1 Laatst bewerkt door Vanzella (27-09-10 11:38:28)

Onderwerp: Seizoen 2010 evaluatie, en wat was de leukste triathlon?

Ik zal zelf aftrappen.

2010 vond ik een enorm leuk en vrijblijvend seizoen. Vorig jaar waren er doelen (Lange afstand Stein en de eerste hele in Almere) dus moest er ook veel. Dit jaar was weinig trainen en plezier maken in de wedstrijden. En soms met ons inmiddels 10 maanden oude dochtertje aan de kant mama aanmoedigen om de stap van bevallen naar 1/8e, naar kwart en OD te maken.

De wedstrijd waar ik mijn beste niveau haalde was op de Age Group OD bij de WCS wedstrijd in Londen. Daar kon ik 28 min zwemmen, 37km gemiddeld fietsen (1 uur exact) en 39 min lopen. Niet het niveau dat ik vorig jaar haalde, maar gerelateerd aan de weinige trainings arbeid in 2010 beter dan ik op kon hopen. 

De leukste wedstrijd vond ik opnieuw de halve in Eupen. Het parcours (niet de weg smile) is geweldig, het aantal deelnemers perfect (lekker veel, maar geen massa evenement). De sfeer is altijd ok en de verzorging is goed.

Ook leuk was het NK OD in Holten, al werd ik daar wel erg hard geconfronteerd met mijn gebrekkige zwemtraining.  Daarnaast vind ik gezellige "kneuter triathlons" altijd vermakelijk. Hengelo (gld), Charleroi en gisteren aan de voet van de Muur van Huy waren voorbeelden daarvan.

Al met al een leuk en succesvol seizoen. Nu ga ik maar eens zoeken naar een winterduathlon, want wedstrijdjes zijn toch een uitermate goede besteding van je weekenden!!!!

2

Re: Seizoen 2010 evaluatie, en wat was de leukste triathlon?

Vond eigenlijk alle wedstrijden waaraan ik dit jaar heb deelgenomen leuk en goed tot uitstekend georganiseerd.
Kwart / OD: Seneffe, Retie, Lommel, Viersel, Balen, Ieper
1/3: Aarschot
1/2: Leuven, Neerpelt (DNF lekgereden)

Als ik er toch eentje moet kiezen: Ieper.

Ik heb gekozen voor een seizoen zonder piek-wedstrijd(en) en ben dan ook in iedere wedstrijd (behalve Leuven, slechte dag) tussen plaats 4 en 10 in mijn AG (H40) gefinisht. Beste prestatie overall was waarschijnlijk Ieper met plek 27 op 350 deelnemers (5° AG).

Na jarenlang blessureleed heb ik dit jaar weer echt genoten van trainen en wedstrijden doen en hoop voor 2011 natuurlijk hetzelfde.

3

Re: Seizoen 2010 evaluatie, en wat was de leukste triathlon?

Vanzella winterduathlons zijn er wel genoeg in de limburg en de kempen 17okt is een mooie in Olen en de hetric challenge in november ook altijd leuk.