1

Onderwerp: Tips voor hardloopschoenen, naadloos maar geen wedstrijdschoenen

Mijn Nike's zijn na iets teveel km's echt op. Ik loop altijd zonder sokken, ook in de trainingen.
Geen last van blaren maar wel van de naden in mijn schoenen.

Al veel gelezen over naadloze wedstrijdschoenen zoals Zoots maar dat is niet echt iets voor mij.
Ik zoek naadloze hardloopschoenen voor trainingen. Zijn deze er uberhaupt?

2

Re: Tips voor hardloopschoenen, naadloos maar geen wedstrijdschoenen

Vroeger had je de DS serie van Asics, die was (zo goed als) naadloos, ik weet niet of ze die nog maken. Volgens mij heeft Zoot ook een (wedstrijd)schoen voor zware atleten. Dus mocht je een licht mannetje zijn is dat misschien een optie als trainngs schoen.

Verder kun je kijken naar k-swiss en newton, die doen ook veel voor triatleten.

3

Re: Tips voor hardloopschoenen, naadloos maar geen wedstrijdschoenen

Ik loop zelf op Newton, maar hiermee moet je wel opletten dat dit schoenen zijn die speciaal gemaakt zijn voor voor/ mid voet landers. Ben je dit niet dan moet je hier ook niet aan beginnen.....

Wanneer je een haklander bent zijn de kswiss schoenen echt een aanrader om die eens aan te doen.

4

Re: Tips voor hardloopschoenen, naadloos maar geen wedstrijdschoenen

Nike Free.
Geeft alleen weinig demping en geen correctie. Dus je moet er wel rustig mee beginnen.
En geen stevige proneerder zijn.

Ik wissel ze af met m'n asics ds-en.

5

Re: Tips voor hardloopschoenen, naadloos maar geen wedstrijdschoenen

Thanks allemaal. Ik had nooit aan K-Swiss gedacht en Newton kende ik als merk al helemaal niet. Ga eens googlen/kijken.

Had bij Zoot al gekeken. Ben met 80kg voor 1.79m niet echt licht dus verwacht dat de schoenen dan ook niet een heel lang leven hebben.

6

Re: Tips voor hardloopschoenen, naadloos maar geen wedstrijdschoenen

Iemand ervaring met de K-Swiss K-ona's. Vind ze er wel tof uitzien (oog wil ook wat) maar nadeel is dat ze volgens K-Swiss NL slechts in een sportzaak in Hilversum te krijgen zijn. Overigens zijn de schoenen in UK wat goedkoper (70 pond)....