1

Onderwerp: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Beste leden van dit forum,

Het forum wordt steeds beter bezocht. Het aantal leden en topics loopt gestaag op, oftewel het gaat goed met het Triathlonforum!

In eerste instantie heb ik toen ik met dit forum begon, (bewust) gekozen voor het 'simpel en snelle' punBB.

Dat simpele en snelle heeft een groot aantal voordelen maar ik kan mij voorstellen dat er bij veel leden behoefte bestaat aan meer functionaliteiten. Bijv een WYSIWYG editor, de mogelijkheid om youtube filmpjes te embedden of bijvoorbeeld de mogelijkheid om bijlagen bij een post te doen etc etc. Er kan zelfs behoefte bestaan om het forum te voorzien van een voorkant waar nieuwsberichten van leden/verenigingen op verschijnen, of misschien wil een aantal leden wel een blog beginnen via dit forum....het zou allemaal zomaar kunnen.

Graag hoor ik van jullie of jullie dit forum meer dan voldoende vinden en tevreden zijn met de functionaliteiten of dat er behoefte bestaat aan meer. Mocht die behoefte bestaan dan ga ik daar uiteraard mee aan de slag!

Hoor het graag!

2

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Forum werkt naar mijn idee prima. Al die extra functies hebben niet veel zin. De kwaliteit en de inhoud van de berichten zou wel omhoog kunnen, maar daar zijn we zelf verantwoordelijk voor.

3

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Aanvullingen die mij nuttig lijken:
Embedden van java / youtube
Openen van links in een nieuw venster
Mogelijkheid tot uploaden van bestanden zou geweldig zijn echter zijn daar ook andere oplossingen voor
Header bar met recente berichten, scheeld weet een klik.
RSS feed op nieuwe berichten (dat is nu mogelijk met een instelling volgens mij)
Twitter op nieuwe berichten
Gebruikers Reputatie
Lightbox voor foto's

Wanneer is het klaar?  cool


Dat is het eerste wat me te binnen schiet.

4

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

mister_arby schreef:

Forum werkt naar mijn idee prima. Al die extra functies hebben niet veel zin. De kwaliteit en de inhoud van de berichten zou wel omhoog kunnen, maar daar zijn we zelf verantwoordelijk voor.

Niemand verplicht je slechte onderwerpen te lezen toch? wink

5

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

RSS feeds zou ik het liefst willen zien, zoals Rogier al aangaf.

Cor

6

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

embedden van youtube wordt je niet veel wijzer van denk ik. je kan nu ook gewoon een link plaatsen die mensen dan kunnen openen in een apart venster.. dat werkt naar mijn mening erg prettig.

@rogier: wel als er staat;
Niemant verplichd juh slechdte ondrwrpn te leezen tog?

7

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Ik vind eerlijk gezegd juist de eenvoud van het huidige format prettig.
Met al die extra functionaliteiten is de kans volgens mij veel groter dat het om de plaatjes/filmpjes ect gaat en steeds minder om de inhoud. Juist de inhoud die ik hier goed kan waarderen.

Wat betreft uitbreiding van mogelijkheden zou dan wat mij betreft beperkt kunnen blijven bij:
* link openen in nieuw venster (is er ook geen youtube ding nodig)
* mogelijkheid tot toevoegen van bijlagen (makkelijker om interessante documenten uit te wisselen)

8

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

pivdberg schreef:

Ik vind eerlijk gezegd juist de eenvoud van het huidige format prettig.
Met al die extra functionaliteiten is de kans volgens mij veel groter dat het om de plaatjes/filmpjes ect gaat en steeds minder om de inhoud. Juist de inhoud die ik hier goed kan waarderen.

Wat betreft uitbreiding van mogelijkheden zou dan wat mij betreft beperkt kunnen blijven bij:
* link openen in nieuw venster (is er ook geen youtube ding nodig)
* mogelijkheid tot toevoegen van bijlagen (makkelijker om interessante documenten uit te wisselen)

Ook hier kan ik me wel goed in vinden. de eenvoud is iig een grote kracht. Even wat nuance:

wens:
Openen van links in een nieuw venster
Mogelijkheid tot uploaden van bestanden zou geweldig zijn echter zijn daar ook andere oplossingen voor
RSS feed op nieuwe berichten (dat is nu mogelijk met een instelling volgens mij)
Lightbox voor foto's  indien de mogelijkheid wordt geboden een foto up te loaden.

nice to haves:
Twitter op nieuwe berichten
Gebruikers Reputatie --> leuk maar geen must

Handle with care:
Header bar met recente berichten, scheelt weer een klik.
Embedden van java / youtube

9

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Ik sluit me aan bij rogier.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

10

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Ik zie persoonlijk liever wat meer onderverdeling in de topics, vooral in het topic materiaal.  Een beetje zoals je de trainingen voor elk onderdeel apart zet, ook het materiaal voor elk onderdeel apart.  Nu staat alles door mekaar en krijg je teveel topics (vragen) over hetzelfde onderwerp omdat mensen op voorhand al ontmoedigd zijn om in die wirwar te gaan zoeken naar het juiste topic.

Buiten hartslagmeters is alles wel apart te onderverdelen elk in zijn eigen discipline.

11

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

BlackDog schreef:

Ik zie persoonlijk liever wat meer onderverdeling in de topics, vooral in het topic materiaal.  Een beetje zoals je de trainingen voor elk onderdeel apart zet, ook het materiaal voor elk onderdeel apart.  Nu staat alles door mekaar en krijg je teveel topics (vragen) over hetzelfde onderwerp omdat mensen op voorhand al ontmoedigd zijn om in die wirwar te gaan zoeken naar het juiste topic.

Buiten hartslagmeters is alles wel apart te onderverdelen elk in zijn eigen discipline.

Doe eens een voorstel, of bedoel he het onderstaande? en wat gaan we doen met de bestaande onderwerpen. Worden die in het archief hoekse gestopt:

Algemene onderwerpen
+etc
+etc
+etc
Zwemmen
+Training
+Materiaal
+Techniek
+Blessure
+Winkels
Lopen
+Training
+Materiaal
+Techniek
+Blessure
+Winkels
Fietsen
+Training
+Materiaal
+Techniek
+Blessure
+Winkels


tis maar een idee....

12

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Ik zou dan ook nog aparte maken voor triathlon algemeen. Bepaalde dingen behoren specifiek tot de triathlon/duathlon sport.

Pain is temporay, Pride is forever

www.twitter.com/patrickvn88

13

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Dank voor de reacties totnogtoe.

Kan mij zeker vinden in een nieuwe indeling. Ik zal daar onder dit topic dit weekend even een voorbeeldje van maken zodat jullie dat kunnen af- danwel goedkeuren en of aanvullen.

Openen van links in een nieuw venster zal ik ook voor gaan zorgen. Hoewel ik persoon altijd gewoon even mijn shift indruk en vervolgens klik... wink maar kan me voorstellen dat het handiger is dat links gewoon standaard openen in een ander venster.

RSS feed..ook erg handig. Ga ik naar kijken. Is volgens mij vrij makkelijk in te bouwen ( is voor zover ik heb kunnen zien niet even een kwestie van instelling wijzigen maar wel degelijk een mod)

Twitter: had ik zelf niet eens gedacht maar ga zeker kijken in hoeverre het mogelijk is en wat punbb voor mods biedt.

Uploaden bestanden lijkt mij inderdaad ook nuttig en handig. Ga ik dus ook naar kijken.

Voor zover ik aan de reacties merk is er niet veel behoefte aan het embedden van youtube. Lightbox voor foto's is leuk maar ik vrees dat ik dan meer opslagruimte nodig ga hebben met de tijd wink

Meer ideeen/hulp bij het bewerkstelligen van mods zijn welkom.

Overigens heb ik een maandje geleden op test.triahtlonforum.nl een omgeving aangemaakt met de nieuwste versie van PunBB (1.3.4). Je kunt daar een kijken nemen en desnoods wat plaatsen (abonnementen zijn verwijderd dus er krijgt als het goed is niemand mail wink ) Een groot aantal van de wensen is daar verwerkt (zit standaard in die omgeving). Echter......er zit een zeer irritante 'fout' in versie 1.3 waardoor ik 'm niet in produktie durf te nemen. Er wordt op het forum van punbb veel geklaagd over de zg security token. Hoop technisch geblabla maar het komt er op neer dat wanneer je te lang bezig bent met een post, of soms ook wanneer je je aanmeldt er een foutmelding verschijnt. Dat moeten we natuurlijk niet hebben. Maar voor degene die zich geroepen voelen, ga eens naar die test omgeving, meld je aan (zelfde wachtwoord en gebruikersnaam als deze omgeving) en gooi er wat berichten op. Hoor graag of er foutmeldingen verschijnen. Bij mij totnogtoe zeer af en toe, maar dat vind ik al te vaak. Geen hele discussies aan gaan daar natuurlijk want die omgeving bestaat maar tijdelijk......

14

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Idd zo Rogier wink

15 Laatst bewerkt door Rogier (19-11-10 10:42:04)

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Wijnand schreef:

Dank voor de reacties totnogtoe.

Kan mij zeker vinden in een nieuwe indeling. Ik zal daar onder dit topic dit weekend even een voorbeeldje van maken zodat jullie dat kunnen af- danwel goedkeuren en of aanvullen.

Openen van links in een nieuw venster zal ik ook voor gaan zorgen. Hoewel ik persoon altijd gewoon even mijn shift indruk en vervolgens klik... wink maar kan me voorstellen dat het handiger is dat links gewoon standaard openen in een ander venster.

RSS feed..ook erg handig. Ga ik naar kijken. Is volgens mij vrij makkelijk in te bouwen ( is voor zover ik heb kunnen zien niet even een kwestie van instelling wijzigen maar wel degelijk een mod)

Twitter: had ik zelf niet eens gedacht maar ga zeker kijken in hoeverre het mogelijk is en wat punbb voor mods biedt.

Uploaden bestanden lijkt mij inderdaad ook nuttig en handig. Ga ik dus ook naar kijken.

Voor zover ik aan de reacties merk is er niet veel behoefte aan het embedden van youtube. Lightbox voor foto's is leuk maar ik vrees dat ik dan meer opslagruimte nodig ga hebben met de tijd wink

Meer ideeen/hulp bij het bewerkstelligen van mods zijn welkom.

Overigens heb ik een maandje geleden op test.triahtlonforum.nl een omgeving aangemaakt met de nieuwste versie van PunBB (1.3.4). Je kunt daar een kijken nemen en desnoods wat plaatsen (abonnementen zijn verwijderd dus er krijgt als het goed is niemand mail wink ) Een groot aantal van de wensen is daar verwerkt (zit standaard in die omgeving). Echter......er zit een zeer irritante 'fout' in versie 1.3 waardoor ik 'm niet in produktie durf te nemen. Er wordt op het forum van punbb veel geklaagd over de zg security token. Hoop technisch geblabla maar het komt er op neer dat wanneer je te lang bezig bent met een post, of soms ook wanneer je je aanmeldt er een foutmelding verschijnt. Dat moeten we natuurlijk niet hebben. Maar voor degene die zich geroepen voelen, ga eens naar die test omgeving, meld je aan (zelfde wachtwoord en gebruikersnaam als deze omgeving) en gooi er wat berichten op. Hoor graag of er foutmeldingen verschijnen. Bij mij totnogtoe zeer af en toe, maar dat vind ik al te vaak. Geen hele discussies aan gaan daar natuurlijk want die omgeving bestaat maar tijdelijk......

Hmmm. test lijkt niet te werken....

en wil je persee PunBB blijven gebruiker. Er zijn alternatieven "Yet another Bulletin Board (YaBB)" is bij ook mooi.

16

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Kom je er helemaal niet op of kun je je niet aanmelden?

link: http://test.triathlonforum.nl/

Eventueel ander board is ook prima alleen moet er dan wel een conversie plaatsvinden...en das veel werk vrees ik....

17 Laatst bewerkt door Rogier (19-11-10 11:01:17)

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Wijnand schreef:

Kom je er helemaal niet op of kun je je niet aanmelden?

link: http://test.triathlonforum.nl/

Eventueel ander board is ook prima alleen moet er dan wel een conversie plaatsvinden...en das veel werk vrees ik....

--laat maar je zit op goede software ----

Oh ja, gehost in berlijn?

18

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

http://www.exploit-db.com/exploits/14483/

19

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Rogier schreef:
Wijnand schreef:

Kom je er helemaal niet op of kun je je niet aanmelden?

link: http://test.triathlonforum.nl/

Eventueel ander board is ook prima alleen moet er dan wel een conversie plaatsvinden...en das veel werk vrees ik....

--laat maar je zit op goede software ----

Oh ja, gehost in berlijn?

Site wordt gehost door Strato. Erg tevreden over overigens.

20 Laatst bewerkt door Rogier (19-11-10 11:18:11)

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Al je uploads van foto's ed mogelijk maakt genereer je wel veel meer traffic om maar te zwijgen over opslag.

nog even terug komend op de software, ooitgedacht aan het betaalde vBulletin ?

En mag ik even als admin onder de kap kijken op test?

21

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

mister_arby schreef:

Forum werkt naar mijn idee prima. Al die extra functies hebben niet veel zin. De kwaliteit en de inhoud van de berichten zou wel omhoog kunnen, maar daar zijn we zelf verantwoordelijk voor.

Dit. Vind ;t prima zo.

Bijlage uploaden kan ik me nog in vinden, rest van de opmerkingen niet zo. Twitter? Aub niet. Link in een nieuwe window? Daar heb je sneltoetsen voor - en ik ben sowieso meer van de tabbladen. En ik weet niet wat er bedoeld wordt met lightbox / rss feed dus daar kan ik niet veel over zeggen smile

En qua nieuwe indeling, ik zou oppassen dat het niet teveel gefragmenteerd wordt. Triathlon bestaat nou eenmaal uit 3 (eigenlijk 4) onderdelen en om die nou allemaal apart in te delen qua kopjes... Ik weet 't niet. Heb zo 1, 2, 3 geen voorstel liggen, net gezwommen dus eventjes een dip tongue

22 Laatst bewerkt door Vanzella (19-11-10 12:16:15)

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Niet zozeer over de vorm, maar meer over de inhoud van het wedstrijden deel van het forum.

Wedstrijden gewoon vasthouden zonder jaartal. Dus topic is de hele van ALmere, of Triathlon Veenendaal, en dan gewoon jaar na jaar binnen een topic doorgaan. Dan heb je de hele historie van een wedstrijd bij elkaar. Is ook leuker om terug te lezen.

Vergt wel instructie van de administrator en wat vaker ingrijpen. Maar het went snel.

23

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Rogier schreef:

En mag ik even als admin onder de kap kijken op test?

is geregeld (wel even opnieuw aanmelden bij test)

24

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Op het eerste gezicht zou ik GZip inschakelen (indien de server dit niet aan heeft staan), resources is niet jou probleem, bandbreedte wel, toch smile

Registratie e-mail
Sta registratie's met verbannen e-mail adressen toe. --> Die zou ik inschakelen

Post karma 1.1.1 die zou ik installeren (leuk)
Pun Move Posts 1.0.1 (must)
JS post quote 2.2.2 (handige feature als de gebruikers het eenmaal door hebben (must)
Pun tags 1.5 Maakt het zoeken eenvoudiger maar is geen noodzaak.
Uploaden va bijlages is al geinstalleerd maar nog niet geactiveerd 9even in de gaten houden dat er geen obscure files mee kunnen liften dus de extenties houden om TXT doc JPG etc en bij geen PHP


twitter is een mod voor http://punbb.informer.com/forums/topic/ … b-twitter/
Lightbox cloon: http://punbb.informer.com/forums/topic/ … n-slimbox/

en hier nog wat leeswerk....http://punbb.informer.com/forums/topic/11548/open-links-in-new-tabwindow/

25

Re: Behoefte aan meer functionaliteiten op het forum?

Rogier schreef:

Op het eerste gezicht zou ik GZip inschakelen (indien de server dit niet aan heeft staan), resources is niet jou probleem, bandbreedte wel, toch smile

Registratie e-mail
Sta registratie's met verbannen e-mail adressen toe. --> Die zou ik inschakelen

Post karma 1.1.1 die zou ik installeren (leuk)
Pun Move Posts 1.0.1 (must)
JS post quote 2.2.2 (handige feature als de gebruikers het eenmaal door hebben (must)
Pun tags 1.5 Maakt het zoeken eenvoudiger maar is geen noodzaak.
Uploaden va bijlages is al geinstalleerd maar nog niet geactiveerd 9even in de gaten houden dat er geen obscure files mee kunnen liften dus de extenties houden om TXT doc JPG etc en bij geen PHP


twitter is een mod voor http://punbb.informer.com/forums/topic/ … b-twitter/
Lightbox cloon: http://punbb.informer.com/forums/topic/ … n-slimbox/

en hier nog wat leeswerk....http://punbb.informer.com/forums/topic/11548/open-links-in-new-tabwindow/

Om te voorkomen dat dit topic van wensen naar technische uitvoering (ik weet het, ben er zelf over begonnen) verschuift stuur ik je even een mail over jouw opmerkingen/adviezen......dan kan dit topic weer over de wensen gaan.... wink