1

Onderwerp: Nieuwe Belg

Hallo iedereen smile

Mijn naam is Nick, 26 jaar en woonachtig te Oostende (Belgische kust).


Zoals de meeste (wel iedereen zeker? smile) ben ik gebeten door het loop/fiets-virus. Sportervaring heb ik wel; ik speel ongeveer 20 jaar basketbal.

Omdat ik al een aantal jaar met overgewicht (ong. 10 a 15kg) kamp ben ik begonnen met lopen. Het is allemaal begonnen met een weddenschap met mn vriendin om een wedstrijd van 5km te lopen, want raar maar waar: lange afstanden lukte me echt niet. Een hele match sprinten ok, maar laat me geen 2km na elkaar lopen.

Ondertussen zijn we al even verder en ben ik toch al een 5kg kwijt. Begin deze zomer heb ik een racefiets gekocht, een Bulls Desert Falcon. Dit om wat plezierritjes te doen en naar mn werk te rijden (20km enkel).

Maar ondertussen heb ik mn doelen al wat bijgesteld: halve marathon in mei, hele marathon voor mn 30ste (dat is nog 3.5 jaar). Ik ben nu begonnen met een schema voor de 21K, rekening houdend met mn baskettrainingen. Tijdens het lezen over zulke loopafstanden ben ik ook op de Duathlon gebotst smile (Triathlon minder, want ik zwem niet graag).

Ik vind het echt plezierig om over zulke dingen (hardlopen, marathon, duathlon, sportvoeding, blessures) te lezen en natuurlijk te lezen. Ook de vorderingen zijn een echte opkikker. Een jaar geleden kon ik nog geen 2km na één lopen, nu loop ik 12km in 74 min (al was dit maar éénmalig wink).

Tot zover mijn inleiding... Toch een serieuze pak smile


Greetz
Nick

2

Re: Nieuwe Belg

Dag Nick,

Blij te lezen dat er een Belg bij komt.  Het is hier leuk vertoeven en je doet inderdaad veel impressies en info op omtrent tria en duathlon hier.  Dit forum is stukken beter dan de Belgische variant.  Er wordt vlugger, veelvuldiger en vooral onderbouwder (of dat hoop ik toch) geantwoord.  LofLofLof

Zelf woon ik niet ver van Oostende, nl. Gistel.  Ik heb me een tweetal jaar geleden lid gemaakt in een Oostende tri/duathlonclub, 12Bo4.  Indien je interesse hebt: www.12bo4.be , zeker een aanrader. 

Groeten
Björn

3 Laatst bewerkt door UnixIt (16-11-10 22:00:56)

Re: Nieuwe Belg

Klinkt goed, zulke motivatie! Welkom!
Fiets en loop je gewoon door in de winter, trouwens? (beiden buiten dan wel)

4

Re: Nieuwe Belg

Nick- schreef:

Hallo iedereen smile

Mijn naam is Nick, enz...

Leuk om te zien hoe de interesse gegroeid is tot waar je nu staat.
Veel sporters beginnen met een instelling dat ze het toch niet kunnen en er dan ineens achter komen dat ze het wel kunnen. En dan komt de honger naar meer, wat kan ik dan niet en wat moet ik dan doen om het toch te kunnen.

lees, luister, leer en leg uit en vooral heb lol, dat is waar het (hier) om gaat. smile

toch een vraagje: Waarom zwem je niet graag?

5

Re: Nieuwe Belg

Welkom en succes met de goede voornemens!
Carla

6

Re: Nieuwe Belg

@saelensbjorn: ik heb de Belgische variant ook eens bekeken, niet veel leven daar smile Leuk om te lezen dat je van de streek bent smile Loop je veel wedstrijden? De club zal ik eens bekijken.

@UnixIt: Ik denk wel door te lopen in de winter. Ik heb het nog nooit gedaan, dus met zekerheid kan ik het niet zeggen. Ik heb wel het voordeel dat ik in ploegen werk en dus niet s avonds laat moet gaan lopen.

@Rogier: Ik woon nochtans niet ver van de zee en een zwembad smile (Beide 10min met de fiets tongue), maar ik weet niet waarom; het is de laatste sport die ik zou kiezen (al zou ik wel in de zomer wat in de zee dopperen). De motivatie is er!! smile

@ starter: bedankt smile


Straks naar ASadventure: de Garmin Forerunner 305 staat er voor €139 ipv €179 smile

7

Re: Nieuwe Belg

*daar gaan we weer*
als je toch niet gaat zwemmen is de 305 een topapparaat idd!

8

Re: Nieuwe Belg

Van waar de "daar gaan we weer?"

9

Re: Nieuwe Belg

Nick- schreef:

Van waar de "daar gaan we weer?"

http://www.triathlonforum.nl/viewtopic.php?id=1550

10

Re: Nieuwe Belg

Ah daarom smile

11

Re: Nieuwe Belg

Nick- schreef:

@Rogier: Ik woon nochtans niet ver van de zee en een zwembad smile (Beide 10min met de fiets tongue), maar ik weet niet waarom; het is de laatste sport die ik zou kiezen (al zou ik wel in de zomer wat in de zee dopperen). De motivatie is er!! smile

Och   roll, ik woon in hartje Zeeland en moet dus mijn best doen om niet binnen 10 minuten bij de zee te zijn tongue
Verder is een forerunner een aanrader zeker in combinatie met sporttracks dan is het helemaal geweldig.

12

Re: Nieuwe Belg

@ Nick: ik liep nooit echt wedstrijden mee, enkel nam ik deel aan enkele triathlons.  M'n voornemen (ik weet het ... nog te vroeg) is om daar verandering in te brengen.  Daarom blijf ik deze winter door lopen en probeer ik de basisuithouding wat beter uit te bouwen.

13

Re: Nieuwe Belg

Ik zwem ook niet graag ben nochtans vroeger nog in een zwemclub geweest. Ben ook belg maar van het waasland.

14

Re: Nieuwe Belg

De Forerunner is ondertussen in mijn bezit... Wat kan dat ding veel smile Morgen eerste test tijdens mn 6km smile

@bjorn: we kunnen misschien samen onze eerste wedstrijd doen wink

15

Re: Nieuwe Belg

Rogier schreef:

...zeker in combinatie met sporttracks dan is het helemaal geweldig.

zojuist versie 3.0 gedownload. maar eens kijken of er grote veranderingen zijn.. totnogtoe een topprogramma!

16

Re: Nieuwe Belg

en zojuist weer verwijderd. ze willen geld zien...

17

Re: Nieuwe Belg

Oei das minder...

Ik heb de Garmin Trainingcenter geinstalleerd, ik zie wel wat dat geeft smile

18

Re: Nieuwe Belg

garmin heeft training center op je pc. en daarnaast garmin connect online.

Het ligt er een beetje aan wat je precies allemaal bij wilt houden en uit wilt kunnen lezen. zijn verschillende programma's te vinden op internet. er is ongetwijfeld al een topic erover hier op het forum.

Ik gebruik iig, en ik ben niet de enige, sporttracks. (www.zonefivesoftware.com)

Hoe is je eerste 6km-test gegaan? beviel die?

19

Re: Nieuwe Belg

Juhroen schreef:

en zojuist weer verwijderd. ze willen geld zien...

Je kunt 'm gewoon installeren voor nop alleen worden er dan na het verlopen van trial periode een aantal zaken uit gezet.
uit mijn hoofd, aantal plugins (waar je nu voor moet betalen), overzichten maximaal 3 maanden en nog wat zaken.

Als je met google even rond neust kun je alles nog voor versie 2 vinden.

20

Re: Nieuwe Belg

@Jeroen: 6km ging goed. Het zijn er 6,5 geworden, iets verkeerd gelopen smile Kheb er een 40min over gedaan.

Vandaag korte loop met de vriendin, 3km in 20min.

De Garmin is echt een supertoestel, alles wat je moet weten in 1 oogopslag op het uurwerk.

21

Re: Nieuwe Belg

mooi zo! fijn dat die bevalt!

@rogier: hij installeerde 3.0 naast 2.1; maw het was geen update. dus weer weggehaald en ga gewoon verder met 2.1.. Ik blijf alleen de statistieken niet super vinden..

22

Re: Nieuwe Belg

Juhroen schreef:

mooi zo! fijn dat die bevalt!

@rogier: hij installeerde 3.0 naast 2.1; maw het was geen update. dus weer weggehaald en ga gewoon verder met 2.1.. Ik blijf alleen de statistieken niet super vinden..

Zie nieuw topic in materiaal

23

Re: Nieuwe Belg

ik heb Sporttracks 2 ondertussen gevonden en ben het nu aan het installeren smile

24

Re: Nieuwe Belg

Overmorgen voor het eerst sinds heel lang 8km lopen. Eigenlijk is dit de eerste keer dat ik gepland zo ver ga lopen.

Ik denk er toch aan om iets van drank en eten mee te gaan nemen. Flesje water met wat dextrose in en een banaan ofzo.... Ik ga binnenkort eens kijken hoe ik reageer op gels. Ik heb gelezen dat de gels van de Decathlon niet slecht zijn...

25

Re: Nieuwe Belg

voor 8km heb je geen eten/drinken nodig voor onderweg. laten we zeggen dat 8km maximaal een uur duurt, dat is goed te redden zonder.