1

Onderwerp: Even voorstellen

Hallo,


Ik kom uit Goutum Friesland en sinds een tweetal maanden aan het trainen voor de triathlon. Van jongs af aan altijd gevoetbald, op redelijk niveau, maar toen ik kort geleden de 30 passeerde en vader ging worden, was ik daar ineens helemaal klaar mee. Na het voetbalseizoen in mei een racefiets gekocht en tussendoor een beetje hardlopen, maar toen nog niet aan de sport 'triathlon' gedacht, tot een vriend van mij er eentje ging doen. Toen dacht ik: 1 en 1 = 3.

Vanaf dat moment heb je een doel en dat maakt trainen alleen maar leuker. Als voetballer had ik altijd een goede conditie, maar duurlopen is heel wat anders. Inmiddels loop ik 10 km met redelijk gemak. Fietsen gaat me goed af, maar zwemmen blijkt lastiger dan gedacht. Maar ook daarin is trainen de enige manier om progressie te boeken.

Eind Aug de 1/4 in Anna Paulowna en begin sept de 1/8 in drachten, ben benieuwd!

2

Re: Even voorstellen

Welkom! Leuk dat er steeds meer mensen naar triathlon switchen! Succes met trainen en wedstrijden!

3

Re: Even voorstellen

Welkom en knallen!!! smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

4

Re: Even voorstellen

He Goutumer!
Goed plan om naar Anna Paulowna te gaan! Dat zwemmen is idd lastig. Goede begeleiding is aan te raden!

Groeten uit wommels

5

Re: Even voorstellen

Hey Wommels,


Ga jij ook naar Anna Paulowna dan?

6

Re: Even voorstellen

Welkom, leuk dat je begonnen bent met deze mooie sport.

Wat betreft het zwemmen, tjs, als je nooit die spieren gebruikt hebt zul je sze eerst moeten activeren, ofwel: trainen.... maar dat is niet alleen op kracht m,aar dan ook op techniek.

succes

7

Re: Even voorstellen

Vraagje: Stel, je zwemt zonder wetsuit in je zwembroek. Ga je dan nadat je uit het water bent jezelf afdrogen, zwembroek uit en dan in je blote kont in je trisuit stappen?

8

Re: Even voorstellen

ik zou lekker gewoon in je tri-suit gaan zwemmen. Deze zijn er vaak ook voor gemaakt. Wanneer je wel een wetsuit aan doet kan je trisuit onder je wetsuit. Je hoeft deze dus niet te wisselen en dit scheelt je natuurlijk weer tijd. In je trisuit doe je dus gewoon lekker heel je wedstrijd en je heoft dus alleen van schoenen te wisselen (en natuurlijk je helm opzetten voor het fietsen).  Afdrogen is niet echt nodig. De tri-suits die op de markt zijn drogen allemaal heel erg snel en met de rijwind op de fiets ben je dus binnen no-time helemaal droog.

Veel plezier en trainse de komende tijd

9

Re: Even voorstellen

Hallo, ik ga het er ook op wagen. Fanatiek spelsporter geweest. Academie LO gedaan. Roofbouw gepleegd op mijn lichaam. Ook vanwege mijn lichaamsbouw. Niet te dik, maar te klein. 1,80m, 95 kilo. 42 jaar. Woonachtig in Rosmalen. Nu nog alleen training en coaching. Artrose in de heup en meniscus kapot. Advies gekregen om te gaan fietsen en zwemmen. En daar vond ik mijzelf toch iets te jong voor.
Maar toen dacht ik, op de academie een keer de halve triathlon gedaan ('92) met een paar dwazen van mijn jaar. (We hadden als spelsporters ook gewoon voor de kwart kunnen kiezen) Na bijna acht uur was ik nog de enige op het parcours. De posten waren al opgebroken, maar het was mijn eer te na om te stoppen. Ik heb hem dus afgemaakt en dat gaf een enorme kick. Misschien moet ik dat maar weer gaan oppakken.
De planning is om in september te starten met de zwemtraining in Eindhoven. Op dit moment wat aan het fietsen en lopen om weer wat gewend te raken. 2 x fietsen en 2 x lopen in de week. 25 km fietsen in 55' en 7 km lopen in 42'. Ik wil in juli 2011 een kwart gaan doen in ongeveer 2:50 uur. Dus nog tijd zat. Ik wil ook nog lid worden van een vereniging. Waalwijk en Tilburg zijn volgens mij de dichtstbijzijnde. Klopt dat? Wanneer is het trouwens handig om lid te worden? Meteen natuurlijk, haha!

Groeten, Folkie

10

Re: Even voorstellen

@Folkie, kom gezellig naar Waalwijk!

11

Re: Even voorstellen

Ik zal er over nadenken. Wij gaan binnenkort verhuizen naar Hilvarenbeek en dan is TRR misschien handiger. Ik heb wel gezien dat zij hun zwemtraining in Waalwijk doen. Hoe gaat het verder met de starter. Inmiddels al meer gevorderd?! De eerste triathlon achter de rug?

12

Re: Even voorstellen

Even off topic dan maar.
Aanstaande zaterdag mijn tweede triathlon in kamperland, ben echt zenuwachtig al.
We gaan hem finishen dat zeker, maakt me niet uit welke tijd. Ben al trots dat ik met mijn asportieve verleden en pas een half jaar geleden begonnen met fanatiek sporten dit allemaal al kan!
Jij succes met je keuze, beek is leuk wonen. Mijn man komt uit Diessen.
Doeg Carla

13

Re: Even voorstellen

kjgoutum schreef:

Hey Wommels,


Ga jij ook naar Anna Paulowna dan?

Dat was wel de bedoeling, helaas ben ik nogal wat verkouden en is het trainen er de laatste tijd bij gebleven. Ik ga vanavond het zwembad weer in om te kijken of het gaat! Zo ja, dan ben ik er zaterdag bij, jij ook?

14

Re: Even voorstellen

Jazeker, ga er samen met een vriend heen. De weersvoorspellingen zijn ook goed, dus heb er zin in!