1

Onderwerp: Koude voeten

Goedemorgen,

Kan iemand mij vertellen waarom ik met schaatsen geen koude voeten krijg (terwijl ik met blote voeten in de schoen zit..... en ik heb een gewone raps noor) en..

bij het fietsen op de racefiets nu na 1 uur al koude voeten krijg ondanks dat ik een overschoen gebruik en sokken aan heb.

Komt dit alleen doordat je tijdens t schaatsen misschien net iets meer beweging in je voet hebt of zijn er andere oorzaken?

2

Re: Koude voeten

Haha, ik had deze week met het schaatsen 1,5u (op Maple klappers) steen koude voeten en met fietsen 2u crossen nergens last van.

3

Re: Koude voeten

met het schaatsen gebruik je ook nog wel spieren in je enkel denk ik, en dus warmtegeneratie daar.
met het fietsen hangt je voet vrijwel niets te doen, en vol in de wind. met een overschoen heb ik er overigens nog nooit last van gehad..

4

Re: Koude voeten

sterker nog, je gebruikt met schaatsen ook nog spieren in je voeten zelf. Zo kan het best voorkomen dat je spierpijn hebt in je ondervoet na een dag op natuurijs (langer schaatsen wat je voeten niet gewend zijn). Tis dus inderdaad zo dat bij schaatsen je voeten veel meer 'in beweging' zijn.

ps. persoonlijke tip tegen koude voeten: insmeren met vaseline. Doe ik altijd op natuurijs en werkt perfect, want ik heb nooit koude voeten, terwijl ik ook dan met blote voeten in de schaatsen ga...

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

5

Re: Koude voeten

In de winter kun je beter in het bos fietsen op een cross fiets of mtb. Op alle leuke technische rondjes heb je beslist "last" van het bosbeheer die boompjes op het pad gooien. Zo af en toe even van je fiets springen en een stukje lopen houdt de voetjes lekker warm. wink

6

Re: Koude voeten

ik hou het met de beste overschoenen nog geen uur vol op de fiets. Maar met electrische schoen verwarming gaat het wel. Even rommelen met een draad door je broek naar de accu maar dan gaat het prima.

schaatsen zou ik niet weten.

7

Re: Koude voeten

draak schreef:

ik hou het met de beste overschoenen nog geen uur vol op de fiets. Maar met electrische schoen verwarming gaat het wel. Even rommelen met een draad door je broek naar de accu maar dan gaat het prima.

schaatsen zou ik niet weten.

Mechanische doping !!!! smile

8

Re: Koude voeten

draak schreef:

ik hou het met de beste overschoenen nog geen uur vol op de fiets. Maar met electrische schoen verwarming gaat het wel. Even rommelen met een draad door je broek naar de accu maar dan gaat het prima.

schaatsen zou ik niet weten.

Eindelijk weet ik mijn kerstcadeau!

9

Re: Koude voeten

Heb naar die voetverwarming vorig jaar ook al gekeken heb vorig jaar ook een paar keer getwijfeld of er nog voeten aan mijn lijf hongen na het fietsen :-) maar heb ze nog nergens zien liggen in de winkels.

10

Re: Koude voeten

Is dit iets?
Weet niet wat het kost hoor.
http://www.thermic.com/en/#/sport/en/pr … _feet.html
Carla

11

Re: Koude voeten

voor net geen 80,- heb jij warme voeten

12

Re: Koude voeten

Rogier net wat ik zocht maar het is uitverkocht :-) zal wel eens verder kijken moet toch wel iets hebben want ik train in regen en wind koud of warm.

13 Laatst bewerkt door Rogier (30-11-10 20:17:29)

Re: Koude voeten

ronnyke schreef:

Rogier net wat ik zocht maar het is uitverkocht :-) zal wel eens verder kijken moet toch wel iets hebben want ik train in regen en wind koud of warm.

Op de site staan ze als leverbaar....

is dit een idee? voor iets meer lekker naar de tv kijken en ondertussen meters maken?
http://www.triathlonshop.be/catalog/images/Tacx_Speedmatic%20trainer_1.jpg

14

Re: Koude voeten

http://www.mematec.com/index.php?option … mp;lang=de

iets duurder maar deze heb ik.
Ik heb een verlengsnoer erbij zodat ik de batterijen in mijn zakje op mijn rug kan doen

15

Re: Koude voeten

Nee heb me net een nieuwe tacx gekocht stonden in promotie bij decathlon. Maar ik heb die enkel om enkele trainingen erop uit te voeren want ik rij daar echt niet graag op rij nog liever 3u in de kou dan 1u op dat ding.

16

Re: Koude voeten

ronnyke schreef:

Heb naar die voetverwarming vorig jaar ook al gekeken heb vorig jaar ook een paar keer getwijfeld of er nog voeten aan mijn lijf hongen na het fietsen :-) maar heb ze nog nergens zien liggen in de winkels.

Je voeten?  tongue

17

Re: Koude voeten

Kieke! Nee die schoenverwarming smile maar ze zijn besteld heb de duurdere versie genomen dan die van 80 euro verwacht ze deze week. Vandaag 3u fietsen maar het is wel zo heel koud niet meer hier. Gisteren maar het mietje uitgehangen en 2u op tacx gereden erna nog wel een uurtje gelopen buiten maar dat ging goed.

18

Re: Koude voeten

De held die nu door de sneeuw met zijn TT langs mijn huis komt sjezen, krijgt een kerst cadeau smile

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

19

Re: Koude voeten

Frankiboy schreef:

De held die nu door de sneeuw met zijn TT langs mijn huis komt sjezen, krijgt een kerst cadeau smile

Wat is het kado? en als het de moeite waard is was ik het smile

20

Re: Koude voeten

Frankiboy schreef:

De held die nu door de sneeuw met zijn TT langs mijn huis komt sjezen, krijgt een kerst cadeau smile

Ik weet niet waar jouw huis woont tongue

21

Re: Koude voeten

Hoorde gisteren van voetballers die peper in hun schoenen strooien voor de warmte. had dat al gehoord dat veldrijders dat ook doen op wedstrijd.

22

Re: Koude voeten

ronnyke schreef:

Hoorde gisteren van voetballers die peper in hun schoenen strooien voor de warmte. had dat al gehoord dat veldrijders dat ook doen op wedstrijd.

Het geheim van Lokeren: peper in de schoenen

23

Re: Koude voeten

Shit was niet geabonneerd op deze threat, maar dan hadden jullie een hele fijne chocolade reep gekregen in S vorm van powerbar wink

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

24

Re: Koude voeten

Navraag bij podologen en sportartsen leverde alleen gegniffel op. Het wondermiddel is bekend maar een wetenschappelijke verklaring blijkt moeilijker te verzinnen. Plausibel is dat doordat de voeten transpireren de poriën openen, waardoor peper naar binnen komt. Het prikkelende effect kan een brandend gevoel geven bij de vrije uiteinden van de huidzenuwen. Dermatologen gebruiken wel eens een pepercrème om gevoel op te wekken bij gevoelloze voeten.

Mijn voeten transpireren niet met fietsen, denk dat het niet gaat werken bij mij.

25

Re: Koude voeten

Ga vanavond is proberen te rennen met sambal ajam onder m'n poot, mach 5 vooruit!

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1