1

Onderwerp: wetsuit: onbekend merk/ online kopen?

Hey,

vorig jaar mijn eerste triathlon gedaan en daarvoor een wetsuit gehuurd.  Dit jaar wordt er zeker 1 aangekocht.  Maar ondertussen eens zitten rondhoren om een nieuw merk in Europa te lanceren.  Maar alvorens dit in orde te kunnen brengen, zoek ik wat info van ervaren en minder ervaren atleten.  Twee vragen maar:
Zouden jullie het overwegen om een wetsuit aan te schaffen van een tot nu toe onbekend merk, dat goedkoper zal zijn dan de gekende merken en inzake kwaliteit niet moet onderdoen?  Stel Sailfish +- 300 euro, hetgene we op het oog hebben 100 euro goedkoper maar je hebt dan wel geen bekend merkpak aan tijdens de zwemploeg.
Hoe staan jullie tegenover online aankoop van een wetsuit?  Ik vind dat je zo'n pak steeds moet passen... 

Alvast bedankt,

Steve

MENS SANA IN CORPORE SANO

2

Re: wetsuit: onbekend merk/ online kopen?

Mijn ervaring is vooral dat het ieder jaar andere merken zijn die de kop opsteken.
Dus, ik denk niet dat het een probleem is om een nieuw merk te lanceren.

Wat voor mij belangrijk is, is inderdaad dat je het eens kan passen of uittesten, maar ook of er een service is. Als je hem bvb makkelijk kunt laten herstellen wanneer er beschadigingen aan zijn. Zo kun je de levensduur van je wetsuit enorm verlengen.

Groeten,

Niki

3

Re: wetsuit: onbekend merk/ online kopen?

Aangezien ik er geen bezit en veel zaken online koop val ik in je doelgroep.
Persoonlijk zou ik niet tot aanschaf over gaan zonder deze getest te hebben. Eenvoudig omdat ik niet de ervaring heb en er veel wordt gewaarschuwd dit niet ongetest te doen (ook hier op het forum). Echter als ik 100,- meer moet betalen omdat andere dan zien dat ik een "merk"aan heb....

Ik vind kwaliteit icm prijs veel (heel veel) belangrijker dan merk. omdat ik in het verleden al meer dan eens geconfronteerd ben met een duur spul dat niet functioneert of gewoon slecht is.

prio lijst in mijn ogen:
1 Kwaliteit
2 Prijs
3 Service
18 merk wink

4

Re: wetsuit: onbekend merk/ online kopen?

Persoonlijk vind ik ook kwaliteit, numero uno.  Daarnaast kan ik me niet ontdoen van volgende gedachte: als je van mening bent om iets te lanceren, dan zal je er sowieso een naam aan moeten geven en gaat de verkoop maar echt slagen als mensen tevreden zijn van de kwaliteit, prijs, ...  Om dan met naam en toenaam te kunnen verwijzen naar de wetsuit, lijkt het me nogal onhandig om te zeggen: "wel ik ben heel tevreden van deze wetsuit met onbekende merk".  En dan denk ik nog maar op Nederlandstalig vlak.

Maar kom ... waar een wil is, is een weg en als kwaliteit, prijs, pasvorm, ... in orde zijn, dan kan de verkoop goed starten.  Succes ermee

Björn

5

Re: wetsuit: onbekend merk/ online kopen?

Het zou mooi zijn als je het pak een korte periode zou kunnen proberen. Denk aan 1 week try out. Zit het pak goed dan hou je het, zit het niet goed retour afzender en andere maat proberen. Past het pak weer niet wederom dezelfde procedure tot de klant happy is.
Vervolgens gepaste pakken gaan aanbieden als paspak. 
Dit valt uiteraard onder het kopje service van Rogier.
Valt het pak uiteindelijk iets duurder uit door deze procedure denk ik dat weinig klanten die bereidt zijn online te kopen daar problemen mee hebben.
Ik kan me dus redelijk vinden in de lijst van Rogier maar zie zelf liever 3 op 2 en 2 op 3.
Suc6