1

Onderwerp: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Hallo collega triathleten,

Ik ben op zoek naar filmpjes over triathlonbloopers. Waar kan ik die downloaden of toegestuurd krijgen/kopen/huren etc.

Mooie korte verhaaltjes over triathlon blooperervaringen of opmerkelijke triathlonontwikkelingen van de afgelopen 30 jaar (denk bijvoorbeeld aan het triathlonstuur dat intrede deed bij de Tour waarmee Greg Lemond van Laurent Fignon won, of de aangepaste zithoek van de zitbuis )

Bij voorbaat dank.

2

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

erik.bloklander1 schreef:

Hallo collega triathleten,

Ik ben op zoek naar filmpjes over triathlonbloopers. Waar kan ik die downloaden of toegestuurd krijgen/kopen/huren etc.

Mooie korte verhaaltjes over triathlon blooperervaringen of opmerkelijke triathlonontwikkelingen van de afgelopen 30 jaar (denk bijvoorbeeld aan het triathlonstuur dat intrede deed bij de Tour waarmee Greg Lemond van Laurent Fignon won, of de aangepaste zithoek van de zitbuis )

Bij voorbaat dank.

Misschien is het handig als je meld waar het voor is
Voor een besloten meeting is een ander verhaal dan een boek over bloopers. smile

3

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Bloopers zijn niet zo lastig te vinden: Op youtube bijv.

4

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Bleek schreef:

Bloopers zijn niet zo lastig te vinden: Op youtube bijv.

Ooo whoehahahaha

5

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Ik wil t gaan gebruiken bij presentaties en lezingen in combinatie met mijn werk.
Dus k ga geen boek schrijven of zo.

6

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

als je bij triathlon leiderdorp zoekt krijg je filmpje van 2 mannen die te ver doorzwemmen.

7

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Was erbij. Stond op de brug te kijken.... niet echt een blooper van de triathleten maar een omissie van de organisatie. Bij het keerpunt had iemand in een kano moeten posten (die was er wel maar ergens halverwege het zwemparcours).

8

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

dus een blooper van de organisatie smile

9

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

nee, hoor blooper van de zwemmers. Je moet zelf weten wanneer je moet keren!!! Te makkelijk om de schuld te geven aan de organisatie!!! (sorry zwemmers)

10

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

http://www.powertri.com/community/embar … index.aspx
http://go.northbay.pressdemocrat.com/re … opers.html

11

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

draak schreef:

nee, hoor blooper van de zwemmers. Je moet zelf weten wanneer je moet keren!!! Te makkelijk om de schuld te geven aan de organisatie!!! (sorry zwemmers)

Ik weet dat dit er niet het topic voor is (1), ik ken de situatie hier niet exact (2) en ik weet dat organisaties altijd heel hard hun best doen (3). Drie redenen om hier daarom geen commentaar op te geven, maar ik ga het toch doen. smile

Sommige organisaties zijn helaas toch wel erg nalatig als het om het parcours gaat. Er zijn helaas genoeg voorbeelden van wedstrijden waar je óf vaker aan mee gedaan moet hebben om zo het parcours te kennen óf in de middenmoot moet lopen omdat je dan mensen kan volgen die het parcours kennen. Dit omdat het parcours niet duidelijk staat aangegeven, de website het parcours niet duidelijk weergeeft én omdat de vrijwilligers -jaja, hartstikke leuk dat ze zich beschikbaar stellen in hun eigen tijd- te lam zijn om duidelijk aan te geven welke kant je op moet. Maw: er wordt vaak ook té makkelijk de schuld bij de deelnemers gelegd, want er staat op de site: 'je bent zelf verantwoordelijk voor het juist afleggen van het parcours'. En tuurlijk zit daar een kern van waarheid in, maar -zo zou de rijdende rechter zeggen- dat wil natuurlijk absoluut niet zeggen dit er voor zorgt dat de organisatie helemaal geen verantwoordelijkheid meer draagt voor het duidelijk uitzetten van het parcours: IMMERS: het gaat om een triathlon en niet om een puzzeltocht.

En, ja: ik organiseer ook wedstrijden *schouderklopje*, heb ook wel eens een parcours uitgezet *schouderklopje* en heb ook wel eens bij het parcours gestaan *schouderklopje* en ik kan zeggen: zo moeilijk is het niet. voor 15 euro koop je 1000 meter afzetlint, je maakt de vrijwilliger heel, maar dan ook heel goed duidelijk wat ze moeten doen en hoe ze het moeten doen en je zet gewoon duidelijke bordjes uit en krijgt de weg vol met stoepkrijt of wegverf. Wat is daar nu zo moeilijk aan?

Heel vaak wordt er maar vanuit gegaan door parcoursuitzetters 'dat het wel duidelijk is'. Vaak wordt niet begrepen dat als ik met een hartslag van 180 en een afschuwelijke snelheid over een parcours knal, heel weinig van mijn omgeving mee krijg, waardoor er behoorlijk wat voor nodig is om mij duidelijk te maken dat ik een afslag moet nemen. Maargoed, ik ga dan ook wel erg vaak de fout in. smile

Zo, drie seizoenen frustratie van mij afgetypt. Heerlijk.

Vraag nu niet om voorbeelden, want dan krijg je een twee keer zo lange posting om je oren. wink

12

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Nu wil ik ook voorbeelden wink

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

13

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

smile sorry, maar dat gaat em niet meer worden: tis 5 uur geweest en dat soort lange postings doe natuurlijk ik alleen in de baas zijn tijd. tongue

14

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Dan wachten we tot morgen!!

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

15

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

@JanR: Misschien toch iets rustiger knallen, en van de omgeving genieten? Doe ik ook niet, tijdens een wedstrijd wil je zo hard mogelijk gaan.
Verder sluit ik me aan bij Patrick, ook ik ben benieuwd naar je verhalen tongue

16

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Paul851 schreef:

@JanR: Misschien toch iets rustiger knallen, en van de omgeving genieten? Doe ik ook niet, tijdens een wedstrijd wil je zo hard mogelijk gaan.
Verder sluit ik me aan bij Patrick, ook ik ben benieuwd naar je verhalen tongue

Ben ik nou de enige die "een afschuwelijke snelheid" niet per definitie lees als "verschrikkelijk hoge snelheid" 
Maw, een afschuwelijke snelheid met 180HR kan ook 20 Km/h zijn op de fiets smile

17

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Daar had ik nog niet eens aan gedacht tongue

18

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Het is niet op film vastgelegd (helaas), maar tijdens een trio-triathlon was ik getuige van een startende loper die nog in het Parc Fermee een flink volwassen boom over het hoofd zag. De boom viel nog net niet om.

19

Re: Triathlon bloopers of triathlonverhalen

Film is er niet van gemaakt denk ik, maar bij de halve van Nieuwkoop had ik bij de foto's gezien ( 2008 ) een triathleet met de tijdrithelm verkeerd op ( punt naar voren )