason v.d. Burgt (IM SA)
   3. Diederik Scheltinga (IM UK)
   4. Klaas de Leth (IM UK)
   5. Andries Koers (IM Zurich)
   6. Menno Oudeman (IM Zurich)
   7. Rob de Boer (IM Zurich)
   8. Heleen bij de Vaate (IM Zurich)
   9. Yvonne van Vlerken (IM Cozumel / IM Frankfurt)
  10. Cornelia Roth (IM Frankfurt)
  11. Hans Roodzant (IM Frankfurt)
  12. Michel Besseling (IM Frankfurt)
  13. Peter Slijkhuis (IM Lanzarote)
  14. Gosse Beerda (IM Lanzarote)
  15. Irene Kinnegim (IM Wisconsin)
  16. Harald van Rijn (IM Utah)
  17. Pieter Iedema (IM Florida)
  18. Jacques van Leeuwen (IM CdA)

23

Re: Ironman Hawaii 2010

Voorzover ik weet missen er een paar namen van IM Frankfurt.

24

Re: Ironman Hawaii 2010

Ik kom met een paar vrienden kijken naar de wedstrijd op Hawaii. Ben er nog nooit geweest. Wat raden jullie aan voor de neutrale toeschouwer?

en bestaat er ook zoiets als het Holland House (lees: kroeg of iets dergelijks waar veel Nederlanders komen) ....?

25

Re: Ironman Hawaii 2010

Holland House: moeten we zelf even afspreken, goed plan!

Na zwemmen: goede plek is op de kruising van Palani road (of Henry, weet niet zeker) met de Queen Kaahumanu, daar kom je op de fiets kort na het zwemmen 2x voorbij. Er zijn diverse organisaties die naar de afslag naar Hawi rijden met busjes, misschien kan je een lift regelen. Anders is het lang wachten.

Begin en eind vd marathon kom je 2x langs de kruising Kuakini Hwy en Hualalai Rd. Als de pro's gaan finishen zie je mij daar ergens voorbij komen, haha! Maaruh, tijdens het lopen is het ook handig een fiets te hebben, kan je ook het lijden in het energy lab bekijken, altijd leuk.

Ben nu in Kona, vandaag voor het eerst gefietst: nu weet ik weer waarom ik mezelf beloofde hier nooit meer terug te komen. Toch ben ik weer hier. Queen K Highway: het is afschuwelijk heet, de wind is erg sterk, het asfalt is zwart, de lava is zwart, de boompjes en struikjes zijn bruin, zo ver het oog rijkt... Niks aan!