1

Onderwerp: Help.....SIGMA fietscomputer

Hallo

Ik heb een SIGMA BC 1106 gekocht, puur en alleen voor de standaard functies EN omdat ik een tellertje voor fiets 1 en 2 wilde hebben.

Naief als ik ben dacht ik met de aankoop dat je dan meteen alles hebt voor 2 fietsen. Mis. Er moet nog een sensor en stuurhouder en magneet bij. Setje gekocht bij de decathlon, gevraagd of de sensor met alles sigma's werkte en ja hoor, dat was zo. Bon, wellicht in een adner tijdperk, dan wel dat ik iets volledig verkeerd doe, maar die 2e sensor doet helemaal niets.

Ik heb een 2e sensor, art nr 00417, waar in het boekje van gezegd wordt :

1) de sensor is voor 2 fietsen
2) op het doosje : sensor voor de 2e fiets

Redelijk tegenstrijdig lijkt me. Je moet met een pen een knopje indrukken en knippert er een groen lampje is het fiets 1 en bij een rood lampje is het fiets 2.

Volgens mij moet zou dat ding toch gewoon als 2e sensor ook de 2e fiets op moeten pikken?

Overigens staat er weer in mijn boekje dat de 2e sensor art nr 00405 is, maar die is dan weer niet te vinden op de website simga-sports.com

HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEELP

A+

2

Re: Help.....SIGMA fietscomputer

ik heb dat gehad met mijn polar bij fiets 1 werkte alles prima dus ik mijn computertje op andere fiets ook met alle sensors erop en eraan en die deed niks. MAAR met in mijn computertje dan naar fiets 2 te gaan werkte het wel dus als ik van fiets wissel moet ik in dat ding ook altijd van fiets1 naar fiets2 gaan en andersom blijkt een coderings geval te zijn :-)

3

Re: Help.....SIGMA fietscomputer

Ik laat het weten. Morgen kan ik bellen met Duitsland, daar zit SIGMA

A+

4

Re: Help.....SIGMA fietscomputer

Ik heb vorige week een sigma van m'n fiets gesloopt, nieuw gekocht met cadans maar geen enkele keer op een triathlon werkte zowel de snelheid als de cadans. Ik ga het nu proberen met een cateye .....

Succes.

5

Re: Help.....SIGMA fietscomputer

Hoi

Ik ben er uit............de mensen in Duitsland hebben fantastisch geholpen EN de website is geweldig. Je kan met je typenummer van je tellertje precies zien welke accessoires je nodig hebt.

Dus Grover, wellicht heb je een verkeerd type cadansmeter erbij gekocht.......zou kunnen
Ik heb een losse sensor gekocht waarvan de verkoper, uiteraard, zei dat deze werkte met alle tellertjes.

DAT IS DUS NIET ZO. Op de website kon ik zien welk type sensor ik nodig had en daarmee werkt het feilloos.
Wellicht moet je ook even checken of je alle juiste types bij elkaar hebt want het luistert nogal nauw.

http://www.sigmasport.com/en/produkte/bikecomputer/

het makkelijkste werkt de site wanneer je eerst de "serie" kiest (bovenaan), dan blijven automatisch de tellertjes in die serie over. Kies jouw teller en klik daarna op het tabblad "accessoires" en je ziet precies welke typenummers je nodig hebt

Succes