1

Onderwerp: timex of garmin????

Ben van plan om een nieuw klokje te kopen maar zit nog ff in dubio..... van de garmin forerunner 310xt is er veel te vinden, maar van de timex ironman global trainer hoor je toch minder (en die vind ik nou net mooier) is deze minder of gewoon niet zo bekend??

Wie heeft er ervaring met de timex??

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

2

Re: timex of garmin????

topic over de timex

http://www.chatnrun.nl/modules.php?name … amp;t=3748

http://www.dutchroadrunners.nl/forum/to … man-global

Uitgebreide review:
http://www.dcrainmaker.com/2010/08/time … er-in.html



over de Garmin

http://www.chatnrun.nl/modules.php?name … amp;t=7900

De garmin schijnt wat 'maandag-ochtend modellen'te hebben, maar er zijn ook mensen, waaronder ik, erg over te spreken.

3

Re: timex of garmin????

Ik heb de Timex Ironman GPS global trainer nu ongeveer een half jaar. Vind het een prettig ding, veel functies en erg bruikbaar voor datgene dat mij het meeste interesseert: hardloop snelheid. Voor fietsen en zwemmen niet gebruikt, ook niet van plan. Negatief punt: vaak duurt het lang om een GPS signaal te pakken te krijgen, soms wel langer dan 5 min. Schijnt dat als je stilstaat, dat het dan sneller gaat, maar daar heb ik geen geduld voor. Garmin schijnt dat beter te doen, zelf echter geen ervaring mee.

Commit first, then figure it out

4

Re: timex of garmin????

garmin doet dat ver binnen de 5 minuten. vaak als die binnen stil ligt pikt die al een signaal op (en dan maakt die zelfs km's!)
ik gebruik de garmin overigens ook voor fietsen en buitenzwemmen.

5

Re: timex of garmin????

Bedankt voor de info, denk dat ik voor de timex ga. Die vind ik net ff mooier maar ja smaak verschilt he.
Heb ff nagekeken welke software beide modellen gebruiken voor de GPS maar dat is in beide klokjes het zelfde dus dat zou niet uit moeten maken.

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

6

Re: timex of garmin????

Als het goed is komt vandaag de kerstman met mijn nieuwe timex langs....hij is wat laat en werkt tegenwoordig bij TNT.... smile

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

7

Re: timex of garmin????

laat maar weten hoe die bevalt (over een paar dagen). ik ben wel benieuwd!

8

Re: timex of garmin????

Thunderstorm schreef:

Als het goed is komt vandaag de kerstman met mijn nieuwe timex langs....hij is wat laat en werkt tegenwoordig bij TNT.... smile

En was die kerstbode of is het TNTman nog op tijd?
Ben benieuwd wat je bevindingen zijn. Misschien ook wel iets voor mij.

9

Re: timex of garmin????

Nou hij is binnen hoor, gister gelijk ingesteld en ff uurtje mee wezen lopen. Mooi ding hoor, hij houd echt veel bij, en heeft gelijk contact met de gps. Geeft veel info tijdens het lopen, je kan 4 ding gelijk weergeven op het scherm en wat heel fijn is is dat je de verlichting constand kan laten branden (lekker in de donker). Wat handig is aan gps is dat je de tijd per km kan zien en dus weet of je aan het inkakken bent tewijl je denkt dat het goed gaat. Ik denk dat ik mijn training wel een impuls kan geven met dit ding. Ik moet hem nog ff verder bekijken en ff aan de laptop leggen voor meer info van je gelopen ronde. Dan moet je een programmatje downloaden geloof ik. Vandaag ga ik hem testen op de fiets.

@punisher...afgelopen weekend nog bij jullie door de tuin aan het mtb'en geweest, daar was een tocht die ik heb meegedaan, zit je ook wel eens op de mtb?

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

10

Re: timex of garmin????

Hallo Thunderstorm,

Zou je enige vergelijking kunnen maken met de Garmins.
Ik bezit de Forerunner 305 en ik zou ook nooit meer zonder kunnen.

Bij de forerunner is het bvb zo dat het lichtje enkel aangaat bij een signaal zoals bvb een lap (1km) of overschrijding HS zone.

Die Timex zou die kleiner zijn? Waterdicht?
Prijsverschil?

Waarom heb je eigenlijk overwogen om Timex te kopen.
Ben wel benieuwd.

Groeten,

Niki

11

Re: timex of garmin????

nikd schreef:

Hallo Thunderstorm,

Zou je enige vergelijking kunnen maken met de Garmins.
Ik bezit de Forerunner 305 en ik zou ook nooit meer zonder kunnen.

Bij de forerunner is het bvb zo dat het lichtje enkel aangaat bij een signaal zoals bvb een lap (1km) of overschrijding HS zone.

Die Timex zou die kleiner zijn? Waterdicht?
Prijsverschil?

Waarom heb je eigenlijk overwogen om Timex te kopen.
Ben wel benieuwd.

Groeten,

Niki

Ik heb een 305 misschien een keer afspreken in goes, en omwisselen om een goed vergelijk te doen.

12

Re: timex of garmin????

@ Thunderstorm:
dit jaar effe niet MTB-en voor mij. Heb begin 2010 een buiktrauma en een longembolie gehad. Ben net 2 weken van de bloedverdunners af. Leek me niet zo'n goede combi raggen door het bos en bloedverdunners.
Was het een beetje een leuke tocht? Woon hier nog niet zo gek lang maar tis wel een prachtige fietsgekke omgeving. Afgelopen zomer heb ik trouwens redelijk wat kilometers verteerd in het Zeeuwse.

Mocht jij die wisseltruc met Rogier gaan uithalen ben ik wel erg benieuwd naar jullie bevindingen. Hopelijk houden jullie ons op de hoogte.=)

13

Re: timex of garmin????

punisher schreef:

Afgelopen zomer heb ik trouwens redelijk wat kilometers verteerd in het Zeeuwse.

Waar?

14

Re: timex of garmin????

Vandaag de nieuwe Runners World gekregen, waar een bespreking van de GPS uurwerken in staat.
Oa een Timex model en de Forerunner 405.

Maar de artikels zijn heel kort en je wordt er eigenlijk niets wijzer van.
Ze zouden toch beter eens deftige diepgaande artikels maken.

Wat me wel opviel is dat die Timex dubbel zo duur is als de Forerunner 305.

Er wordt wel hoog opgelopen met de vele funkties in de Timex, maar ik weet niet de welke.
Nadelig zou het onduidelijke display zijn.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de forumgenoten.

Groeten,

Niki

15 Laatst bewerkt door Thunderstorm (19-01-11 21:30:53)

Re: timex of garmin????

nikd schreef:

Hallo Thunderstorm,

Zou je enige vergelijking kunnen maken met de Garmins.
Ik bezit de Forerunner 305 en ik zou ook nooit meer zonder kunnen.

Bij de forerunner is het bvb zo dat het lichtje enkel aangaat bij een signaal zoals bvb een lap (1km) of overschrijding HS zone.

Die Timex zou die kleiner zijn? Waterdicht?
Prijsverschil?

Waarom heb je eigenlijk overwogen om Timex te kopen.
Ben wel benieuwd.

Groeten,

Niki

Hoi Niki

Nou het is zo dat je het licht ook aan kan laten gaan bij elke bijzondere melding zoals bv overschrijding van snelheid/hs/lap/iedere gewenste afstand, maar ik zelf vind het ook fijn om tussendoor ff te kijken zonder dat je knoppen hoeft in te drukken.
Het is een rond model en is volgens vele iets beter bestand tegen schokken en vallen, kwa formaat is het een beetje als een garmin.
Voor de triathlon is het echt een perfect ding, vooral omdat hij alle diciplines bij kan houden. Zo kan je er mee zwemmen (tot 50m resist) fietsen en lopen en houd hij ook de tijd van het wisselen bij, net zoals bv de champion chip.
Ik ben nu ff aan het uit dokteren hoe de bijbehorende site, waar je de timex aan koppeld, werkt. Deze is behoorlijk uitgebreid maar houd gelijk al je trainingen en gegevens bij. Dit deed ik nu nog ouderwets zelf noteren.
Het prijsverschil is niet zo groot maar is wel iets duurder dan de garmin 310xt (dit is het enige waterdichte model van garmin). Het verschil licht maximaal € 50 duurder.
Ik heb hem gekocht omdat ik hem mooier vond dan de garmin, maar dat is natuurlijk persoonlijk.
Verder heb ik geen vergelijk want ik had hiervoor een polar cs300 (heb ik nog steeds) maar deze is vooral gericht op fietsen.
Ik heb de timex global trainer hrm welke overeen komt met de garmin 310xt hrm
let wel op dat als je vergelijkt wel ongeveer de zelfde modellen naast elkaar legt anders is het het appels peren verhaal.
Bij de timex kan je 4 gegevens in een display weergeven maar het is wel hoe meer info je wilt laten zien hoe kleiner de cijfers worden. Een garmin kan miximaal 3 gegevens weergeven en dan is het het zelfde formaat als bij de garmin.

Groetjes Thunderstorm

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

16 Laatst bewerkt door Rogier (19-01-11 21:38:29)

Re: timex of garmin????

Thunderstorm schreef:

Een garmin kan miximaal 3 gegevens weergeven en dan is het het zelfde formaat als bij de garmin.

ook gewoon 4 hoor..... Ik heb tijd, HR, Afstand en snelheid aan staan

17

Re: timex of garmin????

Is dat ook bij de 310xt dan? dacht dat deze maar 3 velden had.......maar heb eerlijk gezegt niet zo intensief naar de garmin gekeken hoor. De 305 is volgens mij niet waterdicht dus deze viel voor mij af..
@ rogier...al in het zwembad gelegen?? kunnen wel eens samen gaan trainen hoor, is altijd goed he..

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

18

Re: timex of garmin????

mcelr schreef:

Ik heb de Timex Ironman GPS global trainer nu ongeveer een half jaar. Vind het een prettig ding, veel functies en erg bruikbaar voor datgene dat mij het meeste interesseert: hardloop snelheid. Voor fietsen en zwemmen niet gebruikt, ook niet van plan. Negatief punt: vaak duurt het lang om een GPS signaal te pakken te krijgen, soms wel langer dan 5 min. Schijnt dat als je stilstaat, dat het dan sneller gaat, maar daar heb ik geen geduld voor. Garmin schijnt dat beter te doen, zelf echter geen ervaring mee.

Je moet ff de laatste software downloaden (is gratis) dan is het over. Ik als ik hem aanzet bijna gelijk ontvangst dus dat werkt nu ook goed.

If your not living on the edge, you'll make up to much room!!!

19

Re: timex of garmin????

bij garmin is de 310XT de "top of the line". beide horloges zullen elkaar niet zo gek veel ontlopen vermoed ik.
Ook het wisselen kan bij de garmin.
@ thunderstorm; als programma om alles bij te houden (en ja, ik weet dat ie al vaker is genoemd..), Sporttracks.

@310bezitters; ik heb die soft strap HR meter. De laatste geeft ie soms nogal rare waarden (HR van 200+). Op internet gevonden dat je dit kan verhelpen met de Polar Wearlink. iemand hier ervaring mee? Ik vind t een vrij bizarre oplossing, maar des te mooier daardoor:)

20

Re: timex of garmin????

op de garmin 310xt kan je 4 velden in doen....en dan over 4 paginas...dus in totaal 16 velden...voor een sport....

Cervelo P2 2011, Ultegra 6700, Zipp 404f en 808r (firecrest carbon clinchers)
blog: www.tripaolo.com
twitter: www.twitter.com/tripaolo
QR CODE: http://kimtag.com/PAOLO

21

Re: timex of garmin????

Rogier schreef:

[Waar?

Met name tussen BoZ en Goes maar ook Tholen, Stavenisse regelmatig aangedaan. Over het algemeen mooie rustige lange stukken en geen geouwehoer met stoplichten enzo.
Toevallig bij jou om de hoek?

22

Re: timex of garmin????

punisher schreef:
Rogier schreef:

[Waar?

Met name tussen BoZ en Goes maar ook Tholen, Stavenisse regelmatig aangedaan. Over het algemeen mooie rustige lange stukken en geen geouwehoer met stoplichten enzo.
Toevallig bij jou om de hoek?

Ik woon boven goes, op noord beveland.

@Thunderstorm: na goed overleg met mijn vrouw en eens kijkend naar mijn huidige werktijden , maar even geen training in het water. Ik sta open voor suggesties....

@Juhroen: evene andersom aan doen. Sensoren op je rug (klinkt gek maar schijnt te werken)
Het schijnt te maken te hebben met statische electiriciteit van je shirtje.

23

Re: timex of garmin????

@ Thunderstorm: thanks, moet ik inderdaad weer eens doen, laatste firmware update op de mijne is van septemer..

Ik heb de Timex nu sinds afgelopen zomer, gekocht toen het ding in Europa net op de markt was. Voornaamste reden was om hardloopsnelheid te kunnen bijhouden. Voor zwemmen gebruik ik 'm niet want dat boiet me niet zo. Voor fietsen heb ik nog altijd mijn polar cs300, maar ik rij eigenlijk nooit op gemiddelde snelheid maar op hartslag en cadans. Zou het liefst ook nog een powermeter, maar die zijn duah.

De Trainingpeaks software is okee, maar het jammere is dat je maandelijks moet betalen om van de volledige software te kunnen genieten. Ik vind de mogelijkheden om hardloopsnelheid te analyseren met de basis versie te beperkt: er is nauwelijks iets van averaging over bijv. intervals van 100 of 200m of andere afstanden mogelijk. Dus daarom gebruik ik alleen de pace snelheid en hou deze quasi handmatig bij. Niet optimaal, maar duidelijk beter dan niets. Ik loop sindsdien op min/km, en dat is met name in wedstrijden erg effectief om te weten hoe lang er erover gaat doen en je snelheid desgewenst aan te passen. Moet je wel kunnen hoofdrekenen ;-)

Commit first, then figure it out

24

Re: timex of garmin????

@ rogier: ja, maar nee. die wist ik idd wel, maar dit is iets anders. Die statische elektriciteit gebeurt namelijk als je (nog) droog bent. Dit gebeurt juist als ik zeiknat ben.. Een tip van internet was nog om een keer heel goed schoon te maken, te laten drogen en dan kijken of ie t weer doet. Dat laatste gaat morgen gebeuren, dus wie weet!

25

Re: timex of garmin????

Heb jaren gelopen met een Garmin 205 en nu since kort de 310xt. Volgens mij zijn de garmins de beste horloges op de markt. Niet de 405 met ronde dial de bediening is tijdens het sporten heel irritant.

De 310xt duur 2 minuten om contact te maken maar dan is het ook gaan,... de overgang naar fiets met candance meter is perfect. Nadeel blijft dat hij bij zwemmen niet werkt of je moet hem in je swimcap stoppen (met alle risico's).

Maar goed rumour has it dat er een opvolger van de 310xt aan zit te komen (http://www.dcrainmaker.com/2011/02/next … watch.html)