1 Laatst bewerkt door Lieke (07-08-10 23:04:11)

Onderwerp: Gezocht: 2e hands aero bar

Nu ik dan een nieuwe fiets heb gekocht kan ik natuurlijk niet meer blijven fietsen met me oude ligstuur. Daarom ben ik op zoek naar een mooie 2e hands aero bar voor een mooie prijs, d.w.z. rond de 50 euro. Wie heeft er nog iets moois liggen voor een oversized stuur?!

Deze kan dus echt niet meer: http://i101.twenga.com/sport/opzetstuur/comus-triatlon-opzetstuur-ligstuur-tp_3821145287042888447.png

2

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Op prikbord staat er een in almere te koop voor 35 euro
Profile Design Century triathlon stuur
Profile Design Century triathlon stuur is z.g.a.n.

Afmetingen: 26.0-31.8mm stuurklemming
Gewicht: 600 gram
Verstelbaarheid: Verdraaibare armsteunen (360 graden). Verschuifbare armsteunen (38mm naar buiten-binnen)

Vraagprijs €35

Voor vragen kunt u mailen of bellen, 06-11646947. (Roy)

Succes! Carla

3

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

starter schreef:

Op prikbord staat er een in almere te koop voor 35 euro
Profile Design Century triathlon stuur
Profile Design Century triathlon stuur is z.g.a.n.

Afmetingen: 26.0-31.8mm stuurklemming
Gewicht: 600 gram
Verstelbaarheid: Verdraaibare armsteunen (360 graden). Verschuifbare armsteunen (38mm naar buiten-binnen)

Vraagprijs €35

Voor vragen kunt u mailen of bellen, 06-11646947. (Roy)

Succes! Carla

Dankje voor de tip Carla. Alleen als ik even Google en de plaatjes bekijk ziet die er niet heel veel anders uit dan mijn huidige al is hij wel wat kleiner..

4

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

voor 100 a 120 heb je nieuw een goede... eenmalig 50 euro meer is p-nuts lijkt me, maar dat vind ik..

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

5

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

zaag de twee boog uit je huidige stuur en je hebt twee stukken die je zelf kunt positioneren...

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

6

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Bwa via internet kun je die wel redelijk goedkoop vinden denk ik die van deda of 3T zijn zo duur niet als profil en dan heb je nieuwe die zeker zo goed zijn.

7

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Op deze site zijn prijzen vanaf € 90,- voor diverse ligsturen.

Mijn ervaring met de leverancier is goed.

groet,
Peter

8

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Als je een ligstuurtje koopt, let er dan op dat het einde een 'knik' omhoog zit. Ziet er misschien wat minder strak uit, maar anders komt er te veel spanning op je polsen!

9 Laatst bewerkt door Lieke (09-08-10 19:19:49)

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Cornelis schreef:

Als je een ligstuurtje koopt, let er dan op dat het einde een 'knik' omhoog zit. Ziet er misschien wat minder strak uit, maar anders komt er te veel spanning op je polsen!

Thanks voor de tip, ik wist al niet goed wat nu precies het verschil is tussen al die stuurtjes (behalve materiaal). Als ik het goed begrijp is de Profile T1+ dus beter voor de polsen dan de Profile ZBS TT..?!

http://www.profile-design.com/files/product-images/profile-design/aerobars/_thumbs/pd_aerobar_t1plus_angle_1.jpg  http://www.profile-design.com/files/product-images/profile-design/aerobars/_thumbs/pd_aerobar_zbs_tt_angle_1.jpg

Nog meer dingen waar ik op moet letten? Nu ik dan toch beter weer in de buidel moet tasten voor een nieuw stuurtje i.p.v. een 2e hands stuurtje..

10

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Ik heb zelf deze gekocht voor 119.. prima staat ontvangen en nooit last gehad van de polsjes

http://www.triathlonshop.be/catalog/pro … cts_id=496

Succes met je keuze en echt een foute keuze kun je niet maken! Let wel op dat hij ivm nieuwe regels niet verder uitsteekt dan 15 cm voor je as/remmen (afzagen kan uiteraard altijd)

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

11 Laatst bewerkt door mcelr (09-08-10 16:59:26)

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Die regels gelden toch alleen in stayer wedstrijden?

Commit first, then figure it out

12

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Lieke schreef:
Cornelis schreef:

'knik' omhoog

T1+ dus beter voor de polsen dan de Profile ZBS TT..?!

Of de versie met de S-bend.

Ben ik ook wel benieuwd naar, want die vind ik er dan wel weer strak uitzien.

Ik ga dan toch maar naar een (race) FM om ea uit te proberen. Dat is mij die extra 20 euro dan wel waard.

13

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Cornelis schreef:

Als je een ligstuurtje koopt, let er dan op dat het einde een 'knik' omhoog zit. Ziet er misschien wat minder strak uit, maar anders komt er te veel spanning op je polsen!

Goeie tip! En niet alleen op de polsen, maar ook rond de nek/schouders ontwikkel ik zelf erg veel spanning met mijn handen en een dergelijke onergonomische houding.

(Nu kun je ergonomisch sowieso twijfelen aan een tijdrithouding, maar goed)

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

14

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Adviseren we nu tegen s-bends en straight-bends of alleen straight-bends.
Graag wat verheldering, dan weet ik waar ik het mee oneens moet zijn.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

15

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

jacob, dat jij nou zo'n ontzettende koning bent dat je 150 km in 4 uur doet (nog gelukt trouwens?), betekent niet dat anderen geen comfort zoeken. Ik heb zelf een S-bend en heb daar spijt van. Als ik weer een nieuw stuurtje zou kopen zou ik er zeker een kopen die op het eind omhoog loopt. Fiets zelf nu eigenlijk ook op die manier, maar dan dus met mijn handen voor de buizen ipv erop... Dan maar wat minder flashie

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

16

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Natuurlijk lukt Jacob dat. HTFU... ofzo?

Persoonlijk heb ik iets "tegen" alle extensions waarbij de pols in ulnair deviatie en of de elleboog in overdreven pronatie stand staan. Nu is het woord "overdreven" weer niet heel erg concreet, moeilijk om daar een getal aan te hangen. Ik zou kunnen opzoeken wat de MLPP is van die gewrichten, maar daar ben ik te lam voor. Als iemand met straight- danwel s-extensions comfortabel kan zitten is dat natuurlijk ook geen probleem. If something's stupid and it works, it ain't stupid wink.

Persoonlijke voorkeur; 3T ski bends.

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

17

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Vervelend voor je Ben. Maar je begrijpt dat op basis van anecdotaal bewijs (jij) het niet verstandig is om generaliserende uitspraken te doen. Zoals Cornelis hierboven doet. Alle "niet ski-bends zijn" niet het kwaad. Ik rij ermee, Pietje rijdt ermee, Klaasje rijdt ermee. Allemaal met ervaringen die positief zijn.
Zowel voor Pietje, Klaasje als voor mij is het niet relevant hoe snel wij gaan. Dat is blijkbaar vooral voor jou een manier om tegen mij aan te schoppen.

Ik wilde simpelweg weten of s-bends ook tot het kwaad hoorden, of dat dit alleen tot straight bends was beperkt. Een vraag om verduidelijking dus, waarna een discussie zou kunnen volgen met betrekking tot de merites van verschillende extensions. Maar dat is niet meer nodig, want jij had een slechte ervaring en ik fiets een bepaalde snelheid.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

18

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Ik heb dit opzetstuurtje thuis nog nieuw liggen:
http://www.futurumshop.nl/img/6150-0027-N0810.jpg

Mocht je interesse hebben, laat maar weten.
Opsturen is geen probleem.

19

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Na het lezen van dit artikel weet ik in ieder geval dat het een ski-bend gaat worden..

http://www.bikesportmichigan.com/features/sbend.shtml

20

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Ik heb even goed rondgekeken en een aantal opties gevonden. Nou is de T1+ de meest praktische maar vind ik die double bend gewoon niet mooi. Wat zijn jullie ervaringen met onderstaande stuurtjes?

Profile Design ZBS Ski Bend
+ Mooi strak design
+ Lage armpads
- Armpads niet in lengterichting verplaatsbaar
- Lengte bars niet aanpasbaar (min. 225 mm)

Profile Design T1+
+ Armpads in lengte verplaatsbaar
+ Lengte bars aanpasbaar
+ Lage armpads
- Design, ik vind de double bend niet mooi

Deda Parabolica Uno
+ Mooi strak design
+ Lengte bars aanpasbaar
- Armpads klein beetje verplaatsbaar
- Nog geen online shop in NL gevonden met Deda

De afstand tussen het midden van mijn stuur tot voorbij de remhendels is 19 cm, dit is dus de max afstand voor de aero bar. En is het nu wel of niet verstandig om er een verbindingsstuk bij aan te schaffen voor wedstrijden? (recreatief 1/8e en 1/4e). En kan bijv. een BBB of Profile brug op alle soorten aerobars?

Helaas heb ik niet een winkel in de buurt waar ik de stuurtjes uit kan proberen. Vandaar mijn online zoektocht.

Alvast bedankt!

21

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Hi Lieke,
Het Deda stuurtje is iig verkrijgbaar bij bikeparts4u, dat levert 'm dan een minnetje minder op. Misschien helpt dat je wink

Obsessed is just a word the lazy use to describe the dedicated

22 Laatst bewerkt door Vanzella (19-08-10 15:10:43)

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Ha Lieke,

Dat remhendel verhaal geldt alleen bij stayer wedstrijden. Dat was dit jaar in Nederland alleen het NK Sprint in Stein. Bij recreatieve wedstrijden en zelfs op het NK OD in Holten mag je gewoon met "normale" opzetstuurtjes rijden die zonder brug of lengte beperking zijn.

Mocht je een keer toch een stayer wedstrijd doen (bijvoorbeeld in Belgie en Duitsland zijn er redelijk veel). Met een inbus sleutel heb je je stuurtje er af in 5 minuten.

Over welk stuurtje je moet kiezen? Ik kan alleen reclame maken voor profile. Mijn vrouw en ik hebben allebei een Profile stuurtje. Zij de T2+Cobra (is S bend dus die wil jij niet). Ik heb de "oude" carbon stryke. Is een J bend met een bochtje. Beiden zijn erg prettige sturen, zeer goed te stellen, makkelijk te monteren/verwijderen en comfortabel. Plus mijn Carbon stryke is na 4 jaar regelmatig gebruik nog steeds in zeer goede staat, zelfs de kussentjes. Ze zijn wel duurder dan jouw uitgangspunt, maar de alu varianten zijn volgens mij net zo goed stelbaar, beter betaalbaar.  Deda heb ik geen ervaring mee. Succes!

23

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Vanzella schreef:

Dat remhendel verhaal geldt alleen bij stayer wedstrijden. Dat was dit jaar in Nederland alleen het NK Sprint in Stein. Bij recreatieve wedstrijden en zelfs op het NK OD in Holten mag je gewoon met "normale" opzetstuurtjes rijden die zonder brug of lengte beperking zijn.

Dus deze regel uit het reglement heb ik niet mee te maken bij recreatieve wedstrijden?
f) Bij NIET-stayerwedstrijden mogen opzetsturen niet verder uitsteken dan 15 cm voor de as van het
voorwiel en niet langer zijn dan de voorste lijn van de remhendels;

Maar dat verbindingsstuk hoef ik me in ieder geval niet druk om te maken, thanks.

24

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

DMM schreef:

Hi Lieke,
Het Deda stuurtje is iig verkrijgbaar bij bikeparts4u, dat levert 'm dan een minnetje minder op. Misschien helpt dat je wink

Thanks.. ;-)

25

Re: Gezocht: 2e hands aero bar

Lieke schreef:
Vanzella schreef:

Dat remhendel verhaal geldt alleen bij stayer wedstrijden. Dat was dit jaar in Nederland alleen het NK Sprint in Stein. Bij recreatieve wedstrijden en zelfs op het NK OD in Holten mag je gewoon met "normale" opzetstuurtjes rijden die zonder brug of lengte beperking zijn.

Dus deze regel uit het reglement heb ik niet mee te maken bij recreatieve wedstrijden?
f) Bij NIET-stayerwedstrijden mogen opzetsturen niet verder uitsteken dan 15 cm voor de as van het
voorwiel en niet langer zijn dan de voorste lijn van de remhendels;

Maar dat verbindingsstuk hoef ik me in ieder geval niet druk om te maken, thanks.

Ik heb nog nooit gezien dat daarop gecontroleerd werd. Ik rijd met een Syntace opzetstuur dat duidelijk voor de remhendels uitsteekt.