51 Laatst bewerkt door JanR (02-11-10 17:57:48)

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

eerste kwart is Breukelen, waarschijnlijk 1e of 2e weekend van mei - zwebadtriathlon - snel fietsparcours - +/- 140 deelnemers - championchip

vorig jaar was Weert nog eerder dan de eerste triathlon, waardoor het in feite de eerste triathlon was: buitenwater - eind april - winnaar (zo uit mijn hoofd) M. Zuijderhoudt op de kwart en Wolsing op de 1/8? uit mijn hoofd he..

gecheckt en het klopt ook nog.. sjonge, ben een wandelende triathlonuitslagen database.

52

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Hoofddoelen 2011 zijn:
17/04 marathon Antwerpen
24/07 IM70.3 Antwerpen

Daarnaast nog enkele 1/8 en 1/4 wedstrijden, ik denk aan:
1/4 Geel, 1/8 Meer, 1/4 Brasschaat, 1/8 Aarschot, 1/4 Viersel, Zwintriatlon, ...
(nog te bepalen)

53 Laatst bewerkt door Paul851 (03-11-10 11:11:31)

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Eerste kwart: Weert? Eerste of tweede weekend van mei, dacht ik.

54 Laatst bewerkt door Vanzella (03-11-10 13:51:08)

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

?

55

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Vanzella schreef:
Paul851 schreef:

Eerste kwart: Weert? Eerste of tweede weekend van mei, dacht ik.

Weert was 18 april volgens mij. Breukelen (de 2e) eerste zaterdag van mei. Met JanR op het podium dat dan weer wel..

Nog eerder is de offroad triathlon in Valkenburg. Volgens mij lag er nog sneeuw dit jaar smile

56

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Weert is in 2011 halverwege mei als ik het goed heb. En dat is mooi, want 17 april is toch iets te vroeg voor het water... Het was nog net geen duathlon.

57

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Vanzella schreef:

Breukelen (de 2e) eerste zaterdag van mei. Met JanR op het podium dat dan weer wel..

Ah goedzo! Jij krijgt ook een 10 voor je feitenkennis smile

58

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Wordt de Triatlon in Heerenveen jaarlijks georganiseerd? Dus in 2011 weer?

Op de website staat nog de 2010 versie en op de kalender van triatlonweb staat nog niet veel voor 2011.

59

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Colly schreef:

Wordt de Triatlon in Heerenveen jaarlijks georganiseerd? Dus in 2011 weer?

Op de website staat nog de 2010 versie en op de kalender van triatlonweb staat nog niet veel voor 2011.

Jep, kun je wel bijna zeker van zijn iig. Vaak zo rond eind mei. Beetje suf fietsparcours: Door een dorp heen, waar redelijk veel verkeer rijdt. Best (een beetje) gevaarlijk. Wel lekker kort parcours, dus goed voor je PR. Loopparcours is wel aardig leuk: door een parkje. Zwemmen in een redelijk goor meertje, waar iedereen voor het zwemmen aanvangt de bodem loopt los te ploegen, waardoor je in het water geen hand voor ogen meer ziet. Was trouwens ook niet al te warm zo eind mei.

60

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Paul851 schreef:

Eerste kwart: Weert? Eerste of tweede weekend van mei, dacht ik.

Volgens de site is Weert op 22 mei in 2011. Goed (lees: beter dan dit jaar) voor de watertemperatuur.

61

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

JanR schreef:
Colly schreef:

Wordt de Triatlon in Heerenveen jaarlijks georganiseerd? Dus in 2011 weer?

Op de website staat nog de 2010 versie en op de kalender van triatlonweb staat nog niet veel voor 2011.

Jep, kun je wel bijna zeker van zijn iig. Vaak zo rond eind mei. Beetje suf fietsparcours: Door een dorp heen, waar redelijk veel verkeer rijdt. Best (een beetje) gevaarlijk. Wel lekker kort parcours, dus goed voor je PR. Loopparcours is wel aardig leuk: door een parkje. Zwemmen in een redelijk goor meertje, waar iedereen voor het zwemmen aanvangt de bodem loopt los te ploegen, waardoor je in het water geen hand voor ogen meer ziet. Was trouwens ook niet al te warm zo eind mei.

Hm, dat gore meertje klinkt niet erg prettig.  Maar het is wel naast de deur. Wil er een debuut gaan maken...

62

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Heb een half jaartje op 500m van dat gore meertje gewoond en daar enkele trainingen gedaan. Alles wat in mijn triathlon en zwemkleding wit was was bruin en dat ging er in de wasmachine ook niet meer uit.

Wel een ideaal meertje voor je trainingen, niet te diep, niet te groot en snel op temperatuur...

63

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Altijd in wetsuit zwemmen helpt niet?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

64

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Wetsuit wordt ook van binnen nat, dus ook bruin.

65

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

De triathlon in Made gaat waarschijnlijk niet door. Vind dat wel jammer.
Carla

66

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Hier het bericht van de website:
Wedstrijd Made gestopt / Terheijden uitgebouwd
Bericht van: Stem&wb / Marc Oonincx, op 18 november 2010.
De Stichting Triathlon Evenementen Midden- & West-Brabant (Stem&wb) heeft besloten om niet meer verder te gaan met de Trio Triathlon Made. De editie van 2010 was dus de laatste. De Stem&wb is onder andere tot dit besluit gekomen om zich volledig te kunnen richten op de organisatie van de Triathlon Terheijden. De populaire wedstrijd in Terheijden kan zo verder worden geprofessionaliseerd en uitgebouwd. Zo kent de editie van 2011 naast de gebruikelijke achtste en kwart, nu ook een halve. Verder zal de tijdregistratie voortaan gebeuren m.b.v. Championchip/MyLaps.

De editie van 2011 vindt plaats op zondag 12 Juni 2011. Deelname aan de wedstrijden is mogelijk voor trimmers, recreanten, wedstrijdatleten, duo's en/of trio's. Het parcours is gedeeltelijk gewijzigd ten opzichte van voorgaande jaren. Dit houdt onder meer in dat ook de doorkomsten tijdens het fietsen plaatsvinden nabij de start/finish lokatie.

67

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Iemand van de NL'ers hier ervaring met 1/3 Oud-Gastel?  Aan te raden?

Wat voor fietsparcours is dat?

68

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Idd jammer dat de triathlon van Made niet doorgaat, maar ik snap het verleggen van volledige focus op Terheijden.

De 1/3 van Oud-Gastel is zeker een aanrader. Het fietsparcours gaat grotendeels door de polder. Je moet 3 rondjes van 20 km fietsen. Het is een snel parcours en de wegen zijn over het algemeen ook prima. Dat was tenminste zo toen ik 1,5 jaar geleden meedeed.

69

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Doodzonde. Made was een mooie wedstrijd met een afwijkend concept. Nog een halve in juni is echt te veel van het goede. Daarnaast ook nog de 1/3 van OG. Zonde dat je nu dus Nieuwkoop, Groningen, Terheijden, Stein, OG en Didam achter elkaar krijgt. Zou mooi zijn als er 2 van dit rijtje zouden doorschuiven naar augustus/september.

70

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Komt er nu begin juni ook in Groningen een halve?

71

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Kaatje schreef:

Mijn planning is ook ongeveer rond...Plusminus. Na wat loopwedstrijden en halve marathons in de winter:

26 maart 1/4 wintertriathlon Enschede
3 april 10 km wedstrijd
10 april Zwemloop Nieuwkoop 1Z-10L
17 april 1/2 marathon Enschede
1 en 7 mei korte afstand loopwedstrijdjes (2 EM, aspecifieke prikkels)
14 mei 1/4 Breukelen
29 mei 1/2 Nieuwkoop
11 juni 1/4 Klazienaveen
19 juni 1/2 Stein
2 juli 1/2 Didam
27 juli Triathlon Alpe d'Huez Long Distance
27 augustus hele in Almere

Waar heb jij de data vandaan?


Ik hoopte dat Breukelen eerder in mei is, dan kan ik die doen als 1/4 probeersel en Ter Aar ook meepakken.
Mijn voorlopige planning met waarschijnlijke data:
10-4-2011    Zwemloop nieuwkoop    1/8e
7-5-2011    Triathlon Breukelen    1/4e
15-5-2011    Triatlon Ter Aar    1/8e
13-6-2011    Triathlon Woerden    1/8e
3-7-2011    Triatlon Noordwijkerhout    1/8e
7-8-2011    Leiderdorp    sprint
28-8-2011    Aalsmeer    1/8e of OD
10-9-2011    Trio Politietriatlon fietsen    42km

Verder door heel het jaar nog hardloopwedstrijden (5 en 10km's, eind van het jaar misschien 15km of halve marathon) en ik wil eigenlijk nog 1 of 2 zwemlopen doen.

Het idee is dat ik dit jaar een 1/4 probeer en volgend jaar wat meer 1/4 triatlons ga doen (en wellicht een 1/3 of een 1/2 probeer)!

72

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Weet iemand al waar het NK OD stayeren wordt gehouden? Ik hoop niet op hetzelfde probleem als dit jaar..

73

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Colly schreef:
JanR schreef:
Colly schreef:

Wordt de Triatlon in Heerenveen jaarlijks georganiseerd? Dus in 2011 weer?

Op de website staat nog de 2010 versie en op de kalender van triatlonweb staat nog niet veel voor 2011.

Jep, kun je wel bijna zeker van zijn iig. Vaak zo rond eind mei. Beetje suf fietsparcours: Door een dorp heen, waar redelijk veel verkeer rijdt. Best (een beetje) gevaarlijk. Wel lekker kort parcours, dus goed voor je PR. Loopparcours is wel aardig leuk: door een parkje. Zwemmen in een redelijk goor meertje, waar iedereen voor het zwemmen aanvangt de bodem loopt los te ploegen, waardoor je in het water geen hand voor ogen meer ziet. Was trouwens ook niet al te warm zo eind mei.

Hm, dat gore meertje klinkt niet erg prettig.  Maar het is wel naast de deur. Wil er een debuut gaan maken...

Heerenveen is erg leuk om te doen Heb hem de laatste twee jaar gedaan en doe komend jaar weer mee. Watertemperatuur is me tot nog toe meegevallen. Ligt eraan hoe lang de winter duurt.

74

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

Weet iemand of en wanneer de Speedman tiratlon Groningen wordt gehouden in 2011?
In 2010 was deze op 6 juni. Op de kalender staat nog niks.

Volgend jaar is de Club Fysio tri Heerenveen op 4 juni. Houden ze daar rekening mee? Dat er enigszins in de zelde regio wat georganiseerd wordt bedoel ik dus.

75

Re: welke tri's heb jij op het programma voor 2011 ??

goede vraag colly... maar nieuwkoop staat er ook niet op en hoorde ooit een gerucht halve nk in groningen ?