1

Onderwerp: winterschoenen?

Hi,

gebruiken jullie andere/aangepaste schoenen om in de winter te lopen, ihb. in de sneeuw?
Trail running schoenen (zoals deze), oude/versleten schoenen, of gewoon dezelfde schoenen als waar je altijd mee loopt?

Ik draag momenteel oude schoenen om in slecht weer te lopen (altijd op asfalt dan), maar overweeg een paar trail schoenen te kopen.  Eventueel met afneembare spikes om ook eens een veldloop mee te kunnen doen.

2

Re: winterschoenen?

Ik heb vorig jaar toevallig ook trailschoenen gekocht http://www.inov-8.com/Products-Detail.a … 5050973030 vanwege de sneeuw en om later eens in het bos te gebruiken.
Maar ze staan hier nog steeds brandschoon in de kast. Ahum.

Afgelopen woensdag nog wel 19km gelopen (wat een pokkeweer!) maar wel op de vertrouwde gewone loopschoenen.
Die zitten me toch iets steviger en er zit een kleine correctie in. Daarbij zit daar toch al profiel genoeg onder....

Dus of je trailschoenen nodig hebt voor die enkele keer dat het sneeuwt: Nee.
Als je veldlopen wilt doen en regelmatig in het bos te vinden bent: hopelijk geeft het de extra grip die je verwacht. Dat weet ik nog niet.
Spikes: daar kan je niet mee op de verharde weg lopen. Ook niet een stukje.
In zulke schoenen zit volgens mij ook nauwelijks demping. ook wel iets om rekening mee te houden als 'trainingschoen.'

3

Re: winterschoenen?

gewone schoennen

4

Re: winterschoenen?

Asics Trabuco.
Bovenwerk is dichter dan gewone hardloopschoenen, waardoor koude en nat wat minder in je schoenen komen.
Bij sneeuw veel grip. Het is dan ook eigenlijk een trailschoen.

5

Re: winterschoenen?

ik loop in deze omstandigheden (en alle bos en veldlopen) op de nike air pegasus cross country. Iets stevgere dikkere zool met wat grotere noppen dan het "traditionele" model.

6 Laatst bewerkt door ben (04-12-10 19:14:43)

Re: winterschoenen?

The North Face Hedgehog!! Zelf gebruik ik deze schoenen als dagelijkse schoen en is tijdens deze kou met sneeuw ook nog steeds perfect, want last van koude voeten heb ik niet. Daarnaast heb ik er ook al eens een wedstrijd op asfalt bedekt met ijs op gelopen. Denk dat het ook voor off-road zeer geschikt is, aangezien ze ook 'officieel' als trailrunningshoes zijn bestempeld. Ow, en niet onbelangrijk: ze zijn waterdicht, omdat ze van binnen volledig gevoerd zijn met gore-tex...

ps: helemaal onbevooroordeeld ben ik niet aangezien ik in een buitensportwinkel werk wink

Cervelo P2 2015 ~ FFWD disc ~ Veltec Speed 6.0 voor ~ ISM PN 1.1 zadel
Stevens Carbon Force II ~ Veltec Speed 6.0 achter ~ Shimano Ultegra ~ Adamo zadel

7

Re: winterschoenen?

In de sneeuw moet je zo licht mogelijk lopen ( Pose ) en dan lukt het wel
Zelf loop ik graag in de sneeuw en dit gewoon op normale schoenen gen enkel probleem met koude voeten of zo

8

Re: winterschoenen?

Uggs?

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

9

Re: winterschoenen?

@Frankiboy met normale schoenen bedoel ik loopschoenen en wel de Newton Gravity

10

Re: winterschoenen?

Sorry, ik dacht even grappig te zijn smile Van de week nog 2.5h loopje gedaan en had nergens last van, maar zal wel per persoon verschillen

"To live is the rarest thing in the world. Most people exist, thats all..."

http://twitter.com/FrankRoozendaa1

11

Re: winterschoenen?

Triatleethans schreef:

In de sneeuw moet je zo licht mogelijk lopen ( Pose ) en dan lukt het wel
Zelf loop ik graag in de sneeuw en dit gewoon op normale schoenen gen enkel probleem met koude voeten of zo

Hallo,

Ik ben inderdaad door chronisch blessurelast aan de enkel een 5-tal weken geleden ook beginnen werken aan mijn looptechniek. Ik ben een zware hiellander en probeer nu ook zoals in pose meer op de voorvoet te lopen.

Ik kan zeggen dat het zeker in de sneeuw of in de modder een enorm voordeel is.

Dit kon ik dit weekend ervaren in de triathlon van Wachtebeke.

Ik loop met de minimalistische schoen Saucony Kinvara met een zeer uitgesproken typisch driehoekjes profiel en kan zeggen dat ik niet 1 keer uitgegleden ben.

http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc4/hs1166.snc4/150802_172233709463901_100000318189648_439811_2595519_n.jpg

Groeten,

Niki

12

Re: winterschoenen?

Ik gebruik nooit trail schoenen. Ik vind ze veel te stug om in te lopen. Ik loop veel heuvelachtige rondjes over trails en ook in de sneeuw heb ik nog nooit een trail schoen nodig gehad. Koude voeten zijn voor mij tijdens het lopen eigenlijk nooit een probleem. Wel ben ik opgehouden met lopen op wedstrijd schoenen met gaatjes in de zool. wink Daarmee kwam zoveel drek in de schoenen dat ik veel te veel tijd verloor met sokken wassen!

Het grootste probleem is als alles ijzig wordt, met kwakkelweer. Dan helpen alleen spikes nog.

13

Re: winterschoenen?

ik gebruik mijn gewone schoenen