1

Onderwerp: Power balance

Hallo,

Zag vandaag een collegaatje van mij met deze armband lopen. Vooral na het WK voetbal in populariteit gestegen. Ik weet niet zo goed wat ik er van moet denken.
Mijn collega geeft er aan toch wel wat van te merken en dit positief te ervaren.

Zijn er mensen op dit forum die de armband om hebben ? En hoe ervaren jullie dit ?

Groeten Patrick

Info:
www.power-balance.nl (nee geen aandelen of dergelijke in dit product)

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

2

Re: Power balance

Grootst mogelijke onzin, zie ook het volgende filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=yd0Gb9EgkHA

Kan je net zo goed je bidons voor een wedstrijd in laten stralen door Jomanda.

3

Re: Power balance

Mja ik draag zo een armbandje al een halfjaar ongeveer nu en heb er idd ook nog niks van ondervonden :-) maar als ik zo hoor in de winkels gaan ze als zoete broodjes over de toonbank.

4

Re: Power balance

Jawel, je hebt er wat van gemerkt; je portemonnee is er flink lichter van geworden.

Hologrammen in een armband die je kracht en coordinatie beinvloeden. Seriously.

Zoals PT Barnum ooit al eens zei; "There's a sucker born every minute".

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

5

Re: Power balance

je maakt gewoon een stukje plastic wat €1 kost ofzo.
plakt er wat dingetjes op kost ook €1 per bandje.
dan geef je gewoon zo'n luie voetballer €25.000 en moet zeggen dat het helpt
en op eens zijn de plastic dingen €30 ofzo waard.

trouwens denk ik wel dat als je denkt dat het je helpt het je ook echt helpt.
je hebt daardoor meer zelfvertrouwen omdat, je er (bijv voor de wedstrijd) alles aan gedaan hebt.
het zou je ook weer kunnen tegen werken stel je vergeet hem en je bent er heilig van overtuigt dat het werkt. zal je meteen een minder wedstrijd beleven denk ik.

groeten Jan

6

Re: Power balance

Ik denk dat het er inderdaad ook mee te maken heeft of je er zelf in geloofd.

Ik was zeer benieuwd naar jullie ervaringen. Maar zoals ik het hier lees weinig positief tongue.
Al is het wel een redelijk mode accesoire, alleen te hoge vraagprijs.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

7

Re: Power balance

Leuk! Echt leuk. Serieus!

Langzaam snel! (of snel langzaam?)

8 Laatst bewerkt door Lieke (02-09-10 15:06:42)

Re: Power balance

Ik heb er zelf geen maar bij ons op de golfbaan geloven sommigen er heilig in en dragen hem dan ook al jaren.. (het bestaat al veel langer namelijk maar geloof van een ander merk)

9

Re: Power balance

Lieke schreef:

Ik heb er zelf geen maar bij ons op de golfbaan geloven sommigen er heilig in en dragen hem dan ook al jaren.. (het bestaat al veel langer namelijk maar geloof van een ander merk)

Mooi, dan kunnen we objectief aan de resultaten van de handicap over de laatste jaren nagaan of het echt werkt (voor golf) smile

10

Re: Power balance

De oorsprong van dit bandje ligt in de golf sport. En het bestaat idd al een aantal jaren vertelde de verkoper van skinfit me die had iemand en die droeg het al enkele jaren had dat meegebracht uit amerika. Je hebt ze ook al van een ander merk leesde ik in een triathlon magazine onlangs.

11

Re: Power balance

Het zijn ook vooral de mensen die het niet gebruiken die het zwaar afkraken.

Ik wil niet zeggen dat ik mensen hoor zeggen dat ze veel beter worden, maar dat ze wel een verschil merken. Wat ze precies merken kunnen ze ook niet zeggen.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

12 Laatst bewerkt door Jacob (02-09-10 21:05:05)

Re: Power balance

Patrick dat komt omdat er geen onderliggende manier kan worden aangegeven waardoor het zou kunnen werken.
En datgene dat wel word aangegeven is in strijd met in ieder geval een handvol natuurwetten en wetenschappen.

Daarnaast vind ik zo'n opmerking nogal flauw. Ik hoef ook geen sex met geiten te hebben om ervan zeker te zijn dat het niks voor mij is. Oftewel het is belachelijk om te zeggen dat alleen mensen die iets hebben geprobeerd (oftewel een zak geld hebben neergelegd) iets over een product mogen zeggen.

Maar goed, jij bent overduidelijk al verkocht. Veel plezier met je 60 euro aan placebo.

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

13

Re: Power balance

Deze kende ik al een tijdje van de golfbaan dus:
http://www.strokeplay.nl/golfaccessoire … euren.html

Neem aan dat de werking/bedoeling hetzelfde is als die van dat andere merk. Zelf geen ervaring ermee dus of het werkt weet ik niet maar ik heb niet zo'n zin om weer 25 euro uit te geven voor iets wat ik niet per se nodig heb. Prima voor de mensen die er baat bij denken te hebben. Baat het niet dan schaad het niet toch?

14 Laatst bewerkt door JanR (02-09-10 22:10:04)

Re: Power balance

"Baat het niet dan schaad het niet toch?"
ik zou willen zeggen 'baat het niet, dan heeft het geen zin'. Anders kun je jezelf en je fiets en schoenen wel volhangen met oorbellen, armbanden, gelukstatouages, hazepoten, zooltjes enzenz en dan schaadt het zéker.

15

Re: Power balance

Jacob schreef:

Patrick dat komt omdat er geen onderliggende manier kan worden aangegeven waardoor het zou kunnen werken.
En datgene dat wel word aangegeven is in strijd met in ieder geval een handvol natuurwetten en wetenschappen.

Daarnaast vind ik zo'n opmerking nogal flauw. Ik hoef ook geen sex met geiten te hebben om ervan zeker te zijn dat het niks voor mij is. Oftewel het is belachelijk om te zeggen dat alleen mensen die iets hebben geprobeerd (oftewel een zak geld hebben neergelegd) iets over een product mogen zeggen.

Maar goed, jij bent overduidelijk al verkocht. Veel plezier met je 60 euro aan placebo.

Nee ik ben niet verkocht, ik probeer de discussie aan te gaan. En van mensen te horen die er ervaringen mee hebben. Ik ben vrij nuchter en moet normaal gesproken niet zoveel van die dingen hebben.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

16

Re: Power balance

Citaat Tros Radar:"Bij twintig proefpersonen is nagegaan wat het effect is van het dragen van een bandje met een drietal objectieve tests: een Rombergtest (meet de verplaatsingen van het lichaamszwaartepunt tijdens stilstaan), een handknijpkrachttest en de sit-and-reach-test (maat voor de lenigheid).

Zonder bandje zijn de gemeten waarden gelijk aan de waarden die worden behaald met een Power Balancebandje of een Xtreme Power Balancebandje. Voor de afgeplakte bandjes werden dezelfde waarden gevonden; het verwijderen van het hologram had geen effect.

De conclusie van het onderzoek is dat het dragen van een balansbandje geen effect heeft op balans, kracht en lenigheid. Ook een psychologisch effect (placebo-effect) is geen sprake: als de proefpersonen wisten dat zij een origineel bandje droegen scoorden zij niet beter dan zonder bandje."

17

Re: Power balance

Las het net toevallig ook!

Eigenlijk het resultaat wat ik wel verwacht had.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

18

Re: Power balance

Lang leve de commercie

Oh foxie foxtrot..............

19

Re: Power balance

Als je een marathonloper (uiteraard tegen betaling) laat beweren dat hij door paarse veters te gebruiken in zijn loopschoenen 3 minuten sneller is geworden op de marathon, zou je daar dan ook rijk van kunnen worden? tongue

20

Re: Power balance

Alleen als je er een wazig verhaal omheen verteld met veel pseudo-wetenschappelijk gebruik van termen.

Dus die paarse veters hebben door hun specifieke samenstelling een positieve interactie met de ionen van de omliggende zuurstofmoleculen waardoor een gebied van 2 bij 2 meter om je heen een gereduceerd frictiequotient heeft. Hierdoor ervaar je minder weerstand tijdens het lopen en kun je hogere snelheden langer volhouden.

Slaat nergens op, maar klinkt "sciency", net zoals "hologrammen" die "speciaal geprogrammeerd zijn" en daardoor een "positieve reactie" hebben op het "omliggende energieveld".

IMH/IMG/NM Finisher
Doe mee met Frysman
Team
Website

21

Re: Power balance

Toevoeging aan het verhaal van Jacob:

ik hoorde namelijk ook dat de uitstraling van paarse veterse volgens de japanse kleurtherapie een rustgevende werking heeft. Hierdoor heb je voor de wedstrijd minder wedstrijdspanning. Dit heeft tot gevolg dat je voor de wedstrijd minder energie gebruikt en daardoor dus harder loopt.

Waar kan ik die paarse veters kopen?

22

Re: Power balance

Stuur me maar een mailtje, voor 23,95 per paar lever ik ze binnen 72 uur gratis bezorgd in heel Nederland en Belgie!!!

Als je drie paar afneeemt krijg je het vierde paar gratis!!!

23 Laatst bewerkt door Paul851 (15-09-10 14:21:25)

Re: Power balance

Hohohooooo, het was mijn idee. Zullen we het eens over het delen van de winst hebben? tongue

24

Re: Power balance

daar valt over te praten smile

25 Laatst bewerkt door Rogier (15-09-10 15:40:15)

Re: Power balance

Vanzella schreef:

daar valt over te praten smile

De rode zijn toch altijd sneller. Dit heeft te maken met de ferquentie waarop de kleur rood zich begeeft deze is nl veel hoger dan paars (KIJK MAAR NAAR DE REGENBOOG) Hierdoor zal het door modulerende ferquentie gereducerde adhesitie beperkt worden. Uiteraard is dit allen mogelijk indien de loop ferquentie wordt afgestemd middels de bijgevoegde trainings CD.
U hoort op dit moment veel van dit soort veters, echter wij zijn de enige die middels baanbrekende rekenmodellen aantoonbaar kunnen maken dat de rode kleur ferquentie technisch hogere een fase differntiatie kent dan alle andere producten. Doordat wij gebruik maken van de reeds bestaande theoretische modellen kunnen wij dit beter, sneller en goedkoper aanbieden, waardoor u in staat bent de trainings video en het 40 pagina tellende instructie boek (graag de voorkeur taal aangeven bij de bestelling)  binnen enkele dagen te bestuderen.

Speciaal voor de forum leden die hier aanwezig zijn bieden we een kennismakingskorting van 50%
Laat u niet afschepen met kopieen maar gebruik de enige echte rode veters voor iedereen die het uiterste van zichzelf verwacht.

Laat een post achter als je een set wil voor slechts 20 euro per paar of 3 voor de prijs van 2.

tongue